Panee sähköautoilijan suun hymyyn kun sähkö on ilmaista
Eilen, tänään, huomenna. Toki siirtomaksu ja verot 5-7 snt/kWh mutta itse sähkö ollut ilmaista tai jopa negatiivisesti hinnoiteltua eli sen käytöstä maksetaan.
Kommentit (56)
1€ / 100km ajokustannukset näillä hinnoilla. Ei sillä saa edes litraa bensaa.
En vaan ymmärrä sähkön hinnoittelua. En tajua siitä enää mitään.
Min' taas noiroin mahakippurassa kun sähköautojen arvosta tippui kymppitonni yhdessä yössä.
Oman dieselmersun arvo tuntuu vaan nousevan.
- Kalliit vakuutukset
- Sikakalliit korjaukset (jopa kymppitonneja, enemmän kuin auton arvo)
- Vaihtoarvo sulaa järjettömän nopeasti
- Surkea toimintamatka talvella
- Surkea toimintamatka moottoritienopeuksissa (120+ km/h)
- Auton alusta voi vaurioitua helposti, jolloin tulee katsastuksessa hylky ja koko akusto menee vaihtoon (hintalappu jopa 81 000 eur - Porsche Taycan)
- Lataus on HIDASTA
- Latausverkosto on surkea - jos sähkövatkaimet vähänkin yleistyvät, tulee jäätäviä jonoja vaikka latausasemia tulisikin lisää
- Sähköauto voi syttyä yllättävän helposti tuleen ja litium-akkujen tulipalon sammuttaminen on lähes mahdotonta. Tuli leviää ympäristöön polttaen mahdollisesti muidenkin autot ja jopa talot.
- Sähköautojen hallintalaitteet ovat etenkin Tesloissa surkeat. Joku iPadi keskellä konsolia ja siinä se. Hipaisunäytöllä värkkääminen vauhdissa on jopa vaarallista.
Vierailija kirjoitti:
- Kalliit vakuutukset
- Sikakalliit korjaukset (jopa kymppitonneja, enemmän kuin auton arvo)
- Vaihtoarvo sulaa järjettömän nopeasti
- Surkea toimintamatka talvella
- Surkea toimintamatka moottoritienopeuksissa (120+ km/h)
- Auton alusta voi vaurioitua helposti, jolloin tulee katsastuksessa hylky ja koko akusto menee vaihtoon (hintalappu jopa 81 000 eur - Porsche Taycan)
- Lataus on HIDASTA
- Latausverkosto on surkea - jos sähkövatkaimet vähänkin yleistyvät, tulee jäätäviä jonoja vaikka latausasemia tulisikin lisää
- Sähköauto voi syttyä yllättävän helposti tuleen ja litium-akkujen tulipalon sammuttaminen on lähes mahdotonta. Tuli leviää ympäristöön polttaen mahdollisesti muidenkin autot ja jopa talot.
- Sähköautojen hallintalaitteet ovat etenkin Tesloissa surkeat. Joku iPadi keskellä konsolia ja siinä se. Hipaisunäytöllä värkkääminen vauhdissa on jopa vaara
Höpö höpö. Neljä vuotta sähköautoilleena kolmella eri sähköautolla yhteensä 160000 km tuo käytännön kokemusta asiaan. Ylläolevan kirjoittaja tuskin koskaan on edes sähköautolla ajanut. En palaa polttomoottoreihin todennäköisesti enää ikinä.
Saa nähtä että minkälaisia verojen korotuksia hallitus keksii sähköautoille.
Siinä on taas maksettu 50 000+ vakuutukset yms kulut että saa säästää 150e/kk polttoaineessa. Kannattaahan sitä toitottaa
Kaupan pihalla kuulin takaani jotain sirinää, siinä Kalle Keskiluokkainen kurvasi parkkipaikalle arvonsapudottaneella 250tkm ajetulla Polestarilla.
Myötähäpeä oli niin suuri etten tiennyt minne katsoisi.
Srrrrrr...
Vierailija kirjoitti:
Siinä on taas maksettu 50 000+ vakuutukset yms kulut että saa säästää 150e/kk polttoaineessa. Kannattaahan sitä toitottaa
Minun autoni maksoi 37.000€, vakutuus on tonnin eli sama kuin edellisessä. Kerrotko, mitä ne "muut kulut" mahtavat olla.
Vierailija kirjoitti:Neljä vuotta sähköautoilleena kolmella eri sähköautolla yhteensä 160000 km tuo käytännön kokemusta asiaan.
Neljä vuotta ja kolme sähköautoa? Oliko surkeita vai miksi vaihdoit koko ajan toiseen?
Erään pk-seudun ostoskeskuksen latauspisteeltä sai jonkin aikaa ilmaista sähköä. Ilmeisesti siinä oli joku vika? Sen oli hoksanneet muutkin ja viimeksi jono oli pitkä. Halpaa oli.
Ei ole sähköautosta vielä tänä päivänä koko kansan autoksi. Odotellaan tekniikan kehitystä ihan rauhassa.
Köyhät ajaa jollain patteri purkilla.
Omassa autossa 7 litranen bensakone.
Oli lainassa tutun sähköauto. Unohdin laittaa töissä lataukseen ja piti ladata aakkosasemalla jotta pääsin kotiin. Latasin noin 40km rangea parissa minuutissa ja maksoi 2e. Suurteho mikä lie. Älkää kyselkö tarkemmin. Jäi vain noi luvut mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Oli lainassa tutun sähköauto. Unohdin laittaa töissä lataukseen ja piti ladata aakkosasemalla jotta pääsin kotiin. Latasin noin 40km rangea parissa minuutissa ja maksoi 2e. Suurteho mikä lie. Älkää kyselkö tarkemmin. Jäi vain noi luvut mieleen.
Niin. Latasit roamingilla. Muutoin se ei olisi noin kallista ollut.
Vierailija kirjoitti:
Min' taas noiroin mahakippurassa kun sähköautojen arvosta tippui kymppitonni yhdessä yössä.
Oman dieselmersun arvo tuntuu vaan nousevan.
Tuntuu? Laita myyntiin, niin tiedät sen todellisen arvon sitten.
M57 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä on taas maksettu 50 000+ vakuutukset yms kulut että saa säästää 150e/kk polttoaineessa. Kannattaahan sitä toitottaa
Minun autoni maksoi 37.000€, vakutuus on tonnin eli sama kuin edellisessä. Kerrotko, mitä ne "muut kulut" mahtavat olla.
Tonnin vakuutus, eikö sulla ole bonuksia
Kyllä vain. Halpaa on ajaminen.