Mistä näkee että suomalaisten ostovoima kadonnut täysin: Tuote-arvosteluita ei saa enää suomeksi
Koska myyjätkin ovat havainneet saman (99%ssä tuotteista ei yhden yhtä arvostelua), niitä on alettu täyttämään ruotsinkielisillä, norjalaisilla ja tanskalaisilla arvosteluilla.
Jopa verkkokauppa.com mennyt tähän pelleilyyn mukaan. Joka tuotteessa jotain mongerrusta tanskankielisen Samsungin tms. firman sivustolta.
Näiden arvo kuluttajalle joka osaa vain suomea on sama kuin tyhjä. Google-kääntäjälläkin tosi tönkköjä.
Kommentit (11)
no joo. ärsyttää avata gigantin tai powerin sivulla "suosittu tuote" jossa mukamas 245 arvostelua, mutta sitten niistä arvosteluista yksi on suomenkielinen ja 244 norjalaisia ja ruotsalaisia.
muodosta niistä sitten ostopäätös kouluruotsin perusteella...
Vierailija kirjoitti:
Samoin kaupassa tuotteissa ei ole suomen kieltä , jos on on niin pientä että saa etsimällä etsiä , ainakin ruokakaupassa. Ja laitteiden ohjeita ei ole suomeksi , pitää netistä kaivaa jos sitäkään.
Oli ennen valvottua ja käsittääkseni laitonta. Nyt on aika moniakin elintarvikkeita jossa kaikki muut kielet ensin, ja jossain viimeisenä pienellä präntillä suomeksi tiedot.
Vierailija kirjoitti:
no joo. ärsyttää avata gigantin tai powerin sivulla "suosittu tuote" jossa mukamas 245 arvostelua, mutta sitten niistä arvosteluista yksi on suomenkielinen ja 244 norjalaisia ja ruotsalaisia.
muodosta niistä sitten ostopäätös kouluruotsin perusteella...
Niissä 1499€ monitoreissa jne. ei varmaan koko Suomessa ole edes 245 harrastajaa jolla siihen varaa.
Et kai ap kuvittele että arvostelut ovat pikeiden ihmisten tekemiä?
Bottituotantoa pääosin.
Ei ole botteja. Mutta tulee sellainen vaikutelma kun se on eri kielellä. Ei välttämättä kyllä aja sitä asiaa mitä yritys kuvittelee sen ajavan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin kaupassa tuotteissa ei ole suomen kieltä , jos on on niin pientä että saa etsimällä etsiä , ainakin ruokakaupassa. Ja laitteiden ohjeita ei ole suomeksi , pitää netistä kaivaa jos sitäkään.
Oli ennen valvottua ja käsittääkseni laitonta. Nyt on aika moniakin elintarvikkeita jossa kaikki muut kielet ensin, ja jossain viimeisenä pienellä präntillä suomeksi tiedot.
Toki kun sama pakkaus sellaisenaan menee moneen maahan, niin kaikki kielet ei voi olla ensimmäisenä.
Jospa suomalaiset antavat rehellisiä tuotearvioita, mutta se ei ole valmistajan tai myyjän mieleen ja niitä ei julkaista...
Muualla varmaan maksavat joillekin että kirjoittavat positiivisia ja kehuvia "arvosteluja".
Itse voisin kirjoittaa tuotearvion vasta käytettyäni tuotetta edes muutaman viikon, mieluummin muutaman kuukauden. Vasta siinä ajassa alkaa tuote tulla sen verran tutuksi että sitä voi arvioida. Joku "vika" tai ärsyttävä ominaisuus voikin olla jollainlailla piilevämmin säädettävä ominaisuus tms., voi tulla erilaisia käyttötilanteita vastaan vasta pidemmän ajan kuluessa, jne.
5 minuuttia paketin avauksen jälkeen kirjoitetuilla tuotearvioilla ei ole paljoakaan merkitystä.
Puuilo ja tokmanni oli aikaisemmin sellaisia etteivät julkaisseet yhtään mun arvostelua, noh lopetin ostamisen niistä kun Kärkkäiseltä sai muutenkin halvemmalla ja arvostelut toimii.
Vierailija kirjoitti:
Puuilo ja tokmanni oli aikaisemmin sellaisia etteivät julkaisseet yhtään mun arvostelua, noh lopetin ostamisen niistä kun Kärkkäiseltä sai muutenkin halvemmalla ja arvostelut toimii.
Kärkkäisessä on vain suomenkielisiä arvosteluita. Eivät julkaise jostain "Tanskan Panasonicilta"
Kaikki arvostelut ovat Ruotsiksi Gigantissa. Ota niistä sitten selvää kun osa kirjoitettu kirjoitusvirheillä siten ettei google osaa niitä kääntää.
Samoin kaupassa tuotteissa ei ole suomen kieltä , jos on on niin pientä että saa etsimällä etsiä , ainakin ruokakaupassa. Ja laitteiden ohjeita ei ole suomeksi , pitää netistä kaivaa jos sitäkään.