Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oikeastiko hallitus haluaa Tunnin junan ilman Lohja-Karjaa -väliä joka jäisi vasta seuraavan hallituksen toteutettavaksi?

Vierailija
19.04.2025 |

Eihän tuossa ole järjen häivää! Seuraava hallitus ei halua kuullakaan Tunnin junasta, joten Lohjalle tehdään helkutin kallis pistoraide mistä ei pääse Turkuun.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohjasta tulee Helsingin lähiö, kun saadaan paikallisjunat kulkemaan sinne.

Vierailija
2/22 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitte ollut äänestämättä kokkareita viime eduskuntavaaleissa. 🙄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutku pikku-Petteri ei saanut lapsena sitä junarataa niin iso-Petteri tekee nyt senkin edestä!

Vierailija
4/22 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso-Petterillä on kavereita, jotka kieli pitkällä odottavat pääsevänsä tekemään miljoonia tunnin junasta ja antavat sitten vastineeksi ääniä iso-Petterille vaaleissa. Siksi iso-Petteri on niin raivokas junansa kanssa. Money for nothing and chicks for free. 

Vierailija
5/22 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herra pääministerillä on päähänpinttymä.

Vierailija
6/22 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä kannatan tunnin junaa, siihen pitäisi tehdä muutos, että kulkisi 45 minuutissa Helsingin ja Turun väliä, ei mitään järkeä pysähtyä jokaiseen pikku kylään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/22 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisitte ollut äänestämättä kokkareita viime eduskuntavaaleissa. 🙄

😮 t. alkuperäinen 🙄

Vierailija
8/22 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuo tunnin juna pitänyt tulla Lohjalta suoraan Saloon, eikä Karjaan kautta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/22 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minä kannatan tunnin junaa, siihen pitäisi tehdä muutos, että kulkisi 45 minuutissa Helsingin ja Turun väliä, ei mitään järkeä pysähtyä jokaiseen pikku kylään

Eiku puoli tuntia. Japanista junat eikä mistään Italiasta. Kolmeasataakahtakymppiä Turusta Helsinkiin. 

https://japaniin.com/shinkansen/

 

Vierailija
10/22 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Helsinkiä kiinnosta lohjalta ja karjaalta tulevat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/22 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän Turun junat muutenkaan pysähdy Kirkkonummella tai Lohjalla ole ollut edes asemaa niin miten se sittenkään onnistuisi jos nopeammin täytyisi Helsiinkiin päästä?

Vierailija
12/22 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö Helsinkiä kiinnosta lohjalta ja karjaalta tulevat?

Turkulaisia eivät kiinnosta Lohja ja Karjaa. Pitää muistaa tämä toinen pää myös, meillä on asiaan sanamme sanottavana. Kaikkea sentään ei Helsinki määrää. 

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/22 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeällistä. Siihen on syydetty rahaa jo miljoonia. Raha olisi mennyt parempaan osoitteeseen köyhille lapsiperheille. Yhä useampi perhe on ilman kotia.

Vierailija
14/22 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä AP oikein höpöttää? Tunnin junan tärkein parannus nykytilaan verrattuna on että se uusi rata menisi nykyistä suorempaa reittiä Helsinki -> Espoo -> Lohja -> Salo -> Turku. Verrattuna siihen että nykyinen rata tekee ison kierroksen kun se kiertää Karjaan kautta.

Mitään Lohja -> Karjaa rataa ei näillä näkymin olla tekemässä ikinä koska Lohja ja Karjaa ovat kummatkin niin pieniä paikkoja että niitten välinen liikenne kannattaa toteuttaa bussilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/22 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä AP oikein höpöttää? Tunnin junan tärkein parannus nykytilaan verrattuna on että se uusi rata menisi nykyistä suorempaa reittiä Helsinki -> Espoo -> Lohja -> Salo -> Turku. Verrattuna siihen että nykyinen rata tekee ison kierroksen kun se kiertää Karjaan kautta.

Mitään Lohja -> Karjaa rataa ei näillä näkymin olla tekemässä ikinä koska Lohja ja Karjaa ovat kummatkin niin pieniä paikkoja että niitten välinen liikenne kannattaa toteuttaa bussilla.

Miksi tässä hankkeessa on esim. Kirkkonummi mukana maksumiehenä, aikovatko junat siellä pysähtyä? Epäilen kun eivät tee sitä nytkään.

Vierailija
16/22 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö Helsinkiä kiinnosta lohjalta ja karjaalta tulevat?

Minua kiinnostaa, mun mielestä teille vois sinne olla lähijunat erikseen, olisiko hyvä?

Vierailija
17/22 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska rata on saatava ja vtsti lisää valtionvelkaa koska paskahousu Orpo tahtooooooooo!

Vierailija
18/22 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne maat on sieltä jo ostettu ja odotetaan arvonnousua radan myötä. Jos pelaisit Rahoilla, niin voisit katsoa ette tee oharia kavereille. 

Vierailija
19/22 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä AP oikein höpöttää? Tunnin junan tärkein parannus nykytilaan verrattuna on että se uusi rata menisi nykyistä suorempaa reittiä Helsinki -> Espoo -> Lohja -> Salo -> Turku. Verrattuna siihen että nykyinen rata tekee ison kierroksen kun se kiertää Karjaan kautta.

Mitään Lohja -> Karjaa rataa ei näillä näkymin olla tekemässä ikinä koska Lohja ja Karjaa ovat kummatkin niin pieniä paikkoja että niitten välinen liikenne kannattaa toteuttaa bussilla.

 

 

Niin ja varsinkin kun nyt voi päättää ja toteutus jää toisille. Vähän kuin Sote. Deadlinen oli 2019muistaakseni. 

Vierailija
20/22 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Petterillä voisi rakentaa sivuraidetta, jossa olisi tunnin juna? Matkustaja saisi istua ja harjoitella junahommia tunnin ajan ja sitten tulisi seuraavat.