Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Järkytyin kummin ristiinpukeutumisesta

Vierailija
31.05.2026 |

Valitsimme lapsellemme kummiksi ystäväni, jonka olen tuntenut useamman vuoden. Olen aina pitänyt ystävääni järkevänä, on akateeminen ja fiksussa ammatissa. Kummi erosi vaimostaan pari kuukautta ennen ristiäisiä.

Järkytyin, millaisiin vaatteisiin pukeutuneena kummi tuli kirkkoon lapsen ristiäisiin. 

Muilla oli siistit, asialliset juhlavaatteet, kuten kuuluukin olla. Kummi oli laittanut ylleen vesirajaminimekon, hyvä ettei takapuoli näkynyt. Eikä mitään sukkahousuja ja korkeat korot jalassa. Siellä seisoi kirkossa edessä, reidet ja sääret ihan paljaana. Pisti todella silmään, kun muuhun juhlaväkeen vertasi. Enkä ole koskaan nähnyt häntä tuollaisissa vaatteissa.

Mikä saa ihmisen pukeutumaan tällä tavalla ristiäisiin? En voi ymmärtää.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätikin olis setä jos tädillä olis munat.

Vierailija
22/40 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pukeutuiko mies minihameeseen vai nainen, joka oli aviossa naisen kanssa?

Ristiinpukeutuminen viittaa mieheen mutta voihan se olla, että nainen vaan pukeutui tyylittömästi. Ap:n sepustuksesta ei saa tolkkua.

Periaatteessa jokaisen pukeutuminen on oma asia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

halusi ilmselvästi kunnioittaa suomalaista kulttuuria, josssa naisilla on vapaus pukeutua niin kuin tahtoo

Olen nainen mutta kunnioitan sen verran juhlaa ja juhlijoita että pukeudun asianmukaisesti. 

Vierailija
24/40 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sukupuolta tämä minimekkoon pukeutunut on ?

Vierailija
25/40 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä se luki kutsun väärin. pukeutui kummaksi eikä kummiksi.

Vierailija
26/40 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassinen autogynefiili, joita varten vassut halusivat sukupuolen itsemäärittelyn, jotta pääsevät vapaasti naisten ja tyttöjen tiloihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/40 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla varmaankin vaikeaa elämässä, kun noin  mitättömistä asioista järkytyt, otan osaa

Vierailija
28/40 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kummi on mies, joka pukeutui mekkoon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/40 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ässä äijä toi kummi

Vierailija
30/40 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano nyt ihan suoraan, oliko kummi mies- vai naisoletettu? Provostasi asia ei selviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/40 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kesäkausi aloittaa tämän ollaan ulkona vähissä vaatteissa iloitaan lämmöstä lyhyen ajan pari kuukautta. Saa taas vetää toppatakkia syksyllä seuraavat 6-7 kuukautta .  Meillä sanotaan että keväällä heitetään talviturkki pois . Otetaan bikinit esiin ja uikkarit. Ollaan ulkona .  Tarkotus on ruskettaa reidet auringossa,  siksi myös käydään solariumissa.   Solarium antaa alku rusketuksen . Rannoilla otetaan lämpöä ja vitamiinit auringosta . Ei tarvi PALELLA kuin talvella.  Tätä ei aavikko heimot ymmärrä kun heillä on aina se aurinko ja lämmin . Meillä vain lyhyesti.   Ristiinpukeutua on vähän outo sana mutta tarkoittaa varmaan eri tavalla kuin muilla . Kuitenkin kukaan ei katsele kenenkään vaatteita vaan sitä kastettavaa ja Jeesus ei tosiaan lajittele vaan se joka häneen uskoo pelastuu.  Hyvä kummi on joka on elämässä mukana ja muistaa synttärit ja joulut.  Kasteen todistajat on mukana  koko elämän ajan.  

Vierailija
32/40 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin omaan uskontoonsa eikä tuhlaa aikaansa toisten vihaamiseen . 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/40 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitäkin kun kuvittelee peittävänsä syntinsä ja ihmisen osan syntisenä jonkun rituaalin tai kankaan alle piiloon .  Totuus on että pahat teot kyllä näkyy silti .   Hyvätkin teot näkyy joskus. Valitse tehdä hyviä.  Pysykää omissa uskonnoissa mutta älkää tyrkyttäkö muille. 

Vierailija
34/40 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elukkauhraajat on ihan oma uskontoryhmä .  Ajalta ennen Jeesuksen syntymää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/40 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne ole oikeita jotka lihan puolesta ovat vaan ne jotka ovat hengestä syntyneet.  

Vierailija
36/40 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ässä äijä toi kummi

Miksei Ärrä äijä. 

Vierailija
37/40 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää uskoko lahkolaisia kuulkaa ne varastaa tavarat .  Se on syntiä. 

Vierailija
38/40 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano nyt ihan suoraan, oliko kummi mies- vai naisoletettu? Provostasi asia ei selviä.

Tämä palsta ei varsinaisesti taida olla järjen jättiläisten kotipesä...

Vierailija
39/40 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas? Miksi teit uuden aiheen asiasta? Eikö vanha ketjusi riittänyt?

Vierailija
40/40 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kesäkausi aloittaa tämän ollaan ulkona vähissä vaatteissa iloitaan lämmöstä lyhyen ajan pari kuukautta. Saa taas vetää toppatakkia syksyllä seuraavat 6-7 kuukautta .  Meillä sanotaan että keväällä heitetään talviturkki pois . Otetaan bikinit esiin ja uikkarit. Ollaan ulkona .  Tarkotus on ruskettaa reidet auringossa,  siksi myös käydään solariumissa.   Solarium antaa alku rusketuksen . Rannoilla otetaan lämpöä ja vitamiinit auringosta . Ei tarvi PALELLA kuin talvella.  Tätä ei aavikko heimot ymmärrä kun heillä on aina se aurinko ja lämmin . Meillä vain lyhyesti.   Ristiinpukeutua on vähän outo sana mutta tarkoittaa varmaan eri tavalla kuin muilla . Kuitenkin kukaan ei katsele kenenkään vaatteita vaan sitä kastettavaa ja Jeesus ei tosiaan lajittele vaan se joka häneen uskoo pelastuu.  Hyvä kummi on joka on elämässä mukana ja muistaa synttärit ja joulut.  Kasteen todistajat on mukana  koko elämän ajan.  

hehehhehe 67 hehehhehehe