Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tuo Soste tekee?

Vierailija
22.06.2026 |

Soste on sosiaalialan järjestöjen kattojärjestö. Nyt on kova häly että toiminta melkein loppuu leikkausten takia. Kävin sivuilla. Näytti lähinnä nettineuvonnalta, aika ohuelta vielä.

Soste kuulostaa siltä, että se on perustettu rikkaampina aikoina, tavallaan ekstraa ja luksusta, jota ilman voidaan olla. 

Tärkeämpiä on ne sosiaalialan varsinaista kenttätyötä tekevät järjestöt, joiden kattojärjestö Soste on.

En tunne koko Sostea, joten jos jollakulla on tietoa sen tarpeellisuudesta, otan tiedon mielelläni vastaan. Sen tarpeettomuus on vain itse pähkäilty ajatus, en tunne ketään, joka olisi ollut tekemisissä Sosten kanssa. Joten pahoittelen, jos olen väärässä ja Soste onkin tarpeellinen.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näköjään ole kovin tunnettu, kun kukaan ei reagoi.

Vierailija
2/16 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeämpiä on ne sosiaalialan varsinaista kenttätyötä tekevät järjestöt

Juu ei unohdeta tätä. Ne jatkavat vielä työtään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on viimeisinä vuosikymmeninä noussut esiin lukuisia fasistisia järjestöjä. Viimeksi tällaisten järjestöjen esiintyminen Tampereella 1.5.2026 johti useisiin väkivallantekoihin. Myös aiemmin näiden liikkeiden toiminnan yhteydessä on esiintynyt raakaa väkivaltaa.

Fasismi poliittisena liikkeenä on Euroopan historiassa jo koeteltu. Katuväkivallan ohella se johti 1900-luvulla mantereen tuhoisimpaan konfliktiin, toiseen maailmansotaan, ja kymmenien miljoonien viattomien ihmisten tarpeettomaan kuolemaan, mukaanlukien kuuden miljoonaan juutalaisen järjestelmällinen joukkotuhonta. Näistä syistä Suomessa fasististen järjestöjen toiminta valtion alueella kiellettiin toisen maailmansodan jälkeen täysimääräisesti Pariisin rauhansopimuksessa 1947.

Sopimuksessa todettiin fasististista organisaatioista: "Suomi, joka välirauhansopimuksen mukaisesti on ryhtynyt toimenpiteisiin hajoittaakseen kaikki Suomen alueella toimivat fascisminluontoiset poliittiset, sotilaalliset tai sotilaallisluontoiset järjestöt ... sitoutuu olemaan vastaisuudessa sallimatta senluontoisten järjestöjen olemassaoloa ja toimintaa..."

Tätä kieltoa Suomessa myös noudatettiin. Vasta viimeisten vuosikymmenien aikana kiellosta on ruvettu luistamaan, ja fasististen järjestöjen toiminta on jälleen de facto sallittu, vaikka laki Pariisin rauhansopimuksesta on edelleen voimassa.

Fasistisen toiminnan salliminen on johtanut tilanteeseen, jossa yksittäistä fasistista järjestäytymistä on jouduttu sittemmin erikseen kieltämään oikeusteitse. Uusfasistinen Pohjoismainen vastarintaliike (PVL) määrättiin toimintakieltoon lain ja hyvän tavan vastaisena organisaationa syyskuussa 2020. Se ei kuitenkaan ollut tuolloin eikä ole edelleenkään ainoa Suomessa toimiva fasistisluontoinen järjestö, jolloin kielletyn järjestön jäsenet ovat yksinkertaisesti kyenneet siirtymään toisiin organisaatioihin tai perustamaan uusia.

Fasististen järjestöjen täyskielto lopettaisi debatin siitä, tuleeko väkivaltaisten fasististen järjestöjen joukkokokoontumiset sallia kokoontumislain nojalla. Kielto antaisi viranomaisille mahdollisuuden toimia tällaisia kokoontumisia vastaan johdonmukaisesti ja fasistista väkivaltaa ehkäisten.

Voimassa olevalla fasististen järjestöjen kiellolla Suomi liittyisi muiden entisten akselivaltojen joukkoon, joissa fasistisesta perinnöstä on irtauduttu tietoisesti. Esimerkiksi Saksassa fasististen ja natsististen järjestöjen toiminta on kielletty kokonaisuudessaan.

Vierailija
4/16 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaa johtajalleen palkkaa noin 100 000€ vuodessa, niille 30 muulle käsienheiluttajalle hieman vähemmän. Varmaan ne sillä rahalla osallistuu erilaisiin hyödyttömiin palavereihin, yrittää lobata enemmän rahaa itselleen ja tuottaa jotain pöhinäpowerpointteja.

Vierailija
5/16 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rydmanilla on vintti pimeänä. Samoin Purralla. Kumpikin riehuu hysteerisenä tunteen vallassa, onhan tullut otettua pikkasen omiakin vippejä, joiden lyhentäminen tyssää jos ministerinpalkka poistuu.

Vierailija
6/16 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksaa johtajalleen palkkaa noin 100 000€ vuodessa, niille 30 muulle käsienheiluttajalle hieman vähemmän. Varmaan ne sillä rahalla osallistuu erilaisiin hyödyttömiin palavereihin, yrittää lobata enemmän rahaa itselleen ja tuottaa jotain pöhinäpowerpointteja.

Kuka maksaa kelle?

Me maksamme Purran ja Rydmanin palkat, joiden eteen he tallovat perustuslakia, sylkevät kansaa silmille ja pakkaavat verorahaa omiin ja kavereidensa taskuihin kaksin käsin minkä ehtivät.

Ja Venäjän Federaatio kiittää heitä lämpimästi heidän tekemästään tuhotyöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/16 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on osa yhteiskunnan kolmannen sektorin auttamistyötä ja demokratiaa. Fasistit vihaavat demokratiaa ja juuri siksi Wille Rydman haluaa tuhota nämä demokratiaa ja auttamista harrastavat järjestöt.

Käykää allekirjoittamassa

https://www.Cansalaisaloite.fi/fi/aloite/17364

C--->k

Me emme tarvitse täällä fasisteja, rasisteja emmekä pe do fiileja ministereinä ja poliitikkoina. Me emme todellakaan tarvitse fasistisia eduskuntapuolueita, jotka nostaa näitä hirviöitä ministeriksi.

VIhervasemmistolaiset verovaroilla paisuvat syöpäläisjärjestöt pitää lakkauttaa kaikki,siellä paska pesii.

Vierailija
8/16 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lobbaa. Eli tekee poliittista vaikuttamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/16 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa kuin työhaluttomat: Kuppaa verorahaa.

Vierailija
10/16 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään mitään. Eikö tee muutkaan järjestöt mitään tärkeää Suomessa. Pelkkiä rahareikiä. USA:lla on sama ongelma. Kaikenlaisia järjestöjä, jossa esitetään että tehdää töitä ja puhutaan lähinnä sontaa. Suomessa toimii kymmenen sote-aluetta. Kaksikymmentä oli MOKA.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/16 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksaa johtajalleen palkkaa noin 100 000€ vuodessa, niille 30 muulle käsienheiluttajalle hieman vähemmän. Varmaan ne sillä rahalla osallistuu erilaisiin hyödyttömiin palavereihin, yrittää lobata enemmän rahaa itselleen ja tuottaa jotain pöhinäpowerpointteja.

Tää.

Vierailija
12/16 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa kuin työhaluttomat: Kuppaa verorahaa.

Kaikki työnhaluttomat eivät ole työttömiä halujen takia, vaan siksi ettei röitä löydy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/16 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottavaa että on olemassa ihmisiä jotka eivät osaa kirjoittaa selaimen hakukenttään sanaa, avata hakutulokset ja LUKEA sieltä.

Vierailija
14/16 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelottavaa että on olemassa ihmisiä jotka eivät osaa kirjoittaa selaimen hakukenttään sanaa, avata hakutulokset ja LUKEA sieltä.

Ei ne jaksa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/16 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku vihervassujen pystyttämä himmeli, josta lapioidaan rahaa puolue-eliitin taskuihin. Ei muuta kuin lakkautukseen, samoin kuin maahmujen tukirohmut valejärjestöt.

Vierailija
16/16 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveria pitää jeesata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi