Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen mies lähtee viikoksi etelään lomalle ja jättää

Vierailija
27.03.2011 |

perheensä (työssäkäyvä vaimo + 2 alle kouluikäistä lasta) keskenään kotiin?

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ainakaan kypsä aikuinen! Olisi nyt keskittynyt lapsiinsa ja tehnyt heidät onnellisiksi.

ITSEKÄS SANOISIN.

Vierailija
2/54 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapsemme olivat 3 ja 5. Hyvin pärjäsimme, vaikka käyn töissä eikä edes autoa ollut lasten päiväkotiin kuskaamisia varten. Soin miehelleni mielelläni tämän lepotauon. Hän on niin osallistuva ja hyvä perheenisä että oli lomansa taatusti ansainnut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapsemme olivat 3 ja 5. Hyvin pärjäsimme, vaikka käyn töissä eikä edes autoa ollut lasten päiväkotiin kuskaamisia varten. Soin miehelleni mielelläni tämän lepotauon. Hän on niin osallistuva ja hyvä perheenisä että oli lomansa taatusti ansainnut.

Vierailija
4/54 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä matkustan työkseni ja pahimmillaan 3-4 neljäviikkoa kerrallaan pois kotoa. Kotiin jää Vaimo ja neljä alle kouluikäistä lasta.

Ilmeisesti tämä äärimmäisen huonoa käytöstä...

Käyt töissä ja se on ok. Tuot maailmalta leivän lapsukaisillesi. Eri asia olisi pelkkä huvimatka.

Vierailija
5/54 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esitetään tällainen oletus. Muuttaako se mielipidettänne? Veikkaan, että aika moni täällä jeesustelee. Se pärjääminen ei ole se pointti vaan se, että välittääkö tämä mies vaimonsa jaksamisesta lainkaan?

miksi vaimo sopisi jostain mistä ei pidä? nössöyttäänkö?

Minun ukkoni jätti minut viikoksi yksin kahden laspen (1v6kk ja 11pv)

Ja ei mulle ole tiedossa vastaavaa kun ei ole rahaa lähteä. Kotona lasten kanssa vielä kun olen. Ens kesänä lähtee myös ja olen jo useaan otteeseen kertonut mielipiteeni matkasta mutta eipä tuo hetkauta äijää pätkääkään.

En suostuisi elämään tuollaisen miehen kanssa. Meillä on perheessä jokaisella jäsenellä sama elintaso. Jokaiselle pitää olla rahaa matkustaa ja jos ei ole, niin sitten kärvistellään kotona. Meillä on yhteiset rahat ja yhteinen perhe.

Vierailija
6/54 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

;))

Vierailija
7/54 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaveriporukan perinteitä kunnioittava, lomansa ansainnut ... En näe tuossa mitään hankalaa. Avioliitossakin puolisoilla pitää olla omaa aikaa, oikeus tehdä asioita yksin ja omien ystävien kanssa.

Aikatauluista tietty sovitaan.

Vierailija
8/54 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Mies jättää vaimon yksi lasten kanssa?

-Mies lähtee lomalle?

-Mies lähtee etelään lomalle?

Kummallakin on hyvä olla vapaus mennä ja matkustaa. Toki rahaa siihen pitää olla ettei se ole "lasten ruuasta" pois tmv. Mutta jos varaa on, niin miksei saisi MOLEMMAT sekä äiti että isä mennä vaikka kaverin kanssa reissuun. Miksi aina pitäisi olla kaikkialla perheenä/pariskuntana?

Ja en ymmärrä miksi kukaan tahtoisi Pattaylle tai Gambiaan poikien/tyttöjen matkalle. Ei siinä mitään jos tuonne haluaa, jos pettämistä pelkää sitä voi tapahtua ihan kotinurkillakin.

Mutta itse valitsen ainakin omien mielenkiintojeni mukaan matkakohteen, ja "tyttöjen lomillamme" se yleensä on ollut jokin kaupunkikohde: shoppailua, nähtävyyksiä ja hyvää ruokaa.

Mies taas matkustaa kavereineen enemmän kalastusmatkoja lapin lohijoilta aina Välimerelle.

Vierailija
9/54 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on siitä, että eikö ole mieheltä hieman kumma veto lähteä yksin matkalle ilman perhettä, ja jättää vaimo pärjäilemään kotiin ja hoitamaan yksin kaikki arjen asiat? Entä jos vaimolle ei ole samanlaista luvassa? Vaimo varmasti pärjää, mutta voi kokea väsyvänsä, jos käy töissä, ja hoitaa kaikki muut asiat yksin vain siksi, että mies saa levätä etelässä. Ymmärrättekö?

Siis kyllähän varmasti kaikki pärjää, mutta eri asia tosiaan että onko se reilua...

Vierailija
10/54 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis meidän perheessä ei oikeasti tulisi mieleenkään tehdä ulkomanmatkaa ilman kaikkia perheenjäseniä. Onneksi! Kyllä saattaisin olla vähän loukkaantunut, jos mua ja lapsia ei huolittais mukaan. Ulkomaanmatka on kuitenkin speciaali juttu, ja silloin kaikkien pitäisi saada nauttia siitä.

Eikä meidän arki ole niin kuluttavaa, että tarvitsisi tollaisia aikoja toisista erossa olla. Ei menty naimisiin siksi, että voitais olla viikkoja erossa. :)

Vierailija
11/54 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lepääminen ja akkujen lataaminen hyödyttää koko perhettä. Ja missä kohtaa ap:n avauksessa sanottiin, ettei tukiverkkoa ole? Jos kotiin jäävä puoliso on töissä (oli sitten mies tai nainen), ovat ap:n mainitsemat alle koulu-ikäiset lapset hoidossa. Viedään hoitoon aamulla, haetaan ruokakaupan kautta hoidosta ip kotiin. Kyseessä vain viikko.

Luulen että olin 53

työn puolesta kuin huvikseen. Työmatkat kun ovat koko perheen parhaaksi kuitenkin, tuovat rahaa myös kotiin. Jos toinen vanhempi lähtee matkoille ja toinen jää ilman tukiverkostoa kotiin, on se aika raskasta pyörittää sitä arkea pienten lasten kanssa viikon ajan. Vaikka totta kai sitä pärjää, jos on pakko.

Vierailija
12/54 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa aikaa kyllä on niin minulla kuin miehellänikin, mutta ne kaksi - kolme ulkomaanmatkaa, jotka vuodessa teemme ovat kyllä niin tärkeitä ja isoja juttuja koko perheelle, että en yhdestäkään niistä luopuisi, jotta minulla tai miehelläni olisi varaa lähteä kaveriporukalla reissuun. Ja vaikka ei olisi rahastakaan kiinni, niin en ainakaan itse koe tarvetta matkustaa yksin viikoksi jonnekin. Työmatkoilla olen joskus viikonkin ollut ja kovasti ikävöinyt perhettäni, vapaa-ajallani en yhtä päivää pidempää "lomaa" perheestäni kaipaa. Eikä tunnu mieskään kaipaavan.

Siis meidän perheessä ei oikeasti tulisi mieleenkään tehdä ulkomanmatkaa ilman kaikkia perheenjäseniä. Onneksi! Kyllä saattaisin olla vähän loukkaantunut, jos mua ja lapsia ei huolittais mukaan. Ulkomaanmatka on kuitenkin speciaali juttu, ja silloin kaikkien pitäisi saada nauttia siitä.

Eikä meidän arki ole niin kuluttavaa, että tarvitsisi tollaisia aikoja toisista erossa olla. Ei menty naimisiin siksi, että voitais olla viikkoja erossa. :)

Vierailija
13/54 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtee viikoksi kavereiden kanssa reissuun rentoutumaan. Mummo hoitaa lapset kun menen töihin.

Vierailija
14/54 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei tosin ollut syynä eroon, mutta kertoo miehen itsekkyydestä, että lähtee yksin LOMAmatkalle, vaikka kotona on umpiväsynyt äiti + vastasyntynyt + uhmaikäinen. Jos olisi ollut tosi väsynyt, niin sitten asia olisi ollut ihan ok.

Vierailija
15/54 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin vielä naimisissa, olin kahden tai kolmenkin pienen lapsen kanssa kotona, kun ex kävi lomareissulla. Samoin hän oli lasten kanssa, kun itse kävin jossain kaveriporukalla. Ero ei kylläkään tullut tämän takia, vaan muista syistä ;).

Erottuamme olen ollut kolmekin viikkoa lasten kanssa ilman isä-tapaamisia, kun ex on ollut reissussa. Ihan hyvin on mennyt, paitsi lapsilla tietysti ikävä isää.

Vierailija
16/54 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ukkoni lähti kuukaudeksi - ei ollut enää perhettä odottamassa hänen kotiinpaluutaan :)

Vierailija
17/54 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on sopinut asiasta vaimon kanssa.

Tarvitsee omaa aikaa tai muutoin pää räjähtää. Miehen loman jälkeen se vaimo voi lähteä yksin lepolomalle. Kätevää!

Vierailija
18/54 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tasavertaisen ja kyvykkään naisen kanssa, joka selviää viikon ihan itsekseenkin lasten ja töidensä kanssa!

Meidän perheessä on aina matkusteltu sekä yksin (ts. kavereiden kanssa) että yhdessä! MOLEMMAT aikuiset meidän perheessä pärjäävät viikon - tai vaikka pidempäänkin - ihan itse lasten kanssa. Aika avutonta on, jos ei selviydy tavallisesta arjesta kahden lapsen perheessä yksin...edes viikkoa!

Miksi perheellinen ihminen ei saisi tai voisi matkustaa ilman perhettään(kin)? Oli kyseessä sitten nainen tai mies.

Vierailija
19/54 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei isänä olosta (kuin ei myös äitinä olostakaan) tulisi tehdä ihmiselle vankilaa

Vierailija
20/54 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itselläni olisi rahaa, lähtisin minäkin rannalle makaamaan viikoksi, ilman perhettä.

Ei se isä ja lapset siinä ajassa kuole.