Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tori-ostaja tarkasti ostoksen paikan päällä ja myöhemmin haluaa palauttaa

Vierailija
12.11.2024 |

En jaksaisi yhtään tällaista sekoilua. Myin tuotteen, ostaja nouto ja tarkasti sen paikan päällä oikein eri valoissa, maksoi ja lähti. Nyt sitten viestittää, että ei ole tyytyväinen tuotteen kuntoon. Olenko jotenkin järjiltäni, kun se tuote tarkastetaan nimenomaan siinä noudon yhteydessä eikä jälkikäteen peruta tai vaadita alennusta? Kyse alle 20 euron tuotteesta. Mitä tekisitte mun asemassani?

Alkaa olla mitta niin täynnä Tori-sekoilijoita. 

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan ettei onnistu kun rahat on jo käytetty. 20 euosta ei pitäisi valittaa jos on vielä saanut tavaran tarkistaa.

Vierailija
42/70 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maton myynti-ilmoituksessa luki "pesu jää ostajalle (huomioitu hinnassa)". Ostaja valitti jälkikäteen matossa olevan tahroja. 

Olisi ollut asiallista ilmoittaa siinä ilmoituksessa, että matossa on tahroja. Matto voi olla likainen ja vaatia pesua, vaikkei siinä tahroja olisikaan. Kaikki tahrat eivät edes lähde pesussa.

Kyseisen maton ostaja näköjään ilmaantui paikalle :D

En ole mattoja myynyt, kun kaikenlaista muuta pikkuvikaista, mutta silti käyttökelpoista. Yksikään ostaja ei ole niistä koskaan valittanut, koska olen ne rehellisesti kertonut aina ilmoituksessa. Jos myisin tuollaista mattoa, niin todennäköisesti ottaisin jopa kuvan tahroista ja kertoisin niiden historian, jolloin ostaja voi harkita, mahtaako niitä saada pesussa po

Todellakin, olisi reilua kertoa suoraan kaikki viat selväsanaisesti, niin ei jää tulkinnanvaraa. Tietenkin on niitä myyjiä jotka peittelevät tuotteen todellista kuntoa, mutta itse en halua kuulua tällaiseen joukkoon josta jää ostajalle vähän huijarifiilis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että: Tavarat on siinä kunnossa kuin ne on myyntihetkellä, niillä ei ole takuuta eikä palautusoikeutta.

Vierailija
44/70 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulta joku osti verhon tai pöytäliinan, en nyt muista kumpi se oli. Väri oli vaaleansininen ja mainitsin sen ilmoituksessa, mielestäni kuvissa näkyi se väri ihan oikein. Henkilö kävi ostamassa ja näki tuotteen ja kuitenkin jälkeenpäin sanoi luulleensa sen olevan harmaa. Mitä tuohon nyt voi sanoa muuta kuin että niin? Kysyin haluaako hän palauttaa tuotteen, mutta ei halunnut, halusi vain kertoa että ilmeisesti hänellä ei värit näy tietokoneella tai puhelimella ihan oikein, muuta syytä en tuohon yhteydenottoon keksinyt.

Kuin huonot laitteet ihmisellä on, jos ilmoituksessa lukee vaaleansininen mutta laite vaihtaa värin harmaaksi ? Silmätkin siis valehteli, eikä tiennyt ennenkuin joku kertoi oikean värin 

Näytöt ovat hyvin erilaisia ja niiden säädötkin. Esimerkiksi minun läppärissäni katselukulma

Ja näemmä myös päässä.

Vierailija
45/70 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et peru kauppaa. Ostaja on tarkastanut tuotteen. Laita ostaja estoon.

Itse laitan herkasti estoon jo kaupan tekovaiheessa vikisijät. Ja ne, jotka eivät tule sovittuna aikana noutamaan eivätkä edes ilmoita esteestä. Jos kaupanteon alussa on hankalaa, niin ei se siitä sujuvaksi muutu.

olen laittanut paljon estoja, mutta jotain silti saan kaupaksi.

eston voi laittaa vain Torilla, valitettavasti ei www.huuto.net issä.

Vierailija
46/70 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostajalla voi olla esim tiukkaa rahatilanne, ja tehty ostos kaduttaa. Olisin siis ymmärtäväinen. Toki käytetyn tavaran vertaiskaupassa ei mun mielestä lähtökohtaisesti ole palautusoikeutta.

Aikuinen ihminen varmasti osaa arvioida rahatilanteensa ennen ostopäätöstä. Ei ole ap:n vastuulla mitenkään. Myyköön ostaja tuotteen eteenpäin.

Vierailija
47/70 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle käynyt samoin. Palautin rahat ja annoin pitää kympin tuotteen, kun minun olisi pitänyt se mennä hakemaan. Kyseessä lasten haalari🤣

Olisit sanonut, että palauta haalari niin saat kympin takaisin. Ei myyjän velvollisuus ole haeskella mitään jos ystävällisesti purkaa kaupan.

Vierailija
48/70 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maton myynti-ilmoituksessa luki "pesu jää ostajalle (huomioitu hinnassa)". Ostaja valitti jälkikäteen matossa olevan tahroja. 

Miksei voi sanoa "matossa on tahroja, jotka eivät lähde pesussa"?

Matto ei mene kaupaksi jos sanoo asian suoraan niin kuin se on.

Vierailija
49/70 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apkin sekoilee, ei pelkästään  ole sillä selvä että tarkastaa, riippuu ihan siitä tuotteesta mitä voi odottaa ja mitä on luvattu olevan, periaatteessa hinta ei vaikuta mitenkään. Ei voi edellyttää että kaikki ominaisuudet selviäisi siinä paikan päällä tarkastattessa, etenlkin jos myyjä luvannut olevan jotan, esim. matto paljastuu kotona koin toukkien valtaamaksi, eihän sitä pysty siinä paikanpäällä selvittämään. 

Vierailija
50/70 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro että aikasi on rahan arvoista ja hän tarkasti jo tuotteen. Hinnoittelisin oman aikani tapaamiselle noin 20 euroa tunti.

Vierailija
51/70 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro että aikasi on rahan arvoista ja hän tarkasti jo tuotteen. Hinnoittelisin oman aikani tapaamiselle noin 20 euroa tunti.

Siis minimiveloitus yksi tunti. Sähän voit lypsää tuosta vielä hyvät rahat!

Vierailija
52/70 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni ei ole koskaan käynyt noin mutta en myy vaatteita. Muutamia ohareita on ollut. Myyn kotiovelta. Onhan se myyminen raskasta mutta kierrättänyt koko talon niin enää ei ole myytävää.

Vierailija
53/70 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo lause antaa olettaa, että maton saa pesemällä puhtaaksi.

Itse en kyllä tajua, kuka ostaa valmiiksi likaisen maton tai mitään muutakaan pesemätöntä tekstiiliä.

Enkä ikinä ilkeäisi laittaa sellaista myyntiin. 

Vierailija
54/70 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen "pesu jää ostajalle" antaa minusta jo selvän vihjeen siitä, että puhtaaksi sitä ei tule saamaan.

Jos myyjä on niin laiska, ettei pese myytävää tekstiiliä, niin ei hän ole pessyt sitä kovin usein aiemminkaan. 

Vierailija
55/70 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostajalla voi olla esim tiukkaa rahatilanne, ja tehty ostos kaduttaa. Olisin siis ymmärtäväinen. Toki käytetyn tavaran vertaiskaupassa ei mun mielestä lähtökohtaisesti ole palautusoikeutta.

Ei kuluttajien välillä mitään palautusoikeutta ole. 

Vierailija
56/70 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostajan tehtävä on arvioida riittääkö hänen rahat. Asia ei kuulu myyjällä

Vierailija
57/70 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan sen minkä tiedän käyttäväni loppuun. Jos se hajoaa heitän roskikseen. Jos se kestää, jätän sen jälkipolville. Torineekereitä en kestä sekuntiakaan vaan heitän kaman ennemmin pois kuin altistan sieluani torineekereille.

Vierailija
58/70 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei tehnyt kauppoja kertaluontoisella käyttäjänimellä ja prepaid-littymällä?

Vierailija
59/70 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tartte suostua palautukseen.

Vierailija
60/70 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kyseessä ei piilevä vika (esim. joku laite jonka kaikkia ominaisuuksia ei ole päässyt kokeilemaan), niin toteasin, että hän on saanut tuotteen tarkastaa ennen lopullista ostopäätöstä.

Oletko kenties autokauppias?

Ai, se hajosi heti, kun sait sen kotiin! Oi voi, en ollenkaan osannut aavistaa.

Jos se sun tuote aapee oli huono, mutta se ostaja ei sitä siinä tajunnut, niin kyllä sä sen takaisin voit ottaa.

Oliko vaikka jotain hajuja tai hometta, josta sinä kyllä tiesit, mutta mitä ostaja ei tajunnut siinä hetkessä?

Niinpä sinä päätit vaan pistää sen harmin kiertoon. 

Minusta on ihan reilua purkaa kauppa.

Niin olen itse toiminut, jos on tullut häikkä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi