Helsingin Englantilaisen koulun nykytilanne?
Vieläkö sinne pitää ilmoittautua synnytyslaitokselta? Vieläkö sinne on älykkyystestit? Vieläkö sieltä lentää pihalle huonosta käytöksestä? Vieläkö opetus on huipputasoa? Vieläkö siellä on työrauha?
Ainoa asia mitä tiedän on, että sisaret eivät enää opeta. Onko teillä lapsia siellä, tai tunnetteko Englantilaisen koulun oppilaita? Millainen on TES vuonna 2026?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Mutta lauletaanko suvivirsi?
Se oli ennen kristillinen, nykytilanteesta en tiedä.
Ei se ainakaan kirjoitustulosten perusteella mikään eliittikoulu ole.
Pelkkä englanti ei enää riitä vetovoimatekijäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotit vastauksia suomenkieliseltä palstalta?
Englantilaisessa koulussa on vaativa suomen opetus.
Useimmat muut kommentoijat kuin sinä ovat käsittäneet asian juuri väärinpäin.
Siellä ei tavoitella suomenkielisistä englanninkielisiä, vaan juuri päinvastoin. Siellä voi olla kokonaan englanninkielisiä pikkukoululaisia, mutta luokka-aste kerrallaan suomenkielisen opetuksen osuus lisääntyy. Sieltä voi kirjoittaa vain suomenkielisen ylioppilastutkinnon, eikä se onnistu heikolla suomen taidolla.
Osa opetuksesta on aina englanniksi, joten myöskään pelkällä suomella siellä ei pärjää.
Nykyään oppilaissa on muslimienemmistö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä ei vaadita englantia ainakaan äidinkielen tasoisesti. Aika köpöä kieltä ohi kulkiessa kuullut. Ennen tuonne laitettiin häirikkölapset laitettavaksi kuriin. Nykyhetkestä en tiedä. Ulkomaalaisia oppilaita.
Höpö höpö, sinne oli seula ja matkalla potkittiin koulusta pois jos ei käyttäytynyt.
Juuri nunnat laittoi levottomat väkisin kuriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotit vastauksia suomenkieliseltä palstalta?
Englantilaisessa koulussa on vaativa suomen opetus.
Koulu on englanninkielinen. Ehkä opetetaan myös Suomea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotit vastauksia suomenkieliseltä palstalta?
Englantilaisessa koulussa on vaativa suomen opetus.
Koulu on englanninkielinen. Ehkä opetetaan myös Suomea.
Et osaa edes kirjoittaa, etkä tiedä mistä puhut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä ei vaadita englantia ainakaan äidinkielen tasoisesti. Aika köpöä kieltä ohi kulkiessa kuullut. Ennen tuonne laitettiin häirikkölapset laitettavaksi kuriin. Nykyhetkestä en tiedä. Ulkomaalaisia oppilaita.
Höpö höpö, sinne oli seula ja matkalla potkittiin koulusta pois jos ei käyttäytynyt.
Juuri nunnat laittoi levottomat väkisin kuriin.
Vihjaatko siis, että kuria ei enää ole, koska nunnia ei enää ole?
Vierailija kirjoitti:
Kyselet vauvalta kokemuksia koulusta jonne on älykkyystestit 😂 Mahtaako täältä löytyä sellaista tietoa 🤭
Onhan täällä 1 hullu joka luulee että sillä on DImies🤣
Katsoin, miten Englantilaisen koulun lukion oppilaat ovat menestyneet yo-kirjoituksissa. Odotin paljon laudatureita. Sen sijaan L-kasa oli melkoisen vaatimaton! Aivan kuin he olisivat menestyneet varsin keskitasoisesti!
Ap
Mutta lauletaanko suvivirsi?