Ostimme käytetyn Nissan Leafin 11 000 eurolla ja nyt säästyy bensalasku 360 euroa kuukaudessa. 3600 euroa 10 kuukaudessa! 😃😃😃😃!!!!!
10 vuodessa yli 43 000 euroa!
Ainoa mikä harmittaa on se, että miksi emme älynneet tätä jo vuosia sitten!!!
Kommentit (125)
Paljonko nissanissa on rangea?
Mietin vaan omia ajoja , pitäisi päästä lataamati mökille.
Otan osaa.On se tuon ikäinen leaffi nimittäin niin surkea tekele,etenkin jos joudutte sillä päivittäin ajamaan.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko nissanissa on rangea?
Mietin vaan omia ajoja , pitäisi päästä lataamati mökille.
kesällä 200 talvella 100
ei säästy, korjaamolla toi paska on puolet ajasta. Range tais olla noissa alle 200km ja ajettavuus ladan tasoa. Itseasiassa toi on sähköautojen lada.
Vierailija kirjoitti:
ei säästy, korjaamolla toi paska on puolet ajasta. Range tais olla noissa alle 200km ja ajettavuus ladan tasoa. Itseasiassa toi on sähköautojen lada.
Tuskin se korjaamolla on.
Eiköhän noi ole aika luotettavia.
Ja huollettavia kohtia vähemmän kuin polttomoottoriautossa.
Ja maksatte 20000 kun vaihdatte akun joka toinen vuosi
Vaikea uskoa että tuo auto kestää kovin kauaa noilla kilometreillä, olisiko ehkä halvempaa ja järkevämpää pyrkiä vähentämään noita ajokilometrejä?
Vierailija kirjoitti:
ei säästy, korjaamolla toi paska on puolet ajasta. Range tais olla noissa alle 200km ja ajettavuus ladan tasoa. Itseasiassa toi on sähköautojen lada.
Talvella 15 asteen pakkasessa noin 100km-120km jos ajaa mahdollisimman rauhallisesti,oikeasti ei kannata ostaa noita alkupään leaffeja ne on täysiä paskoja ihan kokemuksesta sanon.
Mulla menee bensaa noin 20e kuussa kun käyn töissäkin kesät talvet pyörällä, että JOS saisin ilmaisen sähkön niin vuodessa tulisi reilu 200e säästöä, eli 20 tonnin auto maksaisi itsensä takaisin 100 vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei säästy, korjaamolla toi paska on puolet ajasta. Range tais olla noissa alle 200km ja ajettavuus ladan tasoa. Itseasiassa toi on sähköautojen lada.
Talvella 15 asteen pakkasessa noin 100km-120km jos ajaa mahdollisimman rauhallisesti,oikeasti ei kannata ostaa noita alkupään leaffeja ne on täysiä paskoja ihan kokemuksesta sanon.
Nyt vasta sanot , kun se on jo ostettu.
360/1,6=225
225/6=37,5
3750 km/kk
45000 km vuosi
20 kwh/100 km
45000 = 9000 kwh
0,20 eur/kwh
9000 X 0,20 = 1800 eur (hidas kotilataus)
Meille on taloyhtiöön juuri tulossa muutama latauspakkka, toki vain muutama nopein/onnekkain ne saa ja lisäksi siitä jostain sähkömötikästä siihen tolpan nokkaan joutuu kuulemma maksamaan jotain 5-10 tuhatta?
Tämän lisäksi joutuu vielä tekemään jonkin sähkösopimuksen erikseen tuolle latausmötikälle ja huhujen mukaan niissä on hinnat noussut aika koviksi ja se siitä otettava sähkö olisi arviolta 100 kertaa normaalia sähköä arvokkaampaa?
Vierailija kirjoitti:
Meille on taloyhtiöön juuri tulossa muutama latauspakkka, toki vain muutama nopein/onnekkain ne saa ja lisäksi siitä jostain sähkömötikästä siihen tolpan nokkaan joutuu kuulemma maksamaan jotain 5-10 tuhatta?
Tämän lisäksi joutuu vielä tekemään jonkin sähkösopimuksen erikseen tuolle latausmötikälle ja huhujen mukaan niissä on hinnat noussut aika koviksi ja se siitä otettava sähkö olisi arviolta 100 kertaa normaalia sähköä arvokkaampaa?
kunnon kusetusta
Yksityis leasing on nyky päivää, ei huolta huolloista ja hinnan tiputuksista ja leasing hintakaan ei hirvitä, esim toyotalla edullisin leasing noin 350€/kk ja auto upo uusi
Vierailija kirjoitti:
Yksityis leasing on nyky päivää, ei huolta huolloista ja hinnan tiputuksista ja leasing hintakaan ei hirvitä, esim toyotalla edullisin leasing noin 350€/kk ja auto upo uusi
maksat 4200 vuodessa etkä omista mitään
Vierailija kirjoitti:
ei säästy, korjaamolla toi paska on puolet ajasta. Range tais olla noissa alle 200km ja ajettavuus ladan tasoa. Itseasiassa toi on sähköautojen lada.
Lada on toimiva ja helppo korjata. Työväen luottopeli.
Ihmiset missaa kyllä pointin. Pitkä range voi olla täysin merkityksetön isolle joukolle käyttäjiä. On ihan turha maksaa itseään kipeäksi siitä että akku kestää 700km, jos ei moista kantamaa tarvitse. Käytetty edullinen sähköauto voi olla todella kannattava hankinta taloudellisesti, jos ajoa ei ole paljon, tai matkat on lyhyitä.
Mulla on plugari jossa ajomatkaa akulla saa 40-55 km riippuen vuodenajasta. Se riittää mulla pk-seudulla 99% ajasta ja sen viimeisen prosentin voisin mennä vaikka junalla, jos haluaisin elää mahdollisimman taloudellisesti. Oma latauspiste pitää huolen ettei ole vielä viiden vuoden jälkeen kertaakaan pitänyt käyttää muita latauspaikkoja. Seuraava auto on täyssähkö.
Jos taas pitää vetää se vene kerran viikossa lappiin ja takaisin, niin silloin ei sähköauto tietenkään ole se oikea valinta. Toisaalta harvempi meistä ostaa maansiirtohommiinkaan avoautoa? Välineet valitaan omien tarpeiden mukaan.
paljo ajoa kuukaudessa
ilmainen pörssi sähkö vai