Suomesta ei tule Ikean, Electroluxin, Volvon, H&M:n
kaltaisia yrityksiä, koska me aina ajatellaan ettei me osata ja ulkomailla ollaan hattu kourassa tyyliin "no, meillä.on tällainen tuote, ei se oikeastaan ole mittään mutta ostatko säälistä"? Ja pälyilevä epävarma katse... Ruotsalainen sanoo "Tjena, hur är läget? Ska vi titta närmare på våra fantastiska produkter?"
Kommentit (12)
Siihen vielä Spotify, Viasat, Lindex. Ruotsalaiset osaa brändäämisen mutta Suomessa kuluttajatuotteita on aina katsottu sellaisina kakkosluokan juttuina
Vierailija kirjoitti:
Onhan meillä tokmanni.
ja hesburger joka toimii muutamilla paikoilla Suomen ulkopuolella
Vierailija kirjoitti:
Onhan meillä tokmanni.
Ruotsalainen pääoma rahasto osti sen Kakkoselta?
Suomalaisilla on heikonlaisesti pääomia joita tarvitaan yritystoiminnan perustamiseen.
HM ja Ikea on kyllä parhaat esimerkit siitä, miten Ruotsi osaa tehdä rahaa. Rievuilla ja lastulevyillä yli 50 miljardin liikevaihto. Siinä saa tehdä parit hissit, paperikoneet, laivanmoottorit tai risteilyalukset että pääsee lähellekään samaa.
Yrittämistä pidetään syntinä, vaikka se luo tänne hyvinvointia ja työpaikkoja. Kyselyn mukaan lotossa voittaminen on hyväksyttävämpää kuin yrityksen omistajana töitä paiskimalla ja yhteiskuntaa kannattamalla rikastuminen. Kateelliset taisivat voittaa täällä ja valot sammuu.
Vierailija kirjoitti:
Siihen vielä Spotify, Viasat, Lindex. Ruotsalaiset osaa brändäämisen mutta Suomessa kuluttajatuotteita on aina katsottu sellaisina kakkosluokan juttuina
Nokia osoitti Suomessakin, miten kuluttajatuote on se millä voitot tehdään. Jokainen maailman 7 miljardista ihmisestä halusi Nokian. Jotkut Koneen hissit ja Wärtsilän koneet ei kiinnosta kuin hyvin pientä porukkaa maailmassa ja kyseessä on nappikauppa kuluttajabisnekseen verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen vielä Spotify, Viasat, Lindex. Ruotsalaiset osaa brändäämisen mutta Suomessa kuluttajatuotteita on aina katsottu sellaisina kakkosluokan juttuina
Nokia osoitti Suomessakin, miten kuluttajatuote on se millä voitot tehdään. Jokainen maailman 7 miljardista ihmisestä halusi Nokian. Jotkut Koneen hissit ja Wärtsilän koneet ei kiinnosta kuin hyvin pientä porukkaa maailmassa ja kyseessä on nappikauppa kuluttajabisnekseen verrattuna.
jotakin Nokia unohti 2008 ja kuluttajat halusi jotain muuta
Suomi on orjakansaa. Itsevarmoja maailman omistajia ollaan vain kännissä.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on orjakansaa. Itsevarmoja maailman omistajia ollaan vain kännissä.
onhan meillä aseita vietäväksi, ei mitään sen kummempaa mutta kertoo mitä me ollaan
True.