Jos joku ajaa taajamassa aivan perseessä kiinni, saatan hieman kiihdyttää saadakseni turvavälin, mutta perääni kiihdytetään silti
Missä vika?
Miksi pitää ajaa perseessä kiinni? Miksi takana olevan pitää kiihdyttää pysyäkseen siinä perseessä yhä kiinni, kun edellä oleva hieman kiihdyttää?
Miten noista pääsee eroon?
Ja perseessä ajetaan, vaikka ajaisin ylinopeutta, esim. 50 alueella ajan 60.
Kommentit (102)
Jarruttele silloin tällöin kevyesti. Ei niin että vauhti hidastuu mutta siten että jarruvalot syttyvät.
Tulen imussa ja tykkään kiusoitella ihmisiä.
pysäytät auton, laitat hätävilkut päälle astut autosta ulos ja käyt jututtamassa kuljettajaa. Kysymys on turvallisuudesta, ovat olleet hyvin ymmärtäväisiä ja jättäneet hyvin tilaa, kun tuon teen.
Mä hidastan aina kahteenkymppiin jos joku ylipäätään näkyy taustapeilistä...
Säädä pissapoika siten, että voit ruikkia nestettä päälle. Täytä kusella pesunestesäiliö.
Ai, isäni teki aina noissa tilanteissa äkkijarrutuksen.
Hah mulla on autossa aina Mynthoneita, teen usein niin että heitän pastilli kerrallaan omalle katolle, se lähtee siitä aika mukavasti ja napsahtaa takana tulevaan autoon, vaikka pastilli on kova, sen rakenne on sen verran heikko että se ei aiheuta vauriota edes tuulilasiin. Perässä roikkumisen loppuminen korrelloi usein auton hinnan kanssa, mitä kallimpi auto, sitä nopeammin tulee väliä.
Vierailija kirjoitti:
Joku pysähdyspaikka, bussipysäkki vaikka, niin pääsee ohi.
"autokoulu vastaus" tota jos stadissa noudatat niin saat istua 2/3 kokonaismatkan kestosta odottaa niillä pysäkeilläs.
Nopea kiihdytys ja sitten käsijarrulla jarrutus. Peräänajajalla velvollisuus todistaa että jarrutit.
Jos huomaat toistuvasti vetäväsi jonoa, mene jatkossa bussilla tai pysy kotona. Kaikki voittaa.
Ja tuolla leikkimisellä kaikki sun huomio on pois muulta liikenteeltä. Se mitä tapahtuu sun sivupeilien takana on muiden haskattavissa, sun vastuu on keskittyä siihen mitä tapahtuu niiden edessä.
Itse tuossa tilanteessa pidän erityisen tarkkaa huolta siitä, että ajan rajoitusten mukaan ja jätän vähän ylimääräistä turvaväliä edellä menevään.
Ei niistä pääse eroon. Olen tullut siihen tulokseen että se on vain tapa. Ei ne ajattele roikkuvansa tai edes tiedosta sitä. Mun oma mieskin ajaa välillä todella lähellä edellä ajavaa, eikä se sitä tunnu tarkoituksella tekevän.
Adaptiivinen vakionopeudensäädin
Mä hidastan aina vauhdin alle nopeusrajoituksen jos joku roikkuu aivan perässä kiinni. Osittain ärsyynnyksestäni, mutta toisaalta myös turvallisuus syystä. Hitaassa vauhdissa kerkeää paremmin reagoimaan ja jos ei jätä turvaväliä, on syytä ajaa hiljempaa.
Joku pysähdyspaikka, bussipysäkki vaikka, niin pääsee ohi.