Miten Suomessa osataan tehdä tunneli niin huonosti että 17v vanhana sitä pitää korjata vuosi
Eikö niitä Vuosaaren tunneleita voi käyttää yksi kerrallaan kaksikaistaisena alennetuilla nopeuksilla. Eikö huoltotöitä voi ajoittaa hiljaisimmille ajoille/sesonkeihin. Lamput voi vaihtaa vaikka tunnelin toinen ka ista olisi käytössä.
Mutta ei, kaikki parkkiin ja kiertotie päiväkodin vierestä. Only in Finland.
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
hyvä rahastuskohde huollolle
esim treen rantatunnelin täysin turha pesu kerran vuodessa
en muista mitä maksaa mutta paljon
Voisihan sillä huollolla rahastaa vaikka sen tekisi ilman että koko tunnelia pitää laittaa vuodeksi parkkiin.
Kysyin samat kysymykset enkä keksinyt vastausta. Ehkä kyse on siitä, että Suomessa ei tarvitse panostaa yhtään asioiden hoitamiseen pienimmän vaivan periaatetta noudattaen. Ei ole tulossa keltaliivejä kadulle, vaikka sulkisivat tunnelin pysyvästi. Ei ketään kiinnosta.
Turussa tunnelin katosta putoilee suuria paloja. Tunneli on aika uusi. En tiedä, onko jo korjattu.
Kuopiossa korjattavan sillanvalu tehty niin huonosti, että on jäänyt reikiä. Laatu ei priimaa.
Eipä nuo Ykköstien tunnelit ole yhtään parempia. Joka viikko jotain huollettavaa ja 7 vuoden välein suljetaan muuten vaan tarkastusten vuoksi. Jokohan huoltoihin uponneella rahamäärällä olisi saanut riittävästi dynamiittia?
Suomi on ihan käsittämätön tässä asiassa! Miten muualla maailmassa pysyy paikat kunnossa ilman jatkuvia huoltotöitä? Koskee ihan kaikkea: teitä, siltoja, taloja, tunneleita jne. Suomessa aina kaikki remontissa ja vieläpä kestävät ikuisuuden ne työt. Esimerkkinä vaika ihan Lahdentien siltaremontit, joita on tehty nyt muistaakseni 5 vuotta suunnilleen samoissa kohdissa.
hyvä rahastuskohde huollolle
esim treen rantatunnelin täysin turha pesu kerran vuodessa
en muista mitä maksaa mutta paljon