sonera röyhkeä varas:maksumuitutuksista
tässä taannoin kirjotin tänne kuinka sonera laskuttaa 5€ maksumuistutuksesta, jota ne ei edes lähetä. Minut haukuttiin palstala, mutta kuluttajansuoja ratkaisi asian kuluttajan, minun hyväksi.
eli Soneralla ei ole oikeutta laittaa seuraavaan laskuun edellisen laskun myöhästymismaksuja kuin seuraavassa tapauksessa:
mikäli he ovat lähettäneet maksumuistutuksen kotiin ja sen voi lähettää kun lasku on ollut maksamatta 14 päivää. jos olet ehtinyt sillä välin eli 2vk kulessa maksaa laskun pois, eivät voi sisällyttää sitä 5€ seuraavaan laskuun.
mun tapauksessa maksoin laskun 1vk myöhässä ja sonera pisti seuraavaan automaattisesti 5€ lisää+ korot. maksumuistutusta ei tullut, olinhan jo maksanut laskunkin. soneralla sanottiin etteivät korjaa asiaa ja minun on vain maksettava ja että ilmeisesti posti oli hukannut maksumuistutuskirjeen. olivat tylyjä ja inhottavia. eteenkin kun olin asiassa oikeassa. kuluttajansuoja viranomainen soitti soneraan jolloin he selittelivät asiaa ja sanoivat ettei maksumuistutsta tarvitse maksaa. Näin on käynyt muillekin joten älkää turhaa maksako niitä ylimääräisiä maksuja soneralle.
http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1464787/sonera_on_ro…
Kommentit (21)
En todellakaan ole Soneran asiakaspalvelija, en ole edes kyseisen yrityksen asiakas. Mä olen vain tavallinen kansalainen joka hoitaa asiansa kenties toisia fiksummin maksamalla laskunsa viimeistään eräpäivänä.
En todellakaan ole Soneran asiakaspalvelija, en ole edes kyseisen yrityksen asiakas. Mä olen vain tavallinen kansalainen joka hoitaa asiansa kenties toisia fiksummin maksamalla laskunsa viimeistään eräpäivänä.
En todellakaan ole Soneran asiakaspalvelija, en ole edes kyseisen yrityksen asiakas. Mä olen vain tavallinen kansalainen joka hoitaa asiansa kenties toisia fiksummin maksamalla laskunsa viimeistään eräpäivänä.
mitä järkeä on tollasesta kinastella?? mun mielestä on hyvä että täällä ilmoitetaan yrityksen virheellisestä toiminnasta. itsekin yrittäjä, enkä saa alskuttaa 5€ ylimääräistä vaikka laskut olis 12 päivää myöhässä. ensin on laitettava myös maksumuistutus, joten en ymmärrä tämän ihme niuhottajan kommenttia. Minä kiitän tiedosta!
ei se nyt vielä ole huonoa asioiden hoitoa jos on päivällä unohtunut joskus joku lasku, haloo.
Aspassa on aina joku todellinen ihmishirviö, en heidän kanssaan halua juuri asioida. Nyt on pitkä määräaikainen sopimus, jonka jälkeen en ota soneraa enää koskaan. Ennen minulla oli DNA, siellä palvelu oli melko asiallista. Soneralla aivan törkeää, eikä apua oikein saa ongelmiin. Laskutus pelaa ap:n kertomalla tavalla liiankin hyvin.
Sonera ei sovi sellaiselle kuluttajalle, jolla ei ole aikaa kytätä jokaista euroaan ja oikeuksiaan.
meillä lasku oli myöhässä toista viikkoa, eli eräpäivä olisi ollut 18.9 ja vasta kuun vaihteen jälkeen huomasin että sitä ei oltu maksettu kun ei tullut s-bonusta, maksoin laskun 5.10. Tällä välin lasku oli mennyt suoraan perintätoimistolle, josta tuli 10.10 maksumuistutus. Laitoin viestiä että lasku oli maksettu ja koska perintä oli alkanut vasta seuraavana päivänä siitä kun lasku oli maksettu tuli kuittaus että ok, ei aiheuta jatkotoimenpiteitä, perintä on päättynyt. Varmasti tästä perintäfirmalle aiheutui kuluja, mutta meidän ei tarvinnut sitä viittä euroa maksaa, tämä oli mielestäni tosi reilua toimintaa ja tämän jälkeen en tosiaankaan maksaisi Soneralle mitään ylimääräisiä viisiä euroja.
laskuja ei voi laittaa perintään ennen kuin on alitettu maksumuistutus!
tietäkää oikeutenne.
Vähän väliä saa lukea puljun uusista edesottamuksista.
