Saako uuden pankkikortin kadonneen ja suljetun kortin tilalle automaattisesti vai pitääkö se erikseen tilata?
Suljin kadonneen kortin soittamalla yleiseen kortinsulkupalvelunumeroon. Pitääkö mun verkkopankissa vielä tilata uusi vai tuleeko se mulle automaattisesti, ilman että tilaan? Harmillisesti mun pankilla (Nordea) ei ole asiakaspalvelunumeroa, jonne voi soittaa ja kysyä. Ainoa tapa ottaa yhteyttä on chatrobotti ja se sanoo vain ettei ymmärrä kysymystäni.
Kommentit (7)
Minulle on tullut automaattisesti tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella pankilla taitaa olla omat käytännöt. Onko siellä jotain usein kysytyt kysymykset-kohtaa. Osalla pankeista on sellaiset, ja sieltä löytyy vastaukset. Ainakin osaan kysymyksistä. Minun kokemuksen mukaan osa lähettää automaattisesti ja osa ei.
Se asiakaspalvelija siellä kortinsulkupalvelussa kyllä sanoi että uusi kortti tulee automaattisesti postissa, mutta kun kävin verkkopankissa tutkimassa, siellä luki että "jos kortin sulkee pysyvästi, uusi kortti tulee automaattisesti". Ongelmana on, että mulla lukee verkkopankissa korttitietojen kohdalla "estetty" eikä "suljettu pysyvästi". En tiedä kannattaako mun vaan jäädä odottelemaan uutta korttia, koska mitä jos se ei tulekaan, koska kortti on vain "estetty". Vai tarkoittaako "estetty" samaa kuin "suljettu pysyvästi"...
ap
Kellään tietoa onko se että kortti on estetty sama kuin suljettu pysyvästi?
ap
Mene käymään ihan Nordean konttorissa ja kysymään.
Vielä kyselen jos joku sattuisi tietämään, tarkoittaako että kortti on estetty samaa kuin että se on suljettu? Jos nimittäin se ei olekaan suljettu, odottelen turhaan uutta korttia.
ap
Jokaisella pankilla taitaa olla omat käytännöt. Onko siellä jotain usein kysytyt kysymykset-kohtaa. Osalla pankeista on sellaiset, ja sieltä löytyy vastaukset. Ainakin osaan kysymyksistä. Minun kokemuksen mukaan osa lähettää automaattisesti ja osa ei.