Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi huononäköisiä saa pilkata estotta?

Vierailija
22.06.2026 |

Minusta on väärin, että silmälasit ovat usein vitsin aihe ja komediassa vaikka tehdään hahmosta tyhmä panemalla hänen päähänsä vahvat linssit.

 

Vaikea kuvitella, että huonokuuloisuutta pilkattaisiin yhtä estottomasti, tai vaikka sitä, että on liikuntarajoitteinen. Jostainhan ne kielteiset asenteet omaksutaan. Lapsia kiusataan silmälaseista. Aikuiset kertovat kuinka rumalta näyttää jos on silmälasit, aivan kuin ne olisivat vapaavalintainen asuste eikä lääketieteellinen apuväline, kuten kuulokoje tai pyörätuoli.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme