Käsivarsi paskana
En tarkalleen tiedä mikä on ongelma saati mahdollinen diagnoosi, mutta käsivarsi oirreillut jo vuosia ja viimeisen n.1v ajan enemmän ja "koko ajan". Se on usein painavan tuntuinen, siinä tuntuu välillä kuin olisi jotain puristuksissa tuossa kyynärpään ja olkapään välisellä alueella, olkapään alueella rutisee (kiertäjäkalvosinoireyhtymä todettu), se on voimaton, yöllä heräsin siihen kuinka käsi oli yläasennossa ja niin kipeä, että en kyennyt liikuttamaan sitä, piti toisella kädellä nostaa koko käsivartta jotta sain sen eri asentoon, suht epämiellyttävä tilanne. Käsivarren nostaminen eteen ja ylös sujuu n.10x ja sitten loppuu voimat tyystin ja painaa tonnin, vs toinen käsivarsi jota voi nostella mielin määrin.
Rannekanava on leikattu aiemmin tänä vuonna samasta kädestä, liikerata rajoitusta jäljellä ja puristusvoima olematon.
Aika epätoivoinen fiilis😢
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
liikutko ollenkaan?
Mitä tarkoitat?
Ihan jo työpäiväni n.3-6km kävelyä. Istumista hyvin vähän.
Ap
Tuleeko liikuntaa yläkropalle riittävästi? Usein just tuollaiset johtuu vaan liikkumattomuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko liikuntaa yläkropalle riittävästi? Usein just tuollaiset johtuu vaan liikkumattomuudesta.
No miksi vain toinen käsi, jos tuosta johtuu.
No, ei paha. Pahempi olisi, jos paska olisi käsivartena.
voisit koittaa vahvistaa sitä romuna olevaan kättä esim
kuminauha-treenillä pari kertaa viikossa tai pienellä
painolla jos se auttaa jotain.
itellä ollu molemmat olkapäät paskana,
en mennyt leikkaukseen kun näytti niin sekavalta
koko homma. ei tule hyvää hoitoa tuollalailla.
Tuskin täältä apua saat. Asiantunteva lääkäri tietää paremmin (ei terveyskeskuksen yleislääkäri).
Mulla ei toinen käsi nouse sivulle eikä suoraan eteen, on lisäksi täysin voimaton. Johtuu hermovauriosta, joka todettiin enmg-tutkimuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei toinen käsi nouse sivulle eikä suoraan eteen, on lisäksi täysin voimaton. Johtuu hermovauriosta, joka todettiin enmg-tutkimuksessa.
Jatkan vielä. Sitä yritettiin vuosi kuntouttaa (olin kuntoutustuella), mutta hermovaurio ei parantunut. Nyt olen käden takia työkyvyttömyyseläkkeellä, koska tarvitsen työssäni kumpaakin kättä ja voimaakin. Puristusvoima on mullakin vauriokädessä 0.
Vierailija kirjoitti:
Olin hermoratatutkimuksessa liittyen tuohon rannekanava-asiaan, tutkimus on edellytys, että leikkausta edes harkitaan.
Olihan siellä ranteessa hermojumi, siksi leikkaus joka oli keväällä.
Mutta kyynärpäästä ylöspäin ja olkapää on nyt tämä ongelma myös, olkapäätä ei ole tutkittu ainakaan 5-vuoteen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin hermoratatutkimuksessa liittyen tuohon rannekanava-asiaan, tutkimus on edellytys, että leikkausta edes harkitaan.
Olihan siellä ranteessa hermojumi, siksi leikkaus joka oli keväällä.
Mutta kyynärpäästä ylöspäin ja olkapää on nyt tämä ongelma myös, olkapäätä ei ole tutkittu ainakaan 5-vuoteen.Ap
No kannattaisi varmaan mennä tutkituttamaan se olkapää.
Kiertäjökalvosin oireyhtymä todettu ja sinä kysyt mikä on ? Kiertäjökalvosin oireyhtymä sinulla on, kiertäjäkalvosimet on olkapäässä joka vaikuttaa koko käsivarteen ja on yleensä siinä kädessä kumpaa käyttää enemmän. Minulla on oikeassa.
Minulla sama ongelma.
Vika olkapäässä, kuten jo tiedätkin, eikä siihen auta muu kuin jumppa, jos sekään. Pyydä ohjeet.
Ajanvaraus fysiatrille.