Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huono kokemus puhelioperaattori Teliasta

Vierailija
24.05.2025 |

Vaihdoin matkapuhelinliittymäni Teliaan toiselta puhelinoperaattorilta helmikuussa. Liittymätyyppi oli minulle sopiva ja edullisin tarjolla olevista siinä kohtaa, eikä liittymän avausmaksuakaan ollut. 12 kk:n määräaikaisen sopimuksen kylkiäisenä oli 50€:n lahjakortti Telia-kauppaan. Sopimustekstissä lahjakortti luvattiin lähettää 10.4 edellytyksin, että liittymäni olisi edelleen voimassa. Lahjakortin voimassaoloaika olisi 10.5 asti. 

Maksoin normaalisti laskuni niiden saapuessa ja odottelin lahjakorttia saapuvaksi, erityisesti koska minulla olisi ollut hankintoja Telia-kauppaan. Otin yhteyttä Teliaan 7.5-8.5 palvelupyyntölomakkeella ja yritin kysellä lahjakortin perään. Minua neuvottiin sähköpostiviestissä lähettämään kopio sopimustekstissä, mistä ilmenisi, että lahjakortti on kuulunut sopimukseen. Toimin pyydetyllä tavalla, laitoin uuden palvelupyynnön ja sain kuittauksen sähköpostilla, että asiaa selvitellään.(Palvelupyyntöjen sähköposteihin ei voi vastata, vaan aina tulee laittaa uusi palvelupyyntö jos asia ei ratkea yhdellä viestinvaihdolla.)

Kun mitään yhteydenottoa ei asiakaspalvelusta tätä kautta kuulunut, yritin muutaman päivän päästä selvittää asiaa asiakaspalvelun chatissä. Aspa ei pystynyt näkemään ja vahvistamaan, että asiani edistyisi tai, että minulle olisi tulossa lahjakortti jossakin vaiheessa. Aspa kirjoitti asian olevan hoidossa, jos siitä olin kerran palvelupyynnön tehnyt. Kun pyysin yhteystietoja jollekin, kuka tietäisi asiasta tai esihenkilölle jolla olisi enemmän valtuuksia(?), minulle vastattiin ettei tällaisia yhteystietoja voida luovuttaa. Kun kirjoitin, että tämä vaikuttaa sopimusrikkomukselta, jos/kun korttia ei toimiteta vaikka se on kuulunut sopimukseen ja ohjannut kaupan tekoa(päätöstäni operaattorin vaihdosta), aspa vastasi kortin olleen vain kylkiäinen, eikä sovittu asia. (Jatkuu..)

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkuu)Soitin sitten asiakaspalveluun vielä parin päivän päästä saadakseni tietää, etteikö todella lahjakortti asiaa saada mistään vahvistettua, vaan asiakas jätetään 'roikkumaan'. Aspa kertoi ettei tekemistäni palvelupyynnöistä ollut mitään dokumenttia olemassa, eli asia ei ollut edistynyt lainkaan. Aspa näki kuitenkin tiedoistani, mitä liittymäsopimus sisälsi. Aspa pohdiskeli onko lahjakortti jäänyt alunperin saapumatta, koska en ollut antanut Telialle lupaa markkinointiviesteihin sähköpostitse. Minulle oli kuitenkin saapunut tekstiviestein ilmoitukset saapuneista laskuista ja sähköpostitse juurikin mm.sopimusvahvistus, liittymän avausvahvistus ja sähköpostiosoitteen vahvistus. Aspa lupasi laittaa asian eteenpäin ja tulisin saamaan tekstiviestivahvistuksen, kun kortin lähetys hyväksyttäisiin ryhmässä, joka korteista päättää. 

Tästä viikon päästä soitin jälleen asiakaspalveluun, kun mitään ilmoitusta en ollut saanut tähän mennessä. Aspan mukaan lahjakorttini oli hyväksytty työryhmässä ja siitä olisi pitänyt saapua ilmoitus tekstiviestillä. Kerroin aspalle etten ole saanut ilmoitusta tekstarilla enkä sähköpostina. Aspan mukaan markkinointikielto ei ole voinut olla syynä siihen, ettei tiedotetta ole saapunut. Lahjakortti on tulossa vasta ensi kuun, eli kesäkuun, lopussa minulle. Aspan mukaan he eivät voi nopeuttaa asiakaspalvelusta näitä asioita, vaan tosiaan erillinen työryhmä hoitaa korttiasiat.(Jatkuu...)

Ihmetellä täytyy tätä Telian valikoivaa tiedottamista asiakkaan suuntaan. Tietyt viestit saapuvat perille mutta joidenkin tietojen kohdalla takkuaa. Kehoitan kaikkia, jotka harkitsevat operaattorin ja puhelinliittymän vaihtoa, muistamaan, että sopimuksessa luvatut asiat eivät välttämättä toteudu tai jos toteutuvat, siinä voi kestää hyvin pitkään ja asian selvittely olla vaivalloista. En ole vieläkään varma, saapuuko tuo lahjakortti ikinä, koska kirjallista vahvistusta ei ole saapunut. Voiko tämä olla jotain taktiikkaa, ettei jää mitään dokumenttia siitä, mitä puhelinkeskusteluissa on puhuttu ja kerrottu. En tiedä pettynyt olen, ja puhelinoperaatttori menee kyllä vaihtoon, heti kun määräaikainen sopimus päättyy. 

Vierailija
2/2 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut parista kirjoitusvirheestä otsikkoa myöten. Sinne jäi, vaikka mukamas tekstin tarkistin:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme