IL: Varoitus konkurssiaallosta! Hallitus leikkasi näiden yritysten liiketoiminnasta osan pois kesken sesongin
Miten nämä hallituksen laskelmat ei oikein taaskaan toimi? Yrityksiä menee konkurssiin nykyisellään noin 300 joka kuukausi, lehdissä on uutisoitu niin Lakean kuin Vilan konkursseista viime päivinä sekä Valmetin yt-neuvotteluista. Näyttääkö teistä siltä, että talous on piristymässä ja hallituksen toimet tepsii?
IL: Nyt tuli varoitus konkurssiaallosta
Tuleva veroedun poistaminen on pysäyttänyt sähköpyörien markkinat keskellä parasta sesonkia.
-Käytännössä puolet markkinasta on nyt pysähtynyt. Jälleenmyyjien varastot on juuri ostettu täyteen pyöriä kevätsesonkia varten. Muutos uhkaa tuoda jälleenmyyjille maksuvaikeuksia, ja sitä kautta konkursseja ja työpaikan menetyksiä tosi nopealla tahdilla, Helkama Veloxin toimitusjohtaja Tero Valtonen kommentoi alan lähitulevaisuutta.
https://www.iltalehti.fi/talous/a/230e1dc2-8830-4e85-9f0b-f6d8a1d09555
Kommentit (244)
Veronmaksajien ei ole mitään syytä tukea tonnien sähköpyöriä, kun käytetyn tavallisen pyörän voi ostaa kympeillä.
Kuten jutusta selviää, toisella pyöräfirmalla on Hangossa tehdas, jonka tulevaisuus vaikuttaa nyt epävarmalta. Yritykset olisivat toivoneet hallitukselta ennakkovaroitusta ja myös poiston porrastusta vaiheittain, jotta kerkeävät sopeuttaa liiketoimintansa siihen. Nyt kaikki on menossa kertarysäyksenä seis.
Sähköpyörien myynti romahti 50% kesken kuumimman sesongin. Pyöräkauppiailla varastot täyttä 3-4k€ sähköpyöriä. Ei niitä kukaan osta kertamaksulla!
Vierailija kirjoitti:
Miksipä pyöräilyä pitäisi tukea toisin kuin muita lajeja? Jos ri ole varaa pyörään muutoin niin kannattaa varmaan kävellä
Esimerkiksi ihan kansanterveydellisistä syistä.
Vierailija kirjoitti:
Miksipä pyöräilyä pitäisi tukea toisin kuin muita lajeja? Jos ri ole varaa pyörään muutoin niin kannattaa varmaan kävellä
Tuetaanhan yksityisautoiluakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksipä pyöräilyä pitäisi tukea toisin kuin muita lajeja? Jos ri ole varaa pyörään muutoin niin kannattaa varmaan kävellä
Esimerkiksi ihan kansanterveydellisistä syistä.
Miksi tavallinen pyörä ei käy, sillä saa enemmän liikuntaakin?
Persu-ukot ajaa autolla kaupanoven eteen. Orpo possua kuskaa kuljettaja.
Tuskin jaksaa kävellä 500 metriä.
Vierailija kirjoitti:
Miksipä pyöräilyä pitäisi tukea toisin kuin muita lajeja? Jos ri ole varaa pyörään muutoin niin kannattaa varmaan kävellä
Tuetaanhan työmatkakuluja muillakin tavoin.
Nyt hallitus otti pyörät hampaisiinsa jostain syystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persu-ukot ajaa autolla kaupanoven eteen. Orpo possua kuskaa kuljettaja.
Tuskin jaksaa kävellä 500 metriä.
Te lihavat kurahaarathan täällä itkette sähköpyöristä, kun olette liian läskejä polkemaan itse.
Onpa törkeää vihapuhetta. Näiden firmojen johtajat ja todennäköisesti myös tehdastyöntekijät on miehiä. Hehän tässä ovat jäämässä työttömiksi.
Varmaan tuo näkyy sitten myös sähköpyörien hinnoittelussa.
Valtion tehtävä ei ole antaa tekohengitystä vihervasemmistolaisten verokikkailijoiden firmoille.
Koko polkupyöräpelleily oli pelkkä keino luoda verorahojen koplaus suoraan vihervasemmistolaisten taskuihin. Jos sähköpyöräsi ei mene kaupaksi, valtion tehtävä ei ole niitä epäsuorasti ostaa.
Keskihinta noille pyörille oli muuten 3500 euroa. Ei niitä duunarit polkeneet, vaan Eiran ja Kallion eliitti, ja idiootit köyhät vasemmistolaiset hurrasivat vierestä.
Tästäkin herää kysymys, että tietääkö meidän hallitus liiketoiminnasta oikeasti yhtään mitään? Purra, Orpo? Miksi tätä leikkausta ei porrastettu? Tai annettu ennakkovaroitusta alan yrityksille? Oliko tarkoitus kerralla rysäyttää kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksipä pyöräilyä pitäisi tukea toisin kuin muita lajeja? Jos ri ole varaa pyörään muutoin niin kannattaa varmaan kävellä
Tuetaanhan yksityisautoiluakin.
Eipä tueta. Autoilijat maksavat kahdeksankertaisesti enemmän veroja kuin mitä teihin ja autoiluun kohdistetaan.
Yritysten määrä kasvaa koko ajan. Ei vähene. Kiitos hallituksen.
Vierailija kirjoitti:
Miksipä pyöräilyä pitäisi tukea toisin kuin muita lajeja? Jos ri ole varaa pyörään muutoin niin kannattaa varmaan kävellä
Vaikka olisit sitä mieltä, että pyöräilyä ei tule tukea, niin tapa, jolla hallitus tämän toteutti on äärimmäisen vahingollinen kotimaisten yritysten liiketoiminnalle. Kyseessä on satojen miljoonien eurojen markkina, joka on nyt täysin pysähtynyt ja ihmiset menettämässä työnsä.
Jos poisto olisi porrastettu, tai asiasta tiedotettu etukäteen, yritykset olisivat saaneet aikaa järjestellä liiketoimintansa uusiksi, jolloin vaikutukset eivät olisi olleet yhtä katastrofaaliset koko alalle.
Miten vanhat sopimukset lopetetaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksipä pyöräilyä pitäisi tukea toisin kuin muita lajeja? Jos ri ole varaa pyörään muutoin niin kannattaa varmaan kävellä
Esimerkiksi ihan kansanterveydellisistä syistä.
Suurin osa työsuhdepolkupyöristä menee perheenjäsenille. Kansanterveydellä ei liene asian kanssa tekemistä, käytännössähän tuo on sama kuin sähkömopo, ei tarvita lihasvoimaa lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Tästäkin herää kysymys, että tietääkö meidän hallitus liiketoiminnasta oikeasti yhtään mitään? Purra, Orpo? Miksi tätä leikkausta ei porrastettu? Tai annettu ennakkovaroitusta alan yrityksille? Oliko tarkoitus kerralla rysäyttää kaikki.
Hallitus ilmoitti tämän poistumisesta 2 vuotta sitten. Päätöstä ei tehty tänään. Noiden firmojen pyörittäjät eivät osaa tehdä mitään muuta kuin kupata verorahoja, ei niillä ole mitään vaihtoehtoista liiketoimintaa ja sen takia odottivat loppuun saakka.
Miksipä pyöräilyä pitäisi tukea toisin kuin muita lajeja? Jos ri ole varaa pyörään muutoin niin kannattaa varmaan kävellä