Toinen ehkä jopa pahaempi on Trafi. Sieltä lähetetään MUKA lasku ja seuraava kirjeessä on ajokielto. Ok, laittaisin osasyylliseksi Itellan ns. e-kirjeet, mutta, mutta... Veroistahan pitäisi huolehtia itse, että ne tulisivat ajallaan maksetuksi, mutta kuka alkaa kirjaamaan kalenteriinsa muistutukset verojen eräpäivistä, jotta ehtisi reagoida, jollei lasku ole saapunut perille???
mepäs emme voi vaihtaa soneraa pois kun taloyhtiöllä on sopimus vain soneran aajakaistaan tai se yhteys.
täytyy valittaa että saadan vaihtoehto.
Minulle on käynyt samoin ja jos olisin ehtinyt olisin ottanut yht. kulvirom. Sinne on vain niin vaikea päästä lankoja pitkin meidän paikkakunnalla!
Äläkä välitä niistä haukuista. Täällä on tosi yksinkertasta porukkaa mielipiteineen. Ei mitään rakentavaa keskustelua on vaan joo/ei tyyppejä.
Naurattaa toi mainos tuossa edessä, jota en katso ollenkaan mutta se haittaa sun tekstin lukemista. Mä olen tosi taitava näitten mainosten suhteen. Vaikka vierailen usein täälä tiedän vain kaksi mainosta. Toista ostin ennen mutta en enää kun se oli joka mielipiteen välissä ja toista en ole ikinä ostanutkaan enkä nyt sen vertaa ikinä.
Miehen laskuissa on ollut se 5 euron lisä, jos on sattunut lasku myöhästymään päivällä tai parilla.
Ollaampas jatkossa tarkempia.
Itselläni myöhästyi taannoin n. viikon verran lasku, yleensä maksan etuajassa, mutta nyt jäi jostain syystä unohduksiin. Huomasin tililtäni, että en ole maksanut ja maksoin. Seuraava lasku tuli ja se sisälsi 5 euroa juurikin maksumuistutuksesta. Jäin silloin miettimään, että mihin se sitten on joutunut se muistutus, kun ei ole tullut sähköpostiin eikä kotiakaan paperiversiona... Perkeheleen sonera!!
ne on varmana kyniny kaikilta sen ylimääräsen 5€. jos olet maksanut sen jo aiheetta, maksa seuraavassa laskussa 5€ vähemmän tai jos olet maksanut useamman kerran aiheetta niin kaikki seuraavasta laskusta pois. Jos valittavat niin kuluttajansuojaan yhteyttä.
Toivottavasti tämän kokemuksen myötä opit jatkossa maksamaan laskusi ajallaan.
Toivottavasti tämän kokemuksen myötä opit jatkossa maksamaan laskusi ajallaan.
johan tässä kerrottiin ettei päivän tai edes 8 päivän myöhästymisestä voi periä laillisesti tollasta maksua. lue tarkemmin
Toivottavasti tämän kokemuksen myötä opit jatkossa maksamaan laskusi ajallaan.
johan tässä kerrottiin ettei päivän tai edes 8 päivän myöhästymisestä voi periä laillisesti tollasta maksua. lue tarkemmin
Luin tarkemmin. Edelleenkin tältä kamalalta kokemukselta olisi vältytty maksamalla se lasku ajallaan.
Toivottavasti tämän kokemuksen myötä opit jatkossa maksamaan laskusi ajallaan.
johan tässä kerrottiin ettei päivän tai edes 8 päivän myöhästymisestä voi periä laillisesti tollasta maksua. lue tarkemmin
Luin tarkemmin. Edelleenkin tältä kamalalta kokemukselta olisi vältytty maksamalla se lasku ajallaan.
en maksa, maksan tahallani myöhässä 3 päivää koska heillä ei ole oikeutta periä sitä 5€ ja kuka sä olet? joku ystävällinen asiakaspalvelija Sonerasta???
joskus voi joku laskun maksu unohtua päivällä parilla, ei pitäs olla kauhee ongelma noin isolle kun ei pienemmällekään firmalle.
yhdessä ulosottajien kanssa. Haeppa tietoa suomi 24:ltä.
Myös eri sairaalat saattavat lähettää perättömiä maksuja yhdessä ulosottajien kanssa.
Tämmöisessä tilanteessa voidaan epäillä korruptiota. Esim vanhuksilta saatetaan nyhtää paljon rahaa ennenkuin omaiset puuttuvat asiaan.
Luultavasti kaksi tuttua tekee hommia itselleen. Kannattaa ilmoittaa asiasta poliisille ja näyttää kaikki tositteet.