Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen eskarissa todettu tuen tarve. Jossain testissä

Vierailija
04.04.2011 |

ei "ymmärtänyt" tai kuunnellut annettuja ohjeita. Teki sit väärin.

Olen äitinä sitä mieltä, et ei vaan malta aina keskittyä eikä sit kehtaa kysyä uudestaan. Esim. muistipeliä pelaa kotona tosi hienosti ja kirjoittamansa kirjaimet on siistejä.

Mitä tämä tuen tarve tarkottaa käytännössä? Ekalla luokalla luokassa on lisäope näitä lapsia varten. Kauanko ja kuinka paljon auttaa? Mitäs kotona? Mihin pitää nyt kiinnittää huomiota?

On täl hetkel menos kausi, et ei oikein usko mitään. Keinoja tottelemiseem??

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai he osaisivat tähän parhaiten vastata?

Onko kelto käynyt?

Onko psykologi käynyt?

Jos ei, niin tuskin kovin vakavia ongelmia.

Kannattaisi silti jutella eskarissa opettajan kanssa, jos askarruttaa.

Vierailija
2/7 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matemaattisia ongelmia ja herra ties mitä. Nyt eka luokan on saanut kiitettäviä kaikista kokeista ja lähes täysin pistein. Joskus se liika analysoiminenkin voi olla pahasta. Nähdään piruja sielläkin missä niitä ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja iso sellainen onkin. Ongelmia on luvassa.

Vierailija
4/7 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hassua, kun vanhemmat vähättelee (ei ap) noita eskarissa huomattuja ongelmia tyyliin "kotona kyllä osaa..". Se pointtihan voi olla juuri se, että jostain syystä siellä RYHMÄSSÄ nuo asiat eivät onnistu. Lapsi on siis tuen tarpeessa vaikkapa koulua ajatellen, koska sielläkin ollaan ryhmässä. Esim. keskittymisen ongelmat eivät tule suinkaan aina esiin kotona tai vaikka kahdenkeskisessä tilanteessa (toimintaterapia, psykologin tutkimukset tms), mutta ei se tarkoita, ettei niitä voisi olla. Samoin hahmottamisen ongelmat voivat ilmetä vaikeampina ryhmätilanteessa. Itse ainakin olisin tosi iloinen, jos lapsellani olisi ongelmia ja hän saisi niihin apua!

Vierailija
5/7 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsi ei malta keskittyä. Se on siis ongelma. Eli mikä tässä eskarissa todetussa tuen tarpeessa on ongelma? Lapsi saa apua keskittymisongelmiinsa, mutta eihän se ole ongelma. Olisit onnellinen että lapsi saa apua.

Vierailija
6/7 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eskarista. Soitat vaikka eskariopelle ja kyselet tarkemmin mistä on kyse. Ja kerrot omia mielipiteitäsi eli keskustelette asiasta. Eihän me täällä av:lla voida vastata näihin.

Meillä myös eskaripoika jolla huomattu vähän sitä sun tätä.

. Mitä tämä tuen tarve tarkottaa käytännössä? Ekalla luokalla luokassa on lisäope näitä lapsia varten. Kauanko ja kuinka paljon auttaa? Mitäs kotona? Mihin pitää nyt kiinnittää huomiota? On täl hetkel menos kausi, et ei oikein usko mitään. Keinoja tottelemiseem??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/7 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Resursseja ei asiaan puuttumiseen ole. Kotona tavallinen arki on paras "kuntouttaja". Kuitenkin sen verran voi kotona ollessa muistaa asiaa, että ei aina vedä lapselle hernettä nenään, kun hän ei toimi ohjeen mukaan. Voi olla, ettei hän oikein osaa toteuttaa sitä ikätasoisesti, ei ymmärrä, ei osaa viedä käytöntöön. Tämä on helpompi huomata isommalla lapsella, nuorella pojalla menee usein keskittymättömyyden ja temppuilun piikkiin. Vaikka ne voivat olla just seurausta siitä, että se verbaalinen ohjaus vaan menee ohi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan