Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten näette Leonid Brezhnevin valtakauden?

Vierailija
25.08.2024 |

Brežnevin pääsihteerikauden alku 1960-luvun lopulla oli erittäin nopean taloudellisen kehityksen aikaa muun muassa koneenrakennuksen alalla. 1970-luvulle tultaessa talouden ongelmat olivat jo ilmeisiä. 1970-luvun öljykriisit kohonneine öljynhintoineen kuitenkin siirsivät neuvostotalouden romahduksen 1980-luvulle. Tällöin talous taantui nopeasti. Neuvostoliitto viljavine alueineen tuli riippuvaiseksi viljan ja elintarvikkeiden tuonnista. Sen teollisuus oli raskasta ja auttamattoman vanhanaikaista. 

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen kautensa oli menestys meille Neuvostoliiton kansa.

Vierailija
22/27 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tapahtui Mordorin puolella, joten se jääköön Mordorin puolelle. Siellä saa käydä mitä vaan, kunhan pysyvät omalla puolellaan, eivätkä ulota tuhovoimaansa muille. Psykopaattinen valtio ohjautuu vallalla, voimalla ja sillä, että muut pelkäisivät heitä. He luulottelevat itsestään kaikenlaista, kuten että jengi haluaisi sinne. Ei pitkällä tikullakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläinen sukulsistätini piti Breznevin aikaa parhaana aikana. Kaikki oli hyvin, oli töitä, ruokaa, asunnot. Sen jälkeen tuli romahdus maalla asuvalle eläkeläiselle.

Hänen lapsensa pitivät Gorbatsovin ja Jeltsinin aikaa parempina. Putinin aikaa ei ole kukasn kehunut.

Vierailija
24/27 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bresnevillä oli mahtavat kulmakarvat !

Vierailija
25/27 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman kuuluisin homo. Suuteli aina Kekkosta.

Vierailija
26/27 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvostoliiton johtajat näytti ajan kouluikäisen silmissä breznevin loppuaikoina ja jälkeen vähän kuin "weekend at bernies" leffan sosialistiversiolta livenä. Eli joku pystyyn kuollut turkishattu-muumio nostettiin lavalle seuraamaan paraatia ja joku henkivartija nyki narusta että käsi heilui oikealla hetkellä.

Gorbazov oli sentään hengissäolevan näköinen vallassa ollessaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/27 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

näen sen...katsoen