Tori-ostaja tarkasti ostoksen paikan päällä ja myöhemmin haluaa palauttaa
En jaksaisi yhtään tällaista sekoilua. Myin tuotteen, ostaja nouto ja tarkasti sen paikan päällä oikein eri valoissa, maksoi ja lähti. Nyt sitten viestittää, että ei ole tyytyväinen tuotteen kuntoon. Olenko jotenkin järjiltäni, kun se tuote tarkastetaan nimenomaan siinä noudon yhteydessä eikä jälkikäteen peruta tai vaadita alennusta? Kyse alle 20 euron tuotteesta. Mitä tekisitte mun asemassani?
Alkaa olla mitta niin täynnä Tori-sekoilijoita.
Kommentit (70)
mENISIN VETÄMÄÄN KÄNISIJÄÄ TURPAAN
Kieltäydy ja sähköposti ym estoon. Näin olen tehnyt.
Alle 20 e???? Älä edes vastaa jos kyseessä oli viesti tai s-posti.
Olen tällaisille vastannut Ei.
Enkä mitään muuta sen jälkeen. Jotkut hullut ovat kirjoittaneet pitkiä sähköposteja sen jälkeen ja jankanneet 😄
Estät sen Tori:ssa ja se siitä. Tämän takia, (jos mahdollista eikä kyse jostain isosta tuotteesta) kaupat kannattaa tehdä jossain muualla kuin kotipihalla, ettei kahelit tule oven taakse pyörimään.
Jos kyseessä ei piilevä vika (esim. joku laite jonka kaikkia ominaisuuksia ei ole päässyt kokeilemaan), niin toteasin, että hän on saanut tuotteen tarkastaa ennen lopullista ostopäätöstä.
Minulta joku osti verhon tai pöytäliinan, en nyt muista kumpi se oli. Väri oli vaaleansininen ja mainitsin sen ilmoituksessa, mielestäni kuvissa näkyi se väri ihan oikein. Henkilö kävi ostamassa ja näki tuotteen ja kuitenkin jälkeenpäin sanoi luulleensa sen olevan harmaa. Mitä tuohon nyt voi sanoa muuta kuin että niin? Kysyin haluaako hän palauttaa tuotteen, mutta ei halunnut, halusi vain kertoa että ilmeisesti hänellä ei värit näy tietokoneella tai puhelimella ihan oikein, muuta syytä en tuohon yhteydenottoon keksinyt.
Vierailija kirjoitti:
Minulta joku osti verhon tai pöytäliinan, en nyt muista kumpi se oli. Väri oli vaaleansininen ja mainitsin sen ilmoituksessa, mielestäni kuvissa näkyi se väri ihan oikein. Henkilö kävi ostamassa ja näki tuotteen ja kuitenkin jälkeenpäin sanoi luulleensa sen olevan harmaa. Mitä tuohon nyt voi sanoa muuta kuin että niin? Kysyin haluaako hän palauttaa tuotteen, mutta ei halunnut, halusi vain kertoa että ilmeisesti hänellä ei värit näy tietokoneella tai puhelimella ihan oikein, muuta syytä en tuohon yhteydenottoon keksinyt.
Maton myynti-ilmoituksessa luki "pesu jää ostajalle (huomioitu hinnassa)". Ostaja valitti jälkikäteen matossa olevan tahroja.
Sano, että tuotteella ei ole palautusoikeutta.
Yksityisten välisissä kaupoissa ei ole palautusoikeutta. Ostaja vastaa ostostaan.
Ei ole piilevä vika, vaan laitoin ilmoitukseen 9 kuvaa tuotteesta ja äijä vielä tarkasti sen noutaessa sekä keinovalossa että luonnonvalossa. Oli verrannut kotona omistamaansa tuotteeseen ja oli erilainen ja naarmujakin oli tuossa myymässäni tuotteessa vaikka niitä ihmetteli siinä noutaessakin eli tiesi tasan mitä osti.
Kyllä veekäyrä on korkealla, sen takia suosin noutoja kun ostaja saa katsoa rauhassa vielä tuotteen ja jos ei haluakaan ostaa, on se täysin ok. Ärsyttää kun tämä kävin juurikin omalla kotiovella ja maksoi Mobilepaylla eli tietää nimet, osoitteet ja puhelinnumerot.
Ostajalla voi olla esim tiukkaa rahatilanne, ja tehty ostos kaduttaa. Olisin siis ymmärtäväinen. Toki käytetyn tavaran vertaiskaupassa ei mun mielestä lähtökohtaisesti ole palautusoikeutta.
tämä on näitä samoja ihmisvammmaisia kuin se ateistiäiti joka lähti nilittämään Jeesuksen nimen maitsemisesta gospellaulussa, Suomi on täynnä näitä lakihenkisiä nilittäjiä
itse myis vasta Toridiilillä LP-levyn 10 eurolla, kirjoitin kuvaukseen, että on muutama naarmu ja laitoin kuvat.
mies osti sen, ja rupesi nilittämään, että hän vaatii 5 euroa korvaukseksi, koska levyssä on naarmuja. siitä intti ja nilitti pitkään, ja sanoin että ostit sen naarmutettuna ja kuvattuna, se siitä en anna 5 e alea. Lähetteli kuvia siitä kuinka paljon naarmuja oli eikä vain "pari" ja vaati 5 e takaisin. en maksanut ihan v i ttuillessa. varmaan teki valituksen Toridiilillekin, joka päätti asian hyväkseni ja maksoi minulle sen 10 e.
5 euroa! sillä ei saa edes kebabbia enää, ja kaikki tuo nilitys ja vaivannäkö!
Vierailija kirjoitti:
Ei ole piilevä vika, vaan laitoin ilmoitukseen 9 kuvaa tuotteesta ja äijä vielä tarkasti sen noutaessa sekä keinovalossa että luonnonvalossa. Oli verrannut kotona omistamaansa tuotteeseen ja oli erilainen ja naarmujakin oli tuossa myymässäni tuotteessa vaikka niitä ihmetteli siinä noutaessakin eli tiesi tasan mitä osti.
Kyllä veekäyrä on korkealla, sen takia suosin noutoja kun ostaja saa katsoa rauhassa vielä tuotteen ja jos ei haluakaan ostaa, on se täysin ok. Ärsyttää kun tämä kävin juurikin omalla kotiovella ja maksoi Mobilepaylla eli tietää nimet, osoitteet ja puhelinnumerot.
Tämän vuoksi mobilepay onkin huono, minustakin on epämukavaa antaa ventovieraille puhelinnumero ja koko nimi siinä samassa 😞 Jos vaan mahdollista, maksan itse aina käteisellä. Yleensähän kaikki menee ihan ok, mutta sitten joukossa voi olla kaikenlaista.
Ei tarvitse tietenkään palauttaa tai sun ottaa vastaan. Tuote on tarkastettu ostopäätöstä tehdessä ja se siinä. Kyse ei ole mistään kaupassa, missä kuluttajalla on 14 vuorokauden palautusoikeus vaan yksityishenkilöiden välisestä kaupasta ja käytetystä tavarasta. Kaikenlaista sitä jotkut kehtavat edes ehdottaa.
Vierailija kirjoitti:
Maton myynti-ilmoituksessa luki "pesu jää ostajalle (huomioitu hinnassa)". Ostaja valitti jälkikäteen matossa olevan tahroja.
Miksei voi sanoa "matossa on tahroja, jotka eivät lähde pesussa"?
Otat kiltisti takaisin sen, mutta et tietenkään palauta rahoja.
Käske myydä eteempäin ja toivotat hyvät jatkot. Sitten estät käyttäjän.