Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

8v vanhan hybridiauton akku vikaantui, lasku 27000€

Vierailija
24.11.2024 |

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/66486ea7-5d36-49f3-b2fd-bb82a550…

"

Myyjäliike viittaasi omassa vastauksessaan auton ikään ja kiisti Jarin vaatimukset.

Auto oli lähes yhdeksän vuotta vanha, ja ajoakun arvioitu käyttöikä on noin kymmenen vuotta tai 100 000 kilometriä, joten ajoneuvo ei ole vikaantunut ikäänsä ja ajomääräänsä nähden ennenaikaisesti, vastauksessa sanotaan."

Jaahas, aina kymmenen vuoden välein kymppitonnien lasku?

Eihän sähkö ja hybridiautoissa ole mitään järkeä jos pitää aina pelätä akkutakuun umpeutumista.

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autossa on kuluvia osia.🤷

Vierailija
2/71 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, Saksassa oli ainakin aiemmin Mersun teoreettinen käyttöikä kymmenen vuotta.  Silloin siellä romutetaankin eli lähtee Suomeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa mitään ihmeellistä ole, toki huonoa tuuria, mutta ainahan noin voi käydä kun vanhan  auton ostaa

Vierailija
4/71 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työsuhdeauto, uusi auto neljän vuoden välein. Tuo on ongelma niille, jotka ostaa käytettyjä. 

Vierailija
5/71 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

 

"Sähköautojen pikana vaihdettavat akut tulevat Eurooppaan katso video

Kiinalainen Nio haluaa haastaa Euroopassa BMW:n ja Mercedes-EQ:n sähköautot toisenlaisella akkustrategialla. Katso videolta kuinka akunvaihto tapahtuu."

https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/0f8b18fb-bece-4cae-b343-820ea1cff…

🔧🐼

 

Vierailija
6/71 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Audin 3.0 bensa moottori joka on ihan yleinen Suomen tiellä. 28k€. Marmorilla. Jos uutta osaa haluaa se maksaa.

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/71 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi Suomen olosuhteissa käytettyä sähkö-, enkä hybridiautoa. Jos sitä on kesät talvet säilytetty jossain kadun varressa se heikentää akkua vielä entisestään. 

Vierailija
8/71 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuossa mitään ihmeellistä ole, toki huonoa tuuria, mutta ainahan noin voi käydä kun vanhan  auton ostaa

Valveutuneet vaihtaa muutenkin autonsa, kun sillä on ajettu alle 80000. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/71 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo akku juttu on yleisestikin ihan mielenkiintoinen, ku eihän esim uusiin mersuihin ( eikä moneen muuhunkaan uuteen autoon )  edes saa asentaa lohkolämmitintä.  Eli kyllähän se talvi   akun päälle käy kun ei kaikilla ole tallia autolleen

Vierailija
10/71 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu pysyn vastedeskin bensa-autossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/71 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plugin hybridien akut joutuvat paljon kovemmalle rääkille, kun niitä ladataan jatkuvasta nollasta sataan.

Vierailija
12/71 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo akku juttu on yleisestikin ihan mielenkiintoinen, ku eihän esim uusiin mersuihin ( eikä moneen muuhunkaan uuteen autoon )  edes saa asentaa lohkolämmitintä.  Eli kyllähän se talvi   akun päälle käy kun ei kaikilla ole tallia autolleen

Säteilylämmittimet lämmittävät moottoria ihan yhtä tehokkaasti kuin letkulämmittimet . . . 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/71 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttua Toyotan hybridien akuista, pieniä on korjausmäärät.

Vierailija
14/71 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ostaa kalliin auton kuten porschen niin sen korjaaminen myös kallista. Ne on rikkaille tarkoitettu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/71 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tarkkaa akun vaihtoaikaa ei selvinnyt videosta mutta periaate oli simppeli, automatiikka hoitaa auton kohdalleen ja laiteisto hoitaa sitten vaihtotyön.

Vierailija
16/71 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työsuhdeauto, uusi auto neljän vuoden välein. Tuo on ongelma niille, jotka ostaa käytettyjä. 

 

Itse ostan auton omilla rahoilla ja vaihdan autoa n. neljän vuoden välein. Sillä tavoin, että autossa on takuu vielä voimassa.

 

Vierailija
17/71 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo akku juttu on yleisestikin ihan mielenkiintoinen, ku eihän esim uusiin mersuihin ( eikä moneen muuhunkaan uuteen autoon )  edes saa asentaa lohkolämmitintä.  Eli kyllähän se talvi   akun päälle käy kun ei kaikilla ole tallia autolleen

Heh, sähköautossa ihan samanlainen käynnistysakku, kuin sinun Yariksessa. 

Vierailija
18/71 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo akku juttu on yleisestikin ihan mielenkiintoinen, ku eihän esim uusiin mersuihin ( eikä moneen muuhunkaan uuteen autoon )  edes saa asentaa lohkolämmitintä.  Eli kyllähän se talvi   akun päälle käy kun ei kaikilla ole tallia autolleen

Säteilylämmittimet lämmittävät moottoria ihan yhtä tehokkaasti kuin letkulämmittimet . . . 

Ei pidä paikkaansa, ja ihan uusiin autoihin EI saa asentaa mitään moottorin lisälämmitintä. Webastokin saa lämmittää ainoastaan sisätiloja, ei moottoria 

Vierailija
19/71 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työsuhdeauto, uusi auto neljän vuoden välein. Tuo on ongelma niille, jotka ostaa käytettyjä. 

 

Itse ostan auton omilla rahoilla ja vaihdan autoa n. neljän vuoden välein. Sillä tavoin, että autossa on takuu vielä voimassa.

Oletkin ilmeisen hyvätuloinen joten autoiluun on varaa pistää paljon rahaa,monella näin ei ole.

 

Vierailija
20/71 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olisi asiallista, että uutta autoa ostaessa myyntimateriaalissa olisi listattu osien oletetut kestoiät? Kun ne kerta ovat myyjällä tiedossa?

Näin niistä ei tarvitsisi tapella jälkeenpäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan