Kyssäri huutonetistä: kun huuto on sulkeutunut,
kumman kuuluu ottaa ensisijaisesti yhteyttä myyjän vai ostajan?
Kommentit (11)
olen aina laittanut mailia nopeasti. Siinä automaattiviestissä on myyjän tiedoa ja pankkitili, mitä se myyjä minuun enää yhteyttä ottaisi?
Olen joko ilmoittanut maksaneeni ja antanut osoitteeni valmiiksi tai sitten kysellyt jotain noutojärjestelyistä tms.
Se ottaa yhteyttä, kumpi ensin ehtii. Älytöntä pelleilyä aikuisilta ihmisiltä jäädä odottamaan, että toisen PITÄÄ ottaa ensin yhteyttä..... Miksi ei voi samalla itse laittaa viestiä?
mutta minä yleensä myyjänä ehdin ensin. Eikä sillä minunulle ole mitään väliä se ottaa ensin yhteyttä kumpi ehtii.
Myyjä voisi tietysti laittaa ensin ja kertoa tilinumeronsa. Mitä järkeä on ostajan ensin pyytää tilinumeroa, jos myyjä voisi sen heti laittaa (jos siis maksu tapahtuu tilille).
Mutta minulle ihan sama, ei jaksa näin pieniin asioihin käyttää vähäistä aivokapasiteettia :)
Mietitkö myös silloin, kun kadulla tulee joku tuttu vastaan, että kumman kuuluu tervehtiä ensin? Tätä asiaa voisi verrata siihen.....
Miksi niin yksinkertaisesta asiasta pitää tehdä niin monimutkaista? En ymmärrä en. Eikös pääasia ole, että asiat hoituu eikä alkaa johonkin kummalliseen venaamiseen...
mutta ensisijaisesti kuuluu OSTAJAN ottaa yhteyttä. Liikennevalot ei kuulu tähän.
lähettää viesti ostajalle jossa ilmoittaa tilinumeronsa. Ostajan "Annatko tilinumeron?" on siis aivan turha viesti.
mistähän sain päähäni nuo liikennevalot, ei helvetti enkä edes muista mitä sen tilalta piti kirjoittaa. Raskausdementia pahimmillaan.
mutta olen laittanut myös ostajana.