En uskalla nyt yrittää raskautta ton ydinvoimalan takia..muita?
Kommentit (18)
turha pelko ainaski jos asut suomessa Tuu vain raskaaksi
Kannattaa perehtyä aiheeseen, ei lukea vain Ilta-Sanomien otsikoita.
jos esim ne kaikki reaktorit räjähtää ni se ei muka mitenkään vaikuta suomeen..
On niin helkkiä kehitysvaiheita ensiviikot..
Kaksi edellistä tärppäsi heti joten hyvin mahhollista että on nopeakin raskautuminen..tai sit ei..
ei vaikuttanut suomeen, vaikka on paljon lähempänä kuin japani, niin tuskin japaninkaan ydinvoimalaongelmat tänne asti yltävät.
Surettaa kyllä japåanilaisten puolesta.
ydinvoimala (ilmeisesti tarkoitat Japanin Fukushimaa?) voisi vaikuttaa sinun raskauteesi täällä Suomessa? Mitä pelkäät? En ymmärtänyt.
Japanin ydinonnettomuus ei minkään todennäköisyyden mukaan tule vaikuttamaan tänne millään ratkaisevalla tavalla. Nauti elämästäsi, älä lopeta elämistä!
Eihän täällä uskalla tehdä mitään jos pelkää kaikkea mitä voisikaan tapahtua.
Onnea yrittämiseen!
vaikka siitä ei virallista totuutta olekaan.
Mieheni sisaruksista kahdella on ollut kilpirauhasen syöpä ja vaikka asiaa ei virallisesti ole todettu, sanoi syöpälääkäri aikanaan, että kilpirauhasen syövissä on Suomessa nuorilla ihmisillä sairastumisen piikki niillä alueilla missä laskeuma oli suurin. Kilpirauhasen syövässä ei nimittäin ole todettu perinnöllisyyttä, vaan kaksi tapausta samassa perheessä on silkkaa sattumaa...
vaikka siitä ei virallista totuutta olekaan.
Mieheni sisaruksista kahdella on ollut kilpirauhasen syöpä ja vaikka asiaa ei virallisesti ole todettu, sanoi syöpälääkäri aikanaan, että kilpirauhasen syövissä on Suomessa nuorilla ihmisillä sairastumisen piikki niillä alueilla missä laskeuma oli suurin. Kilpirauhasen syövässä ei nimittäin ole todettu perinnöllisyyttä, vaan kaksi tapausta samassa perheessä on silkkaa sattumaa...
jos esim ne kaikki reaktorit räjähtää ni se ei muka mitenkään vaikuta suomeen..
On niin helkkiä kehitysvaiheita ensiviikot..
Kaksi edellistä tärppäsi heti joten hyvin mahhollista että on nopeakin raskautuminen..tai sit ei..
jos nyt säteily on luokkaa 0,0001 sievertiä ja pahin mahdollinen Fukushimassa tapahtuisi niin säteily olisi 0,0002.
Enää sen pitäisi siitä luokkaa miljoonakertaistua niin sitten pitäisi ehkä tehdä jotain.
Että kyllä te ihan aiheesta olette huolissanne joo.... huoh....
Kyllä Tshernobyl vaikutti, vaikka siitä ei virallista totuutta olekaan.
erään, joka kotoisin Keski-Suomesta (siellä jossa isoimmat laskeumat), niin hänen lapsuudenystävillään on huomattavan monella erilaisia kasvaimia. Aivokasvaimet siis poikkeuksellisen yleisiä... Aika hurjaa, että 25+ ikäisen monet ystävät ovat sairastuneet.
tollasia pelkää niin ei vois koskaan yrittää raskautta. Missä vaan ja koska vaan voi lähempänäkin sattua vaikka mitä. Onnea yritykseen! =)
Entä jos olisit ehtinyt jo tulemaan raskaaksi, tekisitkö nyt abortin kun et voisi olla varma säteilyn vaikutuksista?
Luulisin että suomessakin radon aiheuttaa huomattavasti suuremman terveysriskin kun Japanin ydinongelmat.
tietsikkasi näytöstä kuin fukushimasta. Ihan järjetöntä pelätä sitä suomessa.
Kyllä Tshernobyl vaikutti, vaikka siitä ei virallista totuutta olekaan.
erään, joka kotoisin Keski-Suomesta (siellä jossa isoimmat laskeumat), niin hänen lapsuudenystävillään on huomattavan monella erilaisia kasvaimia. Aivokasvaimet siis poikkeuksellisen yleisiä... Aika hurjaa, että 25+ ikäisen monet ystävät ovat sairastuneet.
Itse olen kotoisin sellaiselta alueelta, jonne tuli isot laskeumat. Paljon nuoria ihmisiä saanut kilpirauhassyövän ja aivokasvaimia. Sairastuneet sellaisia, jotka v.-86 pieniä lapsia.
raskautumishaaveet Tshernobylin takia?
Muistan, kuinka lintuinfluenssan aikaan täällä varoiteltiin raskautumasta. Sikiksen alkuvaiheissa mulle huudettiin täällä, että olen sekopää ja huono tuleva äiti, koska altistan mahdollisen tulevan sikiön tälle taudille. Halusin siis tulla raskaaksi. Moni kertoi, kuinka jättävät raskautumisyrityksen sikiksen takia ja siksi eivät voi enää saada lasta (ikä tulee vastaan).
Onneksi uskalsin!
T: Kolmen äiti (lintuinfluenssalapsi, yksi "normaali" ja yksi sikislapsi tuhisee tuolla pedeissään :)
Onko teistä kellään hajuakaan säteilystä ja omistaako teistä kukaan karttapalloa?
Ihan kuin te vajakit luulisitte sen ydinsäteilyn olevan jotain syövyttävää, jonka vain tarvitsee olla olemassa toisella puolella maapalloa, niin me täällä syövytään. Jos säteily pelottaa, niin kehoittaisin välttämään kevätaurinkoa: se kun saäteilee tuhansia kertoja voimakkaammin kuin tällä hetkellä edes Japanissa kohtuullisen matkan päässä ydinvoimalasta. =P
Siitä vaan nyt yrittämään. Se ei välttämättä onnistu heti. Itselläni kesti melkein 2 vuotta.