Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingin Englantilaisen koulun nykytilanne?

Vierailija
28.05.2026 |

Vieläkö sinne pitää ilmoittautua synnytyslaitokselta? Vieläkö sinne on älykkyystestit? Vieläkö sieltä lentää pihalle huonosta käytöksestä? Vieläkö opetus on huipputasoa? Vieläkö siellä on työrauha?

 

Ainoa asia mitä tiedän on, että sisaret eivät enää opeta. Onko teillä lapsia siellä, tai tunnetteko Englantilaisen koulun oppilaita? Millainen on TES vuonna 2026?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta lauletaanko suvivirsi?

Vierailija
22/33 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta lauletaanko suvivirsi?

Se oli ennen kristillinen, nykytilanteesta en tiedä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ainakaan kirjoitustulosten perusteella mikään eliittikoulu ole.

Pelkkä englanti ei enää riitä vetovoimatekijäksi.

Vierailija
24/33 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotit vastauksia suomenkieliseltä palstalta?

Englantilaisessa koulussa on vaativa suomen opetus.

Useimmat muut kommentoijat kuin sinä ovat käsittäneet asian juuri väärinpäin.

Siellä ei tavoitella suomenkielisistä englanninkielisiä, vaan juuri päinvastoin. Siellä voi olla kokonaan englanninkielisiä pikkukoululaisia, mutta luokka-aste kerrallaan suomenkielisen opetuksen osuus lisääntyy. Sieltä voi kirjoittaa vain suomenkielisen ylioppilastutkinnon, eikä se onnistu heikolla suomen taidolla.

Osa opetuksesta on aina englanniksi, joten myöskään pelkällä suomella siellä ei pärjää.

Vierailija
25/33 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään oppilaissa on muslimienemmistö

Vierailija
26/33 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoisia luuloja joillakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/33 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä ei vaadita englantia ainakaan äidinkielen tasoisesti. Aika köpöä kieltä ohi kulkiessa kuullut. Ennen tuonne laitettiin häirikkölapset laitettavaksi kuriin. Nykyhetkestä en tiedä. Ulkomaalaisia oppilaita.

Höpö höpö, sinne oli seula ja matkalla potkittiin koulusta pois jos ei käyttäytynyt.

Juuri nunnat laittoi levottomat väkisin kuriin.

Vierailija
28/33 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotit vastauksia suomenkieliseltä palstalta?

Englantilaisessa koulussa on vaativa suomen opetus.

Koulu on englanninkielinen. Ehkä opetetaan myös Suomea. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/33 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotit vastauksia suomenkieliseltä palstalta?

Englantilaisessa koulussa on vaativa suomen opetus.

Koulu on englanninkielinen. Ehkä opetetaan myös Suomea. 

Et osaa edes kirjoittaa, etkä tiedä mistä puhut.

Vierailija
30/33 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä ei vaadita englantia ainakaan äidinkielen tasoisesti. Aika köpöä kieltä ohi kulkiessa kuullut. Ennen tuonne laitettiin häirikkölapset laitettavaksi kuriin. Nykyhetkestä en tiedä. Ulkomaalaisia oppilaita.

Höpö höpö, sinne oli seula ja matkalla potkittiin koulusta pois jos ei käyttäytynyt.

Juuri nunnat laittoi levottomat väkisin kuriin.

Vihjaatko siis, että kuria ei enää ole, koska nunnia ei enää ole?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/33 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyselet vauvalta kokemuksia koulusta jonne on älykkyystestit 😂 Mahtaako täältä löytyä sellaista tietoa 🤭

Onhan täällä 1 hullu joka luulee että sillä on DImies🤣

Vierailija
32/33 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hau marvelous, hav some tii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/33 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin, miten Englantilaisen koulun lukion oppilaat ovat menestyneet yo-kirjoituksissa. Odotin paljon laudatureita. Sen sijaan L-kasa oli melkoisen vaatimaton! Aivan kuin he olisivat menestyneet varsin keskitasoisesti!

 

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi