Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kenelläkään kokemusta halvasta robottiruohonleikkurista?

Vierailija
04.06.2026 |

Pitäisi pienelle pihalle hommata ruohonleikkuri. Ensin mietin työnnettävää kelaleikkuria, mutta eihän nuo halvimmat robottiruohonleikkurit ole kuin n 250 eur. Kokemuksia onko moista halvoista koneista mihinkään. Kuinka pinnassa se reunalanka pitää olla?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/7 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin kiinnostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienelle pihalle hankkisin sähköisen työnnettävän.  Molemmista on kokemusta. Ronotin lgan saa jättää pintaan, ainoastaan kiinnitys ohjeen mukaisesti.

Vierailija
4/7 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelaleikkuri leikkaa nurmikon lisäksi rahasi. Kelan mukaan kaikki on tuloja eikä mikään selitys kelpaa. Kelaleikkuri on niin tehokas että se saattaa leikata myös naapurien rahat ja nurmikot. Saattaa leikata talotkin jos se leikkuri on turbovaihteella.

Vierailija
5/7 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän noi robotit voisi tehdä puutarhurin työt tulevaisuudessa ja tekeekin nykyään paljon. Eikö niitä löydy edullisena vuokrattavinakin? Niissähän on jo varkauden estotkin, niin ei tarvitse pelätä että varas hyötyisi siitä kapistuksesta, kun se sammuttaa itsensä. Aika kalliita ovat. Noin 3000e maksaa kelvollisimmat.

Se on kolmen kuukauden puutarhurin palkka Suomessa.  Hirveä summa kenelle tahansa. 

Monesti puutarhurina kritisoinut puutarhamessuilla, että millä rahalla ostan itselleni välineitä, kun pankki ei myönnä lainaa ja en saa edes visakorttia, kun pätkätöitä ja silppua on nollatuntisopparilla tarjolla. Pelkät oksasakset maksaa puolen kuukauden palkat... Niin ei oikein tule hankittua.

Sellainen yksi pimeä nurmikonleikkuukeikkakin on kahvipaketin hintainen juttu. Niin vanhemmiten kun menee tunniksi 6-8e tuntipalkalla tunniksi, niin melkein voisi jättää kahvinjuonnin kokonaan pois repertuaarista ja tavoista. Toisaalta jos leikkaat nurmikon koko kotikadulta pimeesti sillä hinnalla, niiin sulla voi hyvin olla kasassa viiskyt euroa puhdasta rahaa. Se menee ruokakauppaan, kun vatsa kurnii. Kallista ruokaa nykyään marketeissa. Alvit on niin tapissa. Itse varakaana ostaisin robottileikkurin vaikka se kirpaisisikin, ellei ole niitä miehiä tai naisia jotka tykkää ajaa ruohoa ja siemailla samalla virvokkeita. Onhan siinä oma tunnelma ja tunnen ihmisiä jotka mielellään ajelee nurmikkoa ihan harrastusmielessä. Päältä ajava on rento siinä ei tule edes liikuntaa, mutta työnnettävillä tulee hyötyliikunta mukaan ja se on terveellisimmitsa töistä alalla. Ei tule selkä kovin kipeäksi ja asento on luonnollinen. Samalla voi kuunnella jotain podcastia tai äänikirjaa, jos tykkää sellaisesta. 

Vierailija
6/7 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommasin,  varmaan markkinoiden halvin, 249 euron robottiruohonleikkurin. Alkuasennus oli jokseenkin työläs ja asentaessa tuli mieleen, että olikohan kovin järkevä ostos.  Nyt se kuitenkin toimii. Tuleva kesä näyttää oliko kannattava hankinta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/7 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hommasin,  varmaan markkinoiden halvin, 249 euron robottiruohonleikkurin. Alkuasennus oli jokseenkin työläs ja asentaessa tuli mieleen, että olikohan kovin järkevä ostos.  Nyt se kuitenkin toimii. Tuleva kesä näyttää oliko kannattava hankinta. 

Minä olen lopettanut kaiken ostamisen, koska olen todennut liian monta kertaa että paskaa on ja paskoja tuotteita päästetään liikenteeseen. Toivotaan että sinä et pety ja elämässäsi tulet ostamaan vielä paljon romua. Minä en enää osta mitään. Se pettymyksen määrä on leikannut kiinni. Pesukoneista alkaen tuotteet tuntuu olevan ihan täyttä paskaa. Olisi pitänyt opiskella insinööriksi ja rakenata kaikki itse.