Kuski sai sakot kun ajoi liian hiljaa Hämeenlinnanväylällä
Antoi dösälle tilaa, 20 päiväsakkoa rapsahti.
Kommentit (19)
Isoin ongelma tuossa ei ollut alinopeus vaan holtiton kaistanvaihto.
Ihan oikein tuossa tilanteessa. Olisi varmaan selvinnyt ilman sakkoja, jos olisi vain hidastanut ja pysynyt omalla kaistalla. Kaistan vaihtaminen tuollaisessa tilanteessa voi olla vaarallista, niin kuin tässäkin oli. Siksi vastaavassa tilanteessa moottoritiellä kaistan vaihtaminen on kielletty ja yllättävän moni ei tajua, miksi niin on. Tämä video näyttää syyn vaikka ei olekaan moottoritie.
no siellähän on taas perseilty kunnolla.
Sähkövatkaimessa range lopussa, hiki valuen körötellään kohti latausta !
Liikennesäännöt hukassa, ei 80 km/h:n nopeudessa bussilla edes ole etuajo-oikeutta pysäkiltä tullessa.
Ajo näytti siltä että ahmed puikoissa?
Vierailija kirjoitti:
Sähkövatkaimessa range lopussa, hiki valuen körötellään kohti latausta !
Jos noin niin miksi alkoi jarrutella bussin nähdessään?
Vierailija kirjoitti:
Liikennesäännöt hukassa, ei 80 km/h:n nopeudessa bussilla edes ole etuajo-oikeutta pysäkiltä tullessa.
Vaikka etuajo-oikeudesta arjessa puhutaankin, laki ei anna kenellekään etuajo-oikeutta. Laissa määrätään vain väistämisvelvollisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein tuossa tilanteessa. Olisi varmaan selvinnyt ilman sakkoja, jos olisi vain hidastanut ja pysynyt omalla kaistalla. Kaistan vaihtaminen tuollaisessa tilanteessa voi olla vaarallista, niin kuin tässäkin oli. Siksi vastaavassa tilanteessa moottoritiellä kaistan vaihtaminen on kielletty ja yllättävän moni ei tajua, miksi niin on. Tämä video näyttää syyn vaikka ei olekaan moottoritie.
Moottoritiellä tai vastaavalla on sen verran iso nopeusrajoitus ettei linjuriaitolle tarvii ensisijaisesti antaa pääsyä pysäkiltä ajokaistalle.
Enintään kuudenkympin alueella annettava jos osoitta lähtevänsä pysäkiltä.
Kohteliasta antaa tilaa mutta väärällä tavalla teki, ois vaan hiljentäny lisää ja pysyny omalla kaistallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein tuossa tilanteessa. Olisi varmaan selvinnyt ilman sakkoja, jos olisi vain hidastanut ja pysynyt omalla kaistalla. Kaistan vaihtaminen tuollaisessa tilanteessa voi olla vaarallista, niin kuin tässäkin oli. Siksi vastaavassa tilanteessa moottoritiellä kaistan vaihtaminen on kielletty ja yllättävän moni ei tajua, miksi niin on. Tämä video näyttää syyn vaikka ei olekaan moottoritie.
Moottoritiellä tai vastaavalla on sen verran iso nopeusrajoitus ettei linjuriaitolle tarvii ensisijaisesti antaa pääsyä pysäkiltä ajokaistalle.
Enintään kuudenkympin alueella annettava jos osoitta lähtevänsä pysäkiltä.
Et sitten ymmärtänyt pointtia. Kaistan vaihtaminen kenen tahansa väistämiseksi voi olla erittäin vaarallista, jos vaihtaa kaistaa nopeammin ajavan eteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikennesäännöt hukassa, ei 80 km/h:n nopeudessa bussilla edes ole etuajo-oikeutta pysäkiltä tullessa.
Vaikka etuajo-oikeudesta arjessa puhutaankin, laki ei anna kenellekään etuajo-oikeutta. Laissa määrätään vain väistämisvelvollisuuksia.
No kyllä on ihan liikennemerkkejäkin, jotka antavat etuajo-oikeuden. Eiköhän ne ihan laillisia ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikennesäännöt hukassa, ei 80 km/h:n nopeudessa bussilla edes ole etuajo-oikeutta pysäkiltä tullessa.
Vaikka etuajo-oikeudesta arjessa puhutaankin, laki ei anna kenellekään etuajo-oikeutta. Laissa määrätään vain väistämisvelvollisuuksia.
No kyllä on ihan liikennemerkkejäkin, jotka antavat etuajo-oikeuden. Eiköhän ne ihan laillisia ole.
Mainitse muutama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikennesäännöt hukassa, ei 80 km/h:n nopeudessa bussilla edes ole etuajo-oikeutta pysäkiltä tullessa.
Vaikka etuajo-oikeudesta arjessa puhutaankin, laki ei anna kenellekään etuajo-oikeutta. Laissa määrätään vain väistämisvelvollisuuksia.
No kyllä on ihan liikennemerkkejäkin, jotka antavat etuajo-oikeuden. Eiköhän ne ihan laillisia ole.
Mainitse muutama.
Liikennevalot.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikennesäännöt hukassa, ei 80 km/h:n nopeudessa bussilla edes ole etuajo-oikeutta pysäkiltä tullessa.
Vaikka etuajo-oikeudesta arjessa puhutaankin, laki ei anna kenellekään etuajo-oikeutta. Laissa määrätään vain väistämisvelvollisuuksia.
Se on käytännössä sama asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein tuossa tilanteessa. Olisi varmaan selvinnyt ilman sakkoja, jos olisi vain hidastanut ja pysynyt omalla kaistalla. Kaistan vaihtaminen tuollaisessa tilanteessa voi olla vaarallista, niin kuin tässäkin oli. Siksi vastaavassa tilanteessa moottoritiellä kaistan vaihtaminen on kielletty ja yllättävän moni ei tajua, miksi niin on. Tämä video näyttää syyn vaikka ei olekaan moottoritie.
Moottoritiellä tai vastaavalla on sen verran iso nopeusrajoitus ettei linjuriaitolle tarvii ensisijaisesti antaa pääsyä pysäkiltä ajokaistalle.
Enintään kuudenkympin alueella annettava jos osoitta lähtevänsä pysäkiltä.
Et sitten ymmärtänyt pointtia. Kaistan vaihtaminen kenen tahansa väistämiseksi voi olla erittäin vaarallista, jos vaihtaa kaistaa nopeammin ajavan eteen.
Ymmärsinpä. Olis ajanut vaan omaa kaistaa sillä nopeudella mitä nopeusrajoitus sallii.
Kyllä sieltä takaa rako olisi linjuriautolle ennemmin tai myöhemmin liikennevirtaan liittymiseen tullut.
Vierailija kirjoitti:
Liikennesäännöt hukassa, ei 80 km/h:n nopeudessa bussilla edes ole etuajo-oikeutta pysäkiltä tullessa.
Ehkä ei, mutta kylläpä ne bussit sieltä pysäkiltä lähtee joskus aika yllättäenkin ja saa pelätä, että tulevatko kylkeen.
Mutta ihan totta, että parempi varmasti laittaa jarrut pohjaan. Takana tuleva on todennäköisesti seurannut tilannetta ja valmistautunut muutenkin hidastamaan bussin takia
Mitähän toi Pasterstein haluaa että autoilijat tekee? Ei ole varmaan viikkoa, kun julkaisi videon Länsiväylältä, missä poliisiauto ajoi 76km/h satasen alueella ja lähti sit sakottamaan autoilijaa, joka ohitti heidät ohituskaistaa pitkin. Ohittajan nopeus oli joku 105km/h. Mikähän se oikea ajonopeus nyt sit olisi, että arvon komisario olisi tyytyväinen?
Antoi tilaa kiilaamalla toisen autoilijan eteen ja aiheutti vaaratilanteen.