Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos Dodge Challengerin elinikä on n. 50 vuotta ja plugarin 10-15 vuotta, kumpi säästää luontoa enemmän?

Vierailija
22.12.2025 |

Jos otetaan muutkin ekosysteemiä kuluttavat tekijät huomioon kuin pakokaasu. 

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla 14 vuotias Bensa auto.

Ajanko tulevaisuudessa 14 vuotiaalla sähköautolla. Vähän epäilen.

Ostan sen 3000e ja vaihdatan akut 15 000 eurolla ja tietokoneet 4000 eurolla..Juupa...

Nykyiseen autoon huollot ja korjaukset voin tehdä itse.

Ei kai sitä kannata vanhassa autossa roikkua vuosikymmeniä. Vaihdat sähköauto uuteen/vähemmän käytettyyn muutaman vuoden välein.

Vierailija
22/48 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostan sen 3000e ja vaihdatan akut 15 000 eurolla ja tietokoneet 4000 eurolla..Juupa...

Ei kai sitä kannata vanhassa autossa roikkua vuosikymmeniä. Vaihdat sähköauto uuteen/vähemmän käytettyyn muutaman vuoden välein.

Valitettavasti en ole tarpeeksi varakas ja tyhmä tekemään niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekologisinta olisi siis ajella T-Fordilla.

Vierailija
24/48 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa ap, montako 49-vuotiasta Dodge Challengeria mahtaa olla vielä liikenteessä.

Vierailija
25/48 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dodge challenger, jos kestää 8 vuotta, niin saa olla onnellinen. Dodge on katsastustilastoissa runsasvikaisimpia autoja jo uutenakin!

Challenger on aivan eri tavalla rakennettu urheiluauto eikä sitä voi verrata niihin kuluttaja-dodgeihin joita tänne tuodaan kuten dodge ramit, caliberit jne. joissa suunnilleen akselisto katkeaa 5v kohdalla.

Vierailija
26/48 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eiköhän 50-vuotiaassa käyttöautossa ole lähes kaikki kuluvat osat vaihdettu useampaan kertaan. Todennäköisesti myös jotain peltejä jouduttu vaihtamaan.

Ehkä jenkeissä näin, mun 55 vuotta vanhassa japsissa kaikki on alkuperäistä, tosin sillä ei olla ajettu talvella ollenkaan tällä vuosituhannella.

Juu ihan varmasti on kaikki alkuperäistä. Ehkä sillä ei ole ajettu ollenkaan myöskään viine vuosituhannella siinä tapauksessa.

Kaikki on alkuperäistä. Auto siis on museorekisterissä oleva datsun 240z fairlady.

Hah, eihän tuo ole vielä mitään, mulla vuoden 1922 ford T malli ja kaikki alkuperäistä. Ajelen sillä ympärivuoden.

Vierailija
27/48 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks tutuntutuntuttu pokasi aika alkoholisoituneen, mutta rikkaan ja lapsettoman naisen vaimokseen, jolla ostatti tuollaisen challengerin. No, mies jäi leskeksi melko pian ja kaverinsa sitten vähän ajelivat challengerilla, en tiedä, oliko miekkosella  korttia tuossa vaiheessa, koska oli aika alkoholisoitunut itsekin. Meni muutama vuosi ja mies vainajoitui sekä ainakin yksi ajelukavereista myös joi liikaa ja kuoli.

Missähän se challengeri nykyään menee, miehen lapsi sen mitä todennäköisimmin peri. Toivottavasti hänellä pysyy korkki kiinni.

Vierailija
28/48 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gallengereista suurin osa on romutettu ajat sitten.  Perus dotseista vielä suurempi osa. 

Vitút ole. Challengerit saatika Challenger SRT:t (etenkin demon) tai Hellcatit kestävät käytännössä ikuisesti ja niissä on taotut moottorinosat eikä valettua alumiinia kuten jossain perusdodgessa.

Sama kuin vertaisit jotain Fordin pikkukippoa Shelby GT:hen vaikka molemmat saman firman omistamia.

Vierailija
29/48 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti en ole tarpeeksi varakas ja tyhmä tekemään niin.

Taidat olla todella köyhä tai tyhmä jos et pysty/osaa tehdä niin. Uuden auton käyttökustannukset on niin paljon piemienemmät että maksaa helposti rahoitusta minimi-lyhenkyksellä. Sitten voi taas parin vuoden päästä vaihtaa uuteen. Esim koeajo käytössä olleita saa tosi järkevään hintaan kun niistä halutaan eroon. En ole ensimmäisen auton jälkeen maksanut yhtään kokonaan pois ennen kuin olen vaihtanut uuteen.

Vierailija
30/48 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu myös vuosimallista. Uudemmat challengerit ovat aivan erilaatuisia kuin joku vuoden 1992 kappale. Sama kuin vertaisit S55 moottorilla varustettua bemaria johonkin vuoden 1992 kappaleeseen.

Vierailija
31/48 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dodge challenger, jos kestää 8 vuotta, niin saa olla onnellinen. Dodge on katsastustilastoissa runsasvikaisimpia autoja jo uutenakin!

Challenger on aivan eri tavalla rakennettu urheiluauto eikä sitä voi verrata niihin kuluttaja-dodgeihin joita tänne tuodaan kuten dodge ramit, caliberit jne. joissa suunnilleen akselisto katkeaa 5v kohdalla.

No itseasiassa ei ole, Challanger on suunniteltu kotimaassaan kohtuuhintaiseksi muskeliautoksi jonka tavallinen duunari voi sen siellä ostaa, mutta täällä älytön autovero tekee sen niin kalliiksi että auton käyvän arvon päälle lätkäistään liki yhtä suuri autovero, erityisesti kaikista tehokkaimmat ahdetut v8 kärsivät tästä.

Vierailija
32/48 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No itseasiassa ei ole, Challanger on suunniteltu kotimaassaan kohtuuhintaiseksi muskeliautoksi jonka tavallinen duunari voi sen siellä ostaa, mutta täällä älytön autovero tekee sen niin kalliiksi että auton käyvän arvon päälle lätkäistään liki yhtä suuri autovero, erityisesti kaikista tehokkaimmat ahdetut v8 kärsivät tästä.

6,2l hemi challengeri maksaa n. 70 tonnia. En sitä ihan duunarin autoksi sanoisi. Pentastar ehkä on.

Vierailija
33/48 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos kaikki tekee noin niin kuka ostaa sen minun vanhan sähkärini ?

Vierailija
34/48 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku jolla on vähemmän varaa sijoittaa autoon.

Vierailija
35/48 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku jolla on vähemmän varaa sijoittaa autoon.

Pitää olla aika varakas jos ostaa vanhan Sähkö/Tieokonehimmelin...

Muutama kymppitonni on hyvä olla rahaa korjauksien varalta.

Vierailija
36/48 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Gallengereista suurin osa on romutettu ajat sitten.  Perus dotseista vielä suurempi osa. 

Vitút ole. Challengerit saatika Challenger SRT:t (etenkin demon) tai Hellcatit kestävät käytännössä ikuisesti ja niissä on taotut moottorinosat eikä valettua alumiinia kuten jossain perusdodgessa.

Sama kuin vertaisit jotain Fordin pikkukippoa Shelby GT:hen vaikka molemmat saman firman omistamia.

öö... Nuohan on aika uusia autoja... tako-osat on ihan jees, mutta on noissa kovempi vitysastekin. Tosin suurin ongelma on tuon ajan moparien heikohko laatu.

Vierailija
37/48 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole moottori yleensä jonka vuoksi auto menee paaliin. Joten voimalinjan tekniikalla ei käytännössä ole mitään merkitystä auton käyttöiän kannalta.

Vierailija
38/48 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

6,2l hemi challengeri maksaa n. 70 tonnia. En sitä ihan du

70 tonnia ei kuule ole jenkien palkoilla läheskään niin kova hinta kuin luulisi.

Vierailija
39/48 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

28v volvo V70 ollut koko ajan käytössä 450.000 km.

Vierailija
40/48 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eiköhän 50-vuotiaassa käyttöautossa ole lähes kaikki kuluvat osat vaihdettu useampaan kertaan. Todennäköisesti myös jotain peltejä jouduttu vaihtamaan.

Ehkä jenkeissä näin, mun 55 vuotta vanhassa japsissa kaikki on alkuperäistä, tosin sillä ei olla ajettu talvella ollenkaan tällä vuosituhannella.

Juu ihan varmasti on kaikki alkuperäistä. Ehkä sillä ei ole ajettu ollenkaan myöskään viine vuosituhannella siinä tapauksessa.

Kaikki on alkuperäistä. Auto siis on museorekisterissä oleva datsun 240z fairlady.

Niin alkuperäisosia. Ei alkuperäisiä. Tai sitten autolla ei ole ajettu 1970-luvullakaan .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan