Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko itsekästä keskittyä lomalla vain omaan reissuun, ja jättää muu huomiotta?

Vierailija
22.06.2026 |

Hölmö otsikko mutta siis. Meillä on heinäkuu lomaa, ja aiomme miehen kanssa viettää sen pohjoisessa. Emme aio osallistua mihinkään muihin tapahtumiin tai kutsuihin, joita nyt on tullut useita.

Ensinnäkin äitini toivoo, että menisimme heille useaksi päiväksi loman aikana. Olemme käyneet heillä viimeksi kaksi viikkoa sitten, ja seuraavaksi aiomme mennä heti elokuun alussa.

Kaukaisella sukulaisella on rippijuhlat ja sinne saimme kutsun. Juhlat on aivan etelässä ja keskellä lomaamme, eli emme aio osallistua. 

Lisäksi yksi ystäväni pyysi minua ihan kahdenkeskiseen illanviettoon juuri heinäkuussa. Ei olla nähty puoleen vuoteen eli olisi joo kiva nähdä, mutta ei juuri nyt. Syyskuussa näemme joka tapauksessa, kun menemme heidän luokseen yli 500 km päähän.

 

Mutta ollaanko me jotenkin itsekkäitä, kun ei muuteta lomasuunnitelmiamme yhtään muiden mukaan? Ajatellaan vaan itsestäänselvästi että heinäkuussa emme tule, piste. Pakko silti sanoa sekin että viime vuonna oli läheisen juhlat juuri lomamme alkupäivänä, silloin osallistuimme ja lähdimme reissuun vasta sen jälkeen. Mutta jos vaatisi että reissuun lähtö siirtyy viikolla, niin ei ei.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen loma se päättää. Miksi pitäisi lähteä yhtään mihinkään jos ei halua ? 

Vierailija
2/9 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai vietätte loman miten haluatte. Ettehän voisi ikinä viettää omaa aikaa, jos taivutte kaikkien pyyntöihin. Teillä vieläpä on jo näkeminen suunniteltu äitisi ja ystäväsi kanssa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matti Nykäsen Lomateesi no.1 sanoo:

- Silloin kun mies lomailer, niin vaimon on pidettävä turpansa kiinni

( Silloin ei synny varmasti riitoja)

Vierailija
4/9 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomaa on ihmisillä yleensä niin harvoin, että se pitää viettää juuri siten, kun hyvältä tuntuu. Sukulaisia ehtii tavata arkena.

Hyvää matkaa!

Vierailija
5/9 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Vierailija
6/9 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan itse päätätte.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/9 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että onko itsekästä viettää loma niin kuin itse haluaa? Ei. Tai voi olla, mutta mitä sitten?! Se on teidän loma ja teette tasan niin kuin itse haluatte. Minä ainakin tekisin. Ja oon tehnyt.

Vierailija
8/9 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loma pitää viettää juuri niinkuin itselleen ja puolisolle sen on suunnitellut. Se ei ole itsekästä eikä ilkeää. Ihanaa lomaa teille kahdelle! 
 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/9 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loma pitää viettää juuri niinkuin itselleen ja puolisolle sen on suunnitellut. Se ei ole itsekästä eikä ilkeää. Ihanaa lomaa teille kahdelle! 
 

Me vietetään joka kesä koko loma-aika neljä viikkoa ulkomailla rakkaan harrastuksen parissa. Ei mennä ko.aikana mihinkään muualle oli sitten häitä tai  muita kutsuja tullut vaikka puoli vuotta etukäteen. Jo tarpeeksi säätämistä että saadaan loma järjestettyä samaan aikaan molempien työpaikkojen suhteen.Vastaavasti ei loukkaannuta jos joku ei tule meidän juhliin jos heillä muuta menoa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän