Köyhien ja sairaiden hyvä ystävä Vertti Kiuas ei yhtään tykkää, että Rydman leikkaa hänen yli 100 tonnin palkkaansa!
Olisipa köyhillä ja vaivaisilla enemmän hänen kaltaisia kovapalkkaisia ystäviä!
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/68928d2d-50a9-44ca-af20-10527b04c…
Kommentit (20)
Istunut Kelan hallituksessa jne jne. Kiva kun kaverille löytyy aina hyväpalkkainen työ.
Mistähän ap keksi yli 100 000 palkan? No, valheet uppoaa kyllä tällä palstalla.
Wille lakaisee nyt muutamia suojatyöpaikkoja pois, kyllä niitä jää edelleevn jäljelle vaikka kuinka paljon.
Vierailija kirjoitti:
Mistähän ap keksi yli 100 000 palkan? No, valheet uppoaa kyllä tällä palstalla.
Ihan Soste ry:n omista tiedoista.
Tuoki Vertti Kiuas (onpa tyhmä nimi, ihan ku aku ankasta) on saanu ton suojatyöpaikan olemalla "oikean" puolueen jäsen
Valtio maksaa kolme miljoonaa vuodessa, että hillotolppajohtjat pääsevät lobbaamaan valtiota. Ja tähän ei saisi puuttua?
Jännä että järjestön avustusmuutokset koskevat vuotta 2027, mutta muutosneuvottelut irtisanomisista päätettiin aloittaa 06/2026. Tässä on puolet vuodesta vielä lusimatta. Ei pitäisi vaikuttaa vielä yhtään mihinkään. Muuuutta parasta alkaa laittaa rahaa jo säästöön, sillä jos nyt ei aleta potkimaan työmuurahaisia helevettiin, niin milläs se Vertin palkka sitten maksetaan ensi vuonna?! Niin. Miettikääs sitä lapamadot.
Ite saan painaa ihan kunnolla ylitöitä jos haluan päästä 100k vuosituloille. Ja olen sentään "hyvin" palkatussa ammatissa. Toista se olis patsastella demarina kattojärjestön johdossa. Noh joutuu siinä ehkä lenkkeilee ettei kaikki viinerit tartu vyötärölle.
Vierailija kirjoitti:
Jännä että järjestön avustusmuutokset koskevat vuotta 2027, mutta muutosneuvottelut irtisanomisista päätettiin aloittaa 06/2026. Tässä on puolet vuodesta vielä lusimatta. Ei pitäisi vaikuttaa vielä yhtään mihinkään. Muuuutta parasta alkaa laittaa rahaa jo säästöön, sillä jos nyt ei aleta potkimaan työmuurahaisia helevettiin, niin milläs se Vertin palkka sitten maksetaan ensi vuonna?! Niin. Miettikääs sitä lapamadot.
joillakin voi olla 6kk irtisanomisaika
Vierailija kirjoitti:
Jännä että järjestön avustusmuutokset koskevat vuotta 2027, mutta muutosneuvottelut irtisanomisista päätettiin aloittaa 06/2026. Tässä on puolet vuodesta vielä lusimatta. Ei pitäisi vaikuttaa vielä yhtään mihinkään. Muuuutta parasta alkaa laittaa rahaa jo säästöön, sillä jos nyt ei aleta potkimaan työmuurahaisia helevettiin, niin milläs se Vertin palkka sitten maksetaan ensi vuonna?! Niin. Miettikääs sitä lapamadot.
Tottakai yt:t laitettiin heti käyntiin, että päästään uhriutumaan mediaan ja painostamaan hallitusta.
Huoh. Mitä SOSTE tekee? Mitä saadaan vastineeksi siitä että järjestölle maksetaan kolme miljoonaa euroa?
Vertti on aiemmin jopa heittänyt vitsiä toiminnan turhuudesta eli todennut hommien loppuvan, jos ne tehdään liian tehokkaasti. Ehkä niin, mutta nyt ne ainakin loppuu.
Toi olis hyvä, jos kävis niin, että 29/31 työpaikasta lakkautettaisiin YT -lopputuloksena. Jäljelle jäisi vain johtaja-Kiuas ja yksi sihteeri.
Vertille jää vielä Kelan hallituspaikka. Ei hätää.
Vierailija kirjoitti:
Mistähän ap keksi yli 100 000 palkan? No, valheet uppoaa kyllä tällä palstalla.
Vähän yli 100 donaa vuodessa on Vertin palkka:
SOSTE Suomen sosiaali- ja terveys ry:n pitkäaikaisena pääsihteerinä toimineen Vertti Kiukaksen kuukausipalkka on ollut noin 8 900 euroa. Hänen tarkat verotettavat vuositulonsa vaihtelevat vuosittain, mutta hänen järjestöjohtajan palkkansa on vakiintunut kyseiselle tasolle.Palkkataso: Kiukaksen palkka on herättänyt julkisuudessa keskustelua, sillä SOSTEn rahoituksesta valtaosa tulee STEA-avustuksina.
Pääsihteerin tehtävä: Hän on toiminut sosiaali- ja terveysalan kattojärjestön SOSTEn pääsihteerinä, jossa hän on vaikuttanut vahvasti järjestöjen julkiseen rahoitukseen.Luottamustoimet: Kiukas toimi pitkään myös Kelan hallituksen puheenjohtajana.
Mutta onneksi keksi ratkaisun: irtisanotaan kaikki muut niin ei vaikuta palkkaan.
Moni poliitikko jää kaipaamaan tätä järjestöjen kohtaavaa toimintaa, jossa lobataan face-to-face.