Klarna huijaa
Nyt ketuttaa niin ettei veri kierrä. Tämä pskaläjälafka karhuaa viivästyskoron kanssa jo maksettua erää. Vaan yritäpä ottaa tuohon yhteyttä niin ei onnistu. Puhelimen ei oteta ppuheluja vastaan ja chatti ei toimi. Kaduttaa niin perkeleesti kun iskin sormeni tuohon puljuun kun edes isosta summasta ei ollut kyse.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Ei huijannut mua, tilasin, sain tuotteen ja laskua ei tullut ikinä.
Sinulla kävi hyvä tuuri. Itse joudun varmasti maksamaa 20 € kuussa varmasti maailman tappiin. ap
En käsitä miten saisin asiani hoidettua kun millään keinolla ei saa ihmisiä kiinni. ap
Minulla kävi myös niin, että ilmoittivat erääntyneeksi jo maksetun ostoksen. Otin Klarnaan chat-yhteyden ja vaikka siellä olikin tuntikausien jono, niin kuittasivat maksun maksetuksi, kun laitoin viestiketjuun tiliotteen maksusuorituksesta. Koskaan eivät viesteihini siinä chatissa vastanneet, mutta näköjään olivat lukeneet kirjoittamani viestit ja tosiaan tuon kuvakaappauksen verkkopankista, koska maksu yhtäkkiä olikin maksettu.
Maksun suorittaminen tulee kuittina sähköpostiin parin päivän sisällä. Jos ei tule niin tietenkin Klarnaan ollaan yhteydessä eikä odoteta karhukirjettä. Jos lasku ei edes tule, Klarnaan ollaan tietysti yhteydessä eikä odoteta karhukirjettä.
Ihan oma syy! Itsellä Klarna on aina toiminut.
Klarna kiittää sina säpon kautta, kun lasku on maksettu. Tilaan perennoja ja otan klarnan, jotta en maksa turhasta. Perennojen saavuttua ja mikäli hyväkuntoisia, maksan laskun heti.
Mulla on klarna toiminut aina. Tai no harvoin ostan osarilla, koska koroista kertyy iso summa.
Klarnalla on ollut viime viikkoina useammalla ongelmia ja täälläkin on pitkä ketju aiheesta. Nyt vaan sinne chattiin jonoon ja näpyttelet niin vaikeita että saat tekoälyn sijaan ihmisen langoille.
Maksakaa ostos heti. Monissa palveluissa joutuu maksamaan Klarnan kautta, mutta ylimääräiset kulut on 0 euroa, jos maksaa ostoksen heti.
Repisin tuollaiset maksumuistutukset, jos olisin maksanut alkuperäisen laskun.
Jo 48 min jonottanut asiakaspalveluun puhelimessa 5 jonossa oli kun aloitin. Chat ei ole avautunut selaimella vielä tänä aikana kun olen sitä yrittänyt avata, pallukat vaan leijuu kun yrittää ladata.
Vierailija kirjoitti:
Klarnalla on ollut viime viikkoina useammalla ongelmia ja täälläkin on pitkä ketju aiheesta. Nyt vaan sinne chattiin jonoon ja näpyttelet niin vaikeita että saat tekoälyn sijaan ihmisen langoille.
Harmi että tämä on mennyt itseltä ohi. Yritin viikko sitten etsiä Klarna keskusteluita, kun itselläkin viivästyi maksujen kuittaukset todella paljon. Chatissa meni todellakin sitten hermo. Parin tunnin päästä pääsin keskustelemaan ihmisen kanssa, ja tunti siitä katselin ruudulla näkyvää lausetta jossa luvattiin vastaus alle minuutin kuluessa. Ja ne vastaukset oli muuten ihan syvältä. En ole vieläkään varma juttelinko suomalaisen kanssa, vai vastattiinko kääntökoneella.
Olen käyttänyt vuosia Klarnaa ongelmitta. En tiedä uskaltaako enää.
No pääsin läpi hieman yli tunnin jonotuksen jälkeen. Tosiaan on ollut siellä heillä tekninen häiriö iso sellainen johon eivät olleet osanneet valmistautua ja manuaalisestikin etsivät nyt suorituksia niin kestää selvittely.
Mä pääsin puhelimella tänään läpi, se nettisivujen aspan numero ei tosin toimi, mutta 020202 kautta yhdistivät numeroon jossa pääsin suomea puhuvan asiakaspalvelijan kanssa puhumaan (45min jonotuksen jälkeen).
****
Mun Klarnan tilanne se, että olen maksanut 50e ostoksen Klarnalla, maksanut sen ajoissa mutta epähuomiossa näpytellyt yhden numeron väärin laskun viitteeseen. Laskusta tuli muikkari jota ihmettelin, olenhan laskun jo maksanut. Tsättäsin tästä omien sivujen kautta Klarnaan jossa mua palveli joku "Jonah", käyttäen selkeesti suoraan generoituja suomenkielisiä kökkövastauksia. Liitin keskusteluun screenshotit maksuista. Jonah sanoi, että ongelma siinä että lasku on maksettu ns. väärällä viitteellä. Ja rahat on palautettu tilille xxxxx ja onko se mun tili. Ei ole mun tili, vastasin. Eli olen kyllä maksanut laskun, viitenumero väärin - ja he ovat palauttaneet 50e jollekin väärälle henkilölle.
Lupasivat selvitellä asiaa ja palata tästä mulle meilitse. 2 viikkoa kuluu, mitään ei kuulu jolloin avaan chatin uudestaan ja kyselen missä mennään. Taas sama kuvio uudestaan, nyt tosin joku Ronah Jay. Samat kökkösuomenkieliset tiedustelut maksutiedoista, maksupäivistä, viitteistä - ja screenshotit. Ronah pahoittelee ja lupaa selvitellä.
Kaksi viikkoa kuluu, mitään ei kuulu. Tänään tuli lasku perintätoimistosta korkojen kera, lasku siis nyt 80e. Soitan Klarnaan erittäin kettuuntuneena, jonotan sen 45 min ja itse puhelua se 45minsaa lisää. Selvittelevät ja selvittelevät, pahoittelevat kovasti - asiaankuuluvasti, tilannetta.
Lopputulema: Mun pitää nyt maksaa tämä 80e lasku. Lähettää taas aspan chatin kautta (johon en nyt pääse edes läpi, kolme tuommoista palluraa vaan aaltoilee ruudulla kun yritän avata tukkeutunutta chattia).. screenshotit alkuperäisistä maksuista SEKÄ nyt tästä perintäfirman 80e laskusta jonka joudun maksamaanettei tule mitään maksuhäiriömerkintöjä!! Ja he sitten joskus palauttavat mulle tämän 80e takaisin.
En käsitä miten eivät ole mun ekan kerran asiasta yhteyttä ottaessani (toukokuun alussa) pistäneet laskua halttiin, jottei se kerrytä korkoa - ja siirry perintätