Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos joku ajaa taajamassa aivan perseessä kiinni, saatan hieman kiihdyttää saadakseni turvavälin, mutta perääni kiihdytetään silti

Vierailija
12.06.2025 |

Missä vika?

Miksi pitää ajaa perseessä kiinni? Miksi takana olevan pitää kiihdyttää pysyäkseen siinä perseessä yhä kiinni, kun edellä oleva hieman kiihdyttää?

Miten noista pääsee eroon?

Ja perseessä ajetaan, vaikka ajaisin ylinopeutta, esim. 50 alueella ajan 60.

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Adaptive Cruise Control eli takana tuleva on lukittunut ajoneuvoosi !

Mulla ei ole adaptiivista niin en tiedä miten se toimii mutta sivistäkää. Eikö siinä mitenkään voi säätää sitä välimatkaa jonka se pitää edellä menevään? Miksi se välimatka on niin lyhyt että edellä ajava kokee sen roikkumisena? 

Vierailija
42/102 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yks kaveri on just tommonen, ei osaa jotenkin seurata nopeuttaa, hirveitä kiihdytyksiä, ja aina edessä ajavan perseeseen roikkumaan, joka kerta kysyn siltä että mikä ton edessä ajavan perseessä on niin hienoa, ja eikö sitä voi tarkastella kauempaa. muutenkin sen kyydissä meno on aika "kulmikasta" ja matkustajat heiluu joka ilmansuuntaan vaikka ajettaisiin vaan neljää kymppiä kaasu-jarru-kaasu-jarru vasen jyrkkä. no kyseessä on Bangladeshilainen, se ei vaan tajua. 

Mut parasta on kun sen vaimo aina vittuilee sille että mun kyydissä on aina tosi miellyttävää, tasaista  ja pehmeää, ent Taxi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaista tänään. Joko olet toipunut eilisestä toipunut? 

Vierailija
44/102 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole adaptiivista niin en tiedä miten se toimii mutta sivistäkää. Eikö siinä mitenkään voi säätää sitä välimatkaa jonka se pitää edellä menevään? Miksi se välimatka on niin lyhyt että edellä ajava kokee sen roikkumisena? 

En ole vastuussa muiden tunteista. 

Vierailija
45/102 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai adaptiivinen vakkari kuitenkaan aiheuta perseessä roikkumista? Kai se kuitenkin turvavälin osaa pitää?

Mulla ei ole adaptive cruisea omassa autossa, mutta varoitinjärjestelmä liian lähellä ajamisesta on ja se alkaa kyllä vilkuttaa ja jopa huutaa, jos edessä olevan auton perä tulee liian lähelle (joko omasta syystä tai siitä syystä, että joku kiilaa suoraan eteen jne).

Vierailija
46/102 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Idiootit roikkuvat perässä. 

Älä loukkaa idi ootteja.

Vierailija
47/102 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olemmekin siirtyneet maailmaan, jossa omasta tunteesta on tullut ilmoitusasia, jolla voi ilmoittaa faktan. Se edessä oleva voi vain ilmoittaa, että hänestä tuntuu, että joku roikkuu liian lähellä? Minusta ei tunnu siltä, että roikun liian lähellä.

Vierailija
48/102 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulen imussa ja tykkään kiusoitella ihmisiä.

Minä hidastan pikkuhiljaa vauhtia , jos joku ajaa takaluukussa kiinni. Tykkään sillä tavalla kiusoitella ihmisiä.

Vierailija
49/102 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluais tuntea noita tyyppejä, yrittävät muuallakin rynniä muiden yli. 

Vierailija
50/102 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olemmekin siirtyneet maailmaan, jossa omasta tunteesta on tullut ilmoitusasia, jolla voi ilmoittaa faktan. Se edessä oleva voi vain ilmoittaa, että hänestä tuntuu, että joku roikkuu liian lähellä? Minusta ei tunnu siltä, että roikun liian lähellä.

Ja juuri tätä tarkoitin aiemmin kun kommentoin että.monikaan roikkuja ei varmasti ajattele roikkuvansa. 

Vierailija
51/102 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säädä pissapoika siten, että voit ruikkia nestettä päälle. Täytä kusella pesunestesäiliö.

Itse sitä kusen hajua saat haistella eniten sitten .😅

Vierailija
52/102 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se laskee automaattisesti riittävän etäisyyden nopeuden mukaan. Alhaisemmassa nopeudessa jarrutusmatka on lyhyempi, kuin esim sadan vauhdissa. 

Vierailija
53/102 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roikkumisen määritelmä oliskin mielenkiintoinen aihe keskustella myös. Taajamassa pidän roikkumisena sitä jos takana tuleva ajaa niin lähellä että en näe auton rekisterikilpeä. Maantienopeuksissa itse pidän riittävänä turvavälinä sitä mitä on opetettu eli sen verran metrejä mitä on kilsoja tunnissa. 20-30 metriä on todellakin roikkumista. 

Vierailija
54/102 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, isäni teki aina noissa tilanteissa äkkijarrutuksen.

Todellakaan ei voi suositella, on sakon paikka liikenteen vaarantamisena, jos jotain sattuu, tai poliisi näkee,  jopa kameraan tallentuessa  todiste😡

Vierailija
55/102 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja juuri tätä tarkoitin aiemmin kun kommentoin että.monikaan roikkuja ei varmasti ajattele roikkuvansa. 

Juuri näin, ihmiset kokee ahdistusta eri asioista. 

Vierailija
56/102 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Idiootit roikkuvat perässä. 

Jos on enemmän liikennettä, ei voi välttyä perässä ajavilta

Tervetuloa  kehä  3..lle ja sen  sisäpuolelle

Vierailija
57/102 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku pysähdyspaikka, bussipysäkki vaikka, niin pääsee ohi.

Miksi? 

Päättele ap kysymyksestä, miten noista pääsee eroon. Aikuisuus on vastuuta itsestään, ei paikka johon ihmiset tulevat esittämään joululahjalistoja siitä, kuinka muiden heitä pitäisi kohdella.

Vierailija
58/102 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jarruttele silloin tällöin kevyesti. Ei niin että vauhti hidastuu mutta siten että jarruvalot syttyvät.

Täähän on nykyään laissa kielletty.

Vierailija
59/102 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jarruttele silloin tällöin kevyesti. Ei niin että vauhti hidastuu mutta siten että jarruvalot syttyvät.

Näin minun mieheni tekee. Pesee myös tuulilasia tiuhaan. Tässä vaiheessa puskurissa kiinni ajava jättäytyy jälkeensei se minuahäiti

Sen kun peset tuulilasiasi, ei se minua häiritse. Joskus huvittaa, kun joku yrittää ruikkia vettä

Vierailija
60/102 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nopea kiihdytys ja sitten käsijarrulla jarrutus. Peräänajajalla velvollisuus todistaa että jarrutit.

Kyllä se auton kameraan tallentuu, sen jälkeen on sinulla selittämistä kun  poliisille  tallenteen  näyttää