Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos lähivanhempi ei huolehdi lapsen vaatettamisesta, voiko etä saada lapsilisän?

Vierailija
09.10.2011 |

Ja hankkia sitä vastaan lapselle vaatteet jos kykenee todistamaan ettei lähi huolehdi lapsen vaatehankinnoista ja lasta kiusataan ryysyjen ja liian pienten vaatteiden takia koulussa?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahaa tulevaan viikonloppuun biletyksineen luvassa. Pm

Vierailija
2/12 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksuosoitteen muutosta. Riittääkö se ja perustelut, esimerkiksi sosiaalityöntekijän todistus vai pitääkö olla oikeudenpäätös?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsilisä maksetaan sille vanhemmalle, jolle vanhemmat ovat sopineet sen maksettavan (erotilanteessa lähes poikkeuksetta lähille), ja maksun siirtämiseen tarvitaan molempien vanhempien suostumus. (no jos lähi suostuu, niin sitten toki onnistuu, vaan epäilempä).



Kuvaamassasi tilanteessa on käsittääkseni todella vaikea tehdä ongelmalle mitään. Ykkönen olisi puhua lähille asiasta ja yrittää saada ryhdistäytymään. Tai ostaa vaan vaatteet itse. Sitten jos lähin toiminta on niin kehnoa, että lastensuojelun tarvetta on, niin ls-ilmoituksen kautta voisi ehkä saada asioista eteenpäin (mutta tuskin, voi vaan tulehduttaa välit).



Sitten voi tietysti yrittää vaihtaa lähihuoltajuutta. Ensin neuvottelujen kautta ja sitten jos uskoo mahiksia olevan niin oikeuden kautta.



Panostaisin itse tuohon, että ostan vaatteet lapselle itse, lapsilisää tai ei.

Vierailija
4/12 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

elatusmaksuistakin nollasopimus. Ja uskoisin lähin suostuvan, jos ei muuta niin lastensuojelulla uhkaamalla ja entiselle anopille soittamalla.

Oikeuteen ei ole varaa lähteä eikä ole mahdollisuutta ottaa lähivanhemmuutta itselleni kuin korkeintaan paperilla.

Mutta lapsiani en anna kiusata sen takia että lähivanhempi on kyvytön huolehtimaan perustarpeista.

Vierailija
5/12 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsilisä maksetaan sille vanhemmalle, jolle vanhemmat ovat sopineet sen maksettavan (erotilanteessa lähes poikkeuksetta lähille), ja maksun siirtämiseen tarvitaan molempien vanhempien suostumus. (no jos lähi suostuu, niin sitten toki onnistuu, vaan epäilempä).

Kuvaamassasi tilanteessa on käsittääkseni todella vaikea tehdä ongelmalle mitään. Ykkönen olisi puhua lähille asiasta ja yrittää saada ryhdistäytymään. Tai ostaa vaan vaatteet itse. Sitten jos lähin toiminta on niin kehnoa, että lastensuojelun tarvetta on, niin ls-ilmoituksen kautta voisi ehkä saada asioista eteenpäin (mutta tuskin, voi vaan tulehduttaa välit).

Sitten voi tietysti yrittää vaihtaa lähihuoltajuutta. Ensin neuvottelujen kautta ja sitten jos uskoo mahiksia olevan niin oikeuden kautta.

Panostaisin itse tuohon, että ostan vaatteet lapselle itse, lapsilisää tai ei.

että tuollaisessa tilanteessa laittaisi ne etän ostamat hyvät vaatteet myyntiin, ja lapsi jatkaisi rääsyissä kulkemista... NÄhty on sekin.

Kannattaa muistaa ap. että lapsi saa 12-v iässä alkaa itse vaikuttaa asuinpaikkaansakin. Joten jos lapsi on oikeasti heitteillä, ota silloin luoksesi. Kun koululainen on jo kyseessä, ei ehkä mene enää pitkään? Vai etkö itsekään sitten jaksa niin paljoa välittää?

Vierailija
6/12 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi saa toki muuttaa luokseni jos tahtoo, mutta en ole kovinkaan hyvässä kunnossa itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/12 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI lapsilisiä voi tuosta syystä vaatia itselleen.



Jos lapsen vaatetuksessa on oikeasti puutteita, niin kyllä myös koulun henkilökunta siihen puuttuu ja tekee tarvittaessa Ls-ilmoituksen.



Jos lähivanhempi ei ole kykenevä huolehtimaan lapsistaan, voidaan huoltajuus suhde purkaa.



Jos ap tahtoo lisää rahaa, niin menkööt töihin!



Hassua että vaikka lasteni isä on työtön tällä hetkellä, niin hän ostelee siitä huolimatta lapsillensa vaatteita ja leluja, vaikkei niille olisi hirveästi edes tarvetta, eikä hän valita. Miksi valittaisi edes?



Ai niin... Minä en muuten osta lapsilleni vaatteita. Pitäisikö tästä syystä ottaa lapsilisä pois?

Vierailija
8/12 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkös sä just myynyt lastesi vaatteet huutiksessa, kun ne sulta pois vietiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/12 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehei, niitä on tuolla vino pino vielä myyntiä odottamassa, ovat jo lapsille pieniä. Olen ajatellut luopua lähivanhemmuudesta vapaaehtoisesti 2013, jolloin asuntooni tulee peruskorjaus ja kaikkien on pakko muuttaa. Silloin saan itselleni rahaa 420€ tai takuueläkkeen, enkä todellakaan ostele lapsille vaatteita jos lähi nettoaa 146€+140+ 140€/lapsi ja saa vielä lasten päivähoitomaksutkin anteeksi, koska päivähoito lastensuojelun tukitoimi.

Mutta joka kerta kun näen lapseni puutteellisesti puettuna/vääränkokoisissa vaatteissa, teen lastensuojeluimoituksen ja soitan vielä rikkaalle ex-anopilleni, että eikö häntä yhtään hävetä se, että hänen lapsenlapsensa kulkevat ryysyissä.

Jos lähi ei suoriudu lastenvaatettamisesta, haen lapsilisiä joka kuukausi kelan kautta itselleni, ainakin kelassa joku työllistyy.

Ja elatussopparia en allekirjoita, ellei lapsilisä määrätä minulle.

Vierailija
10/12 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten kamppeita myyntiin, saman verran on lapsille uusia kamppeita ostettuna mitä myynnillä nettoan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/12 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ala viimeistään siinä vaiheessa ostella lapsenlapsilleen vaatteita, kun haen puutteellisesti puettujen lasteni puolesta Lionsien köyhille perheille suunnattua jouluavustusta siltä Lions-piiriltä, johon anoppi ja appiukko kuuluvat.

Rupee anopin lompakko aukeemaan lastenvaatekaupoissa.

Vierailija
12/12 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tämä mamma saa biletysrahaa. Ostat multa vaatteen ja saat kaupan päälle osoitetietoni, niin sossulaan soittaessasi säästät sossuilta etsimisen vaivan. PM

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän