Kanta-asiakkaiden tapoja
Millaisia tapoja kanta-asiakkaille on muodostunut?
Tämä tuli mieleeni, kun näin aiemmin ohjelman missä asiakas tulee sisään ravintolaan, ottaa lehden ja nyökkää tarjoilijalle. Tämä on merkki, että hän ottaa tiistain vakioannoksensa. Jos uusi tarjoilija ei tätä tiedä alkaa draamailu. Tuskin ihan tällaista on oikeasti, mutta löytyykö jotain muita tapoja? Hyviä ja huonoja.
Kommentit (23)
Ronklaan hyllyllä taaempaa siistimpää tuotetta. Se on käynyt aika vaikeaksi, en enää jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Joskus kanta-asiakkaille on annettu nimikkokahvimukit kahvilassa.
Tämä on aika yleistä.
Onko vain ravintoloissa kanta-asiakkaita?
Vierailija kirjoitti:
Onko vain ravintoloissa kanta-asiakkaita?
Voi niitä olla muuallakin. Ei ole vielä tullut esimerkkejä muista.
Minusta ns. "kanta-asiakkaat" ovat rasittavia, koska olettavat, että muistan heidän mieltymyksensä ja vaikke sen mitä he ovat edellisella kertaa ostaneet ja mitä olen heille myynyt. "Haluaisin nyt samaa kuin silloin joulukuussa XXXX" ja mä en edes muista kyseisen tyypin naamaa?!?! Ei yksinkertaisesti kiinnosta niin paljon, että muistaisin :)
Vierailija kirjoitti:
Minusta ns. "kanta-asiakkaat" ovat rasittavia, koska olettavat, että muistan heidän mieltymyksensä ja vaikke sen mitä he ovat edellisella kertaa ostaneet ja mitä olen heille myynyt. "Haluaisin nyt samaa kuin silloin joulukuussa XXXX" ja mä en edes muista kyseisen tyypin naamaa?!?! Ei yksinkertaisesti kiinnosta niin paljon, että muistaisin :)
Ovatko he sitten kanta-asiakkaita? Myyjä kuin myyjä muistaa kyllä ne ketkä käyvät tosi usein.
Mun lähivakiokauppa ei muista tupakka merkkiä mut jutskataan kyseenalaiset asiat jos mua ei oo näkyny
Aina sama pöytä ja sama paikka. On aivan eksyksissä mikäli joku muu istuu vakipaikalla. Lähibaari.
Meilläkin kävi tyttö ja en todellakaan muistanut häntä. Ihmetteli kun ei ollu tullu tarjouslehteä kotiin vaikka on "aktiivinen kanta-asiakas". Joopajoo, ostot oli 20 e vuoden aikana ja sellasille ei todellakaan lähetetä mitään. Jätti sitte valituksen aamuyöllä klo 3 että olen asiakaspalvelijan "irvikuva". Kyllä naurettiin pomon kanssa;)
Kaveri poikkesi aina samalla huoltsikalla kahvilla samaan aikaan, kun ajoi vakioreittiä. Oli kuulemma henkilökunnan vedonlyönnin kohde, että onko kahvi kupissa yli vai alle puoli minuuttia ennen kuin auto tulee näkyviin mutkan takaa. Kahvi piti laittaa kuppiin, kun uutiset radiosta alkoivat.
Terveydenhuollossakin on kanta-asiakkaita
Vierailija kirjoitti:
Terveydenhuollossakin on kanta-asiakkaita
Omakanta...
Vierailija kirjoitti:
Terveydenhuollossakin on kanta-asiakkaita
Näin on. Tarinoita ei vain saa kertoa. Salassapitovelvoite.
Yksi kanta-asiakas ärsyttää. Istuu aina niin, että näkee kassalle ja lounaslinjastolle. Siinä sitten katsoo naispuolisia työntekijöitä kun he tekevät töistä. Ei puhettakaan että istuisi joskus toisinpäin tai edes olisi tuijottamatta.
Olen rautakaupassa myyjänä ja vakioasiakkita on monet yritysasiakkaat, sekä jonkin verran kuluttajia. Yritysasiakkaat on mukavia, tervehtivät myös vapaa-ajalla törmätessä. Usein huikkaavat kiireessä vaan laita tilille ja monesti jodun soittelemaan perään, niin että mitä otit ja kuinka paljon..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveydenhuollossakin on kanta-asiakkaita
Näin on. Tarinoita ei vain saa kertoa. Salassapitovelvoite.
No ei tietenkään saa. Osa kanta-asiakkaista on oikeasti mukavaa ja kohteliasta porukkaa, ei sellaista päälle sylkevää karjujaa millaiseksi tämän alan kanta-asiakkaan voisi moni mieltää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta ns. "kanta-asiakkaat" ovat rasittavia, koska olettavat, että muistan heidän mieltymyksensä ja vaikke sen mitä he ovat edellisella kertaa ostaneet ja mitä olen heille myynyt. "Haluaisin nyt samaa kuin silloin joulukuussa XXXX" ja mä en edes muista kyseisen tyypin naamaa?!?! Ei yksinkertaisesti kiinnosta niin paljon, että muistaisin :)
Ovatko he sitten kanta-asiakkaita? Myyjä kuin myyjä muistaa kyllä ne ketkä käyvät tosi usein.
Omasta mielestään tietty ovat. Siispä mikä sen oikeasti määrittää kuka on kanta-asiakas? Myyjä kyllä muistaa rasittavat asiakkaat, mutta yrittää tietysti aktiivisesti unohtaa nämä mielestään aina kun mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin kävi tyttö ja en todellakaan muistanut häntä. Ihmetteli kun ei ollu tullu tarjouslehteä kotiin vaikka on "aktiivinen kanta-asiakas". Joopajoo, ostot oli 20 e vuoden aikana ja sellasille ei todellakaan lähetetä mitään. Jätti sitte valituksen aamuyöllä klo 3 että olen asiakaspalvelijan "irvikuva". Kyllä naurettiin pomon kanssa;)
Just tämä näin. Pidetään itseä niin "tuottavana" ja tärkeänä asiakkaana ja oikeasti ostetaan kahdella eurolla kuukaudessa ja silloinkin valitetaan kun on niin kallista. Vanhemmiten myyjänä kärsii siitä, että "vakkarit" kertovat kaikki omansa sekä sukunsa terveysongelmat kassalla. Kiinnostus ziljoona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta ns. "kanta-asiakkaat" ovat rasittavia, koska olettavat, että muistan heidän mieltymyksensä ja vaikke sen mitä he ovat edellisella kertaa ostaneet ja mitä olen heille myynyt. "Haluaisin nyt samaa kuin silloin joulukuussa XXXX" ja mä en edes muista kyseisen tyypin naamaa?!?! Ei yksinkertaisesti kiinnosta niin paljon, että muistaisin :)
Ovatko he sitten kanta-asiakkaita? Myyjä kuin myyjä muistaa kyllä ne ketkä käyvät tosi usein.
Omasta mielestään tietty ovat. Siispä mikä sen oikeasti määrittää kuka on kanta-asiakas? Myyjä kyllä muistaa rasittavat asiakkaat, mutta yrittää tietysti aktiivisesti unohtaa nämä mielestään aina kun mahdollista.
Tässä ketjussa kanta-asiakkaan määrittelevät asiakaspalvelijat. Itse näen kanta-asiakkaan sellaisena joka käy säännöllisesti ja usein tai kohtuullisen usein.
Joskus kanta-asiakkaille on annettu nimikkokahvimukit kahvilassa.