Auton kojelautaan syttyi keltainen airback merkkivalo. Mitä tarkoittaa?
Kommentit (56)
Katso auton ohjekirjasta. Todennäköisesti tarkoittaa sitä että airback ei ole käytössä.
Varmaan että pomppaa katsastuksessa siihen.
Missään autossa ei ole "airback" merkkivaloa. 0/5
Luultavasti josssain airbagin antureissa jotain kosteusongelmaa ja sytyttää siksi virheellisesti varoitusvalon. Voi se anturi olla rikkikin, citroen harrastajien keskustelufoorumeilta löytyy varmaan tietoa , varmasti ollut muillakin vastaavia ongelmia.
Se tarkoittaq sitä että airbag ei toimi onnettomuustilanteessa, eikä se myöskään mene läpi katsastuksesta. Eli siis pitää viedä korjaamolle tutkittavaksi.
Contact sprayllä läpi kaikki liittimet ja sen jälkeen obd lukijalla kuittaat virheen pois esim motonet myy niitä.
On normaalia ranskalaisissa nämä vaivat,kertoo että airbagjärjestelmässä on vikatila testeriin kiinni vaan.
Pienellä neulalla tökkäät lampun rikki mittaristosta niin eipä pala enää ja katsastusmiehet ei todellakaan tuollaisia huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Pienellä neulalla tökkäät lampun rikki mittaristosta niin eipä pala enää ja katsastusmiehet ei todellakaan tuollaisia huomaa.
Ongelma on siinä,jos tulee airbagille tarve ja järjestelmä ei toimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienellä neulalla tökkäät lampun rikki mittaristosta niin eipä pala enää ja katsastusmiehet ei todellakaan tuollaisia huomaa.
Ongelma on siinä,jos tulee airbagille tarve ja järjestelmä ei toimi.
Miten sitä ennen pärjättiinkään kun ei ollut airbaggeja eikä mitään muutakaan ylimääräistä. Kuoltiin varmaan kaikki.
Ensimmäinen merkki minun autossa, josta huomasin sähkövian. Auto sulkee toimintojaan vähemmän tärkeistä ensin. Airbag kuuluu niihin, samoin ohjaustehostin.
Kaksi laturia rikkoi, niin Opel lähti paaliin. Olihan tuolla jo ikääkin 15v
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen merkki minun autossa, josta huomasin sähkövian. Auto sulkee toimintojaan vähemmän tärkeistä ensin. Airbag kuuluu niihin, samoin ohjaustehostin.
Kaksi laturia rikkoi, niin Opel lähti paaliin. Olihan tuolla jo ikääkin 15v
Ja ennen kuin kukaan kysyy, niin akku vaihdettiin myös.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen merkki minun autossa, josta huomasin sähkövian. Auto sulkee toimintojaan vähemmän tärkeistä ensin. Airbag kuuluu niihin, samoin ohjaustehostin.
Kaksi laturia rikkoi, niin Opel lähti paaliin. Olihan tuolla jo ikääkin 15v
Tuskin se nyt ihan suunnitellusti airbaggia sulkee laturin hajotessa, se järjestelmä vaan lakkaa toimimasta kun jännite tippuu eikä sille riitä enää sähköä.
Sähköinen ohjaustehostin nyt voi pimetäkin välittömästi jos laturi ei lataa kun sen sähköntarve on niin iso.
Vierailija kirjoitti:
Contact sprayllä läpi kaikki liittimet ja sen jälkeen obd lukijalla kuittaat virheen pois esim motonet myy niitä.
Jos heppu kyselee vauvapalstalta apuja tähän, niin tosiaanko uskot että hän osaa etsiä airbagin liittimet, avata ja puhdistaa ne ilman että laukeaa pussit silmille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Contact sprayllä läpi kaikki liittimet ja sen jälkeen obd lukijalla kuittaat virheen pois esim motonet myy niitä.
Jos heppu kyselee vauvapalstalta apuja tähän, niin tosiaanko uskot että hän osaa etsiä airbagin liittimet, avata ja puhdistaa ne ilman että laukeaa pussit silmille?
Lukitsee miehen vessaan siksi aikaa niin ei laukea pussit silmille :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienellä neulalla tökkäät lampun rikki mittaristosta niin eipä pala enää ja katsastusmiehet ei todellakaan tuollaisia huomaa.
Ongelma on siinä,jos tulee airbagille tarve ja järjestelmä ei toimi.
Jollain Jeesuksen vanhalla xsaralla kun joutuu kolariin niin parempi vaan että kuolee laakista eikä jäädä kitumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen merkki minun autossa, josta huomasin sähkövian. Auto sulkee toimintojaan vähemmän tärkeistä ensin. Airbag kuuluu niihin, samoin ohjaustehostin.
Kaksi laturia rikkoi, niin Opel lähti paaliin. Olihan tuolla jo ikääkin 15v
Tuskin se nyt ihan suunnitellusti airbaggia sulkee laturin hajotessa, se järjestelmä vaan lakkaa toimimasta kun jännite tippuu eikä sille riitä enää sähköä.
Sähköinen ohjaustehostin nyt voi pimetäkin välittömästi jos laturi ei lataa kun sen sähköntarve on niin iso.
Höpö höpö, kyllä se tehostin ensiksi käyttää akussa olevan virran, ei se laakista sammu heti kun laturi antautuu. Hydraulinen tehostin lakkaa heti tehostamasta, mutta se edellyttää apulaitehihnan katkeamista.
Sanni16kerava
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Contact sprayllä läpi kaikki liittimet ja sen jälkeen obd lukijalla kuittaat virheen pois esim motonet myy niitä.
Jos heppu kyselee vauvapalstalta apuja tähän, niin tosiaanko uskot että hän osaa etsiä airbagin liittimet, avata ja puhdistaa ne ilman että laukeaa pussit silmille?
Evvk,kerroin ainoastaan miten huollossa menetellään.
Tyyppi vika, mittaristo vaihtoon. Eli noin vanhan ollessa kyseessä auto paaliin tai peltoautoksi suosiolla.