Joko lapsesi fillari on talviajettavassa kunnossa?
Onko nastarenkaat ja valot hankittu? Heijastimista puhumattakaan.
Kommentit (17)
Muistakaa myös öljytä ketju ja lukko.
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa myös öljytä ketju ja lukko.
Ja vaihtakaa lukko AXA-malliin mihin saa ketjun kiinni. Kustannus n. 80 euroa.
On ja ei. Noissa on nappularenkaat / ei nastoja. Ilmaa on ja ketjut on putsattu/ öljytty. Sama navoissa ja vaihteissa.
Ei me tosin juuri lumen tulon jälkeen pyöräillä. Koska lumessa pyöräily/ liukkaalla pyöräily on pepusta.
Mennään autolla ja kävellen.
Vierailija kirjoitti:
On ja ei. Noissa on nappularenkaat / ei nastoja. Ilmaa on ja ketjut on putsattu/ öljytty. Sama navoissa ja vaihteissa.
Ei me tosin juuri lumen tulon jälkeen pyöräillä. Koska lumessa pyöräily/ liukkaalla pyöräily on pepusta.
Mennään autolla ja kävellen.
Aika tylsää kävellä, kun pyörällä pääsisi paljon nopeampaa vaikka on lunta. Kävellessä myös kaatuu helpommin kuin mitä pyöräillessä.
Nyt on kesä,katellaan syksymmällä.
Itse se vaihtaa siihen nastat aikanaan. Tosin ei aja fillarilla kuin bike parkissa, mutta tuo läheinen on auki myös talvisin muutaman radan osalta.
Ilman nastojakin pärjää ihan hyvin.
On erikseen talvifillari jossa nastarenkaat. Hieman pienempi runkoinen.
Vierailija kirjoitti:
Ilman nastojakin pärjää ihan hyvin.
Siitä syystä, että renkaan pyörintäkitka on paljon isompi kuin mitä liukumiskitka on kenkien alla. Pyörä rullaa oikein hyvin kirkkaallakin jäällä kunhan ei tee äkkinäisiä käännöksiä. Jos haluaa tehdä niitä äkkinäisiä käännöksiä niin sitten on syytä hommata kunnon nastarenkaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa myös öljytä ketju ja lukko.
Ja vaihtakaa lukko AXA-malliin mihin saa ketjun kiinni. Kustannus n. 80 euroa.
Tuohon hintaan saa jo aika järeän erillislukon, jota ei murreta muulla kuin rälläkällä.
Jotkut ledihässäkät on valoina ja muutenkin ajokunnossa. Heijastimiakin löytyy. Mutta kun oikea talvi lumineen tulee niin vähiin ne pyöräilyt jää. Vaikka kasvattaahan se sitkeyttä painaa hangessa fillarilla hiki päässä. Tekee hyvää aikuiselle ja lapselle
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ledihässäkät on valoina ja muutenkin ajokunnossa. Heijastimiakin löytyy. Mutta kun oikea talvi lumineen tulee niin vähiin ne pyöräilyt jää. Vaikka kasvattaahan se sitkeyttä painaa hangessa fillarilla hiki päässä. Tekee hyvää aikuiselle ja lapselle
Missä ihmeen hangessa? Ei sellaista ainakaan kaupungissa ole. Autojen pyörät tamppaavat lumen nopeasti tasaiseksi ja aika pian tulee yleensä aura-autokin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Muistakaa myös öljytä ketju ja lukko.
Ja vaihtakaa lukko AXA-malliin mihin saa ketjun kiinni. Kustannus n. 80 euroa.
Tuohon hintaan saa jo aika järeän erillislukon, jota ei murreta muulla kuin rälläkällä.
Miksi tyytyä erillislukkoon jos samalla saa runkolukon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa myös öljytä ketju ja lukko.
Ja vaihtakaa lukko AXA-malliin mihin saa ketjun kiinni. Kustannus n. 80 euroa.
Tuohon hintaan saa jo aika järeän erillislukon, jota ei murreta muulla kuin rälläkällä.
Miksi tyytyä erillislukkoon jos samalla saa runkolukon?
Runkolukolla ei saa pyörää kiinni kiinteään esineeseen. Kiinnilaitto kiinteään esineeseen on lukon tärkein ominaisuus koska sillä estetään se, että pyörää ei voi kantaa pois paikalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa myös öljytä ketju ja lukko.
Ja vaihtakaa lukko AXA-malliin mihin saa ketjun kiinni. Kustannus n. 80 euroa.
Tuohon hintaan saa jo aika järeän erillislukon, jota ei murreta muulla kuin rälläkällä.
Miksi tyytyä erillislukkoon jos samalla saa runkolukon?
Runkolukolla ei saa pyörää kiinni kiinteään esineeseen. Kiinnilaitto kiinteään esineeseen on lukon tärkein ominaisuus koska sillä estetään se, että pyörää ei voi kantaa pois paikalta.
Kyllä, ja tuossa ratkaisussa on runkolukko ja ketju yhdessä.
Valot, heijastimet ja nastarenkaat. Sen vaikeampaa se ei ole. Sitten katsoo ettei ketju ja rattaat ole liian kuluneita.