Jos Dodge Challengerin elinikä on n. 50 vuotta ja plugarin 10-15 vuotta, kumpi säästää luontoa enemmän?
Jos otetaan muutkin ekosysteemiä kuluttavat tekijät huomioon kuin pakokaasu.
Kommentit (48)
Uusissa dodgeissa laatu on sellaista että 10 vuotta alkaa olemaan jo tiukassa täällä pohjolassa.
No eiköhän 50-vuotiaassa käyttöautossa ole lähes kaikki kuluvat osat vaihdettu useampaan kertaan. Todennäköisesti myös jotain peltejä jouduttu vaihtamaan.
Vierailija kirjoitti:
No eiköhän 50-vuotiaassa käyttöautossa ole lähes kaikki kuluvat osat vaihdettu useampaan kertaan. Todennäköisesti myös jotain peltejä jouduttu vaihtamaan.
Entäs 50 vuotiaassa sähköautossa ?
Mennyjovittuun dodgeines kaalirotta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eiköhän 50-vuotiaassa käyttöautossa ole lähes kaikki kuluvat osat vaihdettu useampaan kertaan. Todennäköisesti myös jotain peltejä jouduttu vaihtamaan.
Entäs 50 vuotiaassa sähköautossa ?
Siitä alamme saada dataa noin 40 vuoden päästä.
50 vuotias auto saastuttaa myös vähemmän koska se on jo olemassa.
Vierailija kirjoitti:
No eiköhän 50-vuotiaassa käyttöautossa ole lähes kaikki kuluvat osat vaihdettu useampaan kertaan. Todennäköisesti myös jotain peltejä jouduttu vaihtamaan.
Ehkä jenkeissä näin, mun 55 vuotta vanhassa japsissa kaikki on alkuperäistä, tosin sillä ei olla ajettu talvella ollenkaan tällä vuosituhannella.
No jos se vanishing point kurluttaa sixpackillä, niin suottaapi plugari kuitenkin voittaa....
Toisaalta se on 440 on loppu hyvissä ajoin.
(kiva peli kyllä)
Näillä 50v jenkkikoslilla elinkaari on yleensä se että niitä on käytetty kymmenisen vuotta, sitten ne on maanneet 30 vuotta jossain ladossa/kuusenjuurella, sitten ne kunnostaan kesärasseiksi ja niillä ajellaan muutama hupiajo vuodessa.
Ei liity paskan vertaa 50 vuoden aikana tapahtuviin normiajoihin.
Dodge challenger, jos kestää 8 vuotta, niin saa olla onnellinen. Dodge on katsastustilastoissa runsasvikaisimpia autoja jo uutenakin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eiköhän 50-vuotiaassa käyttöautossa ole lähes kaikki kuluvat osat vaihdettu useampaan kertaan. Todennäköisesti myös jotain peltejä jouduttu vaihtamaan.
Ehkä jenkeissä näin, mun 55 vuotta vanhassa japsissa kaikki on alkuperäistä, tosin sillä ei olla ajettu talvella ollenkaan tällä vuosituhannella.
Juu ihan varmasti on kaikki alkuperäistä. Ehkä sillä ei ole ajettu ollenkaan myöskään viine vuosituhannella siinä tapauksessa.
Näytä mulle Challenger jolla on ajettu 50vuotta. Yleensä ovat sellaisia joilla on ajettu 10vuotta ja korjattu/tuunattu 40vuotta.
No yksi 80-luvun kuormuri päästää saman verran kuin 50 nykyaikaista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eiköhän 50-vuotiaassa käyttöautossa ole lähes kaikki kuluvat osat vaihdettu useampaan kertaan. Todennäköisesti myös jotain peltejä jouduttu vaihtamaan.
Ehkä jenkeissä näin, mun 55 vuotta vanhassa japsissa kaikki on alkuperäistä, tosin sillä ei olla ajettu talvella ollenkaan tällä vuosituhannella.
Juu ihan varmasti on kaikki alkuperäistä. Ehkä sillä ei ole ajettu ollenkaan myöskään viine vuosituhannella siinä tapauksessa.
Kaikki on alkuperäistä. Auto siis on museorekisterissä oleva datsun 240z fairlady.
Paras luonnolle on se Challenger, jolla ajetaan kerran vappuna ja kerran juhannuksena.
Gallengereista suurin osa on romutettu ajat sitten. Perus dotseista vielä suurempi osa.
En osaa vastata, kun ei ole kokemusta. Semmoisella Challengeriilla itse kuitenkaan en ajaisi päivittäisiä työ- ja kauppareissuja, tai veisi lapsia harrastuksiin, tai peräkärryllä jätteitä kaatikselle vuoden ympäri.
Muistan kyllä aikoinaan yhden oranssin mustalla vinyylikatolla. Ei silloinkaan tuonut lähinnä mieleen perheen torikassia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eiköhän 50-vuotiaassa käyttöautossa ole lähes kaikki kuluvat osat vaihdettu useampaan kertaan. Todennäköisesti myös jotain peltejä jouduttu vaihtamaan.
Ehkä jenkeissä näin, mun 55 vuotta vanhassa japsissa kaikki on alkuperäistä, tosin sillä ei olla ajettu talvella ollenkaan tällä vuosituhannella.
Juu ihan varmasti on kaikki alkuperäistä. Ehkä sillä ei ole ajettu ollenkaan myöskään viine vuosituhannella siinä tapauksessa.
Kaikki on alkuperäistä. Auto siis on museorekisterissä oleva datsun 240z fairlady.
Oikeasti? Renkaat, pyyhkijäsulat, tulpat, jarrut? Vaikea uskoa. Eri
Mulla 14 vuotias Bensa auto.
Ajanko tulevaisuudessa 14 vuotiaalla sähköautolla. Vähän epäilen.
Ostan sen 3000e ja vaihdatan akut 15 000 eurolla ja tietokoneet 4000 eurolla..Juupa...
Nykyiseen autoon huollot ja korjaukset voin tehdä itse.
Täyssähkö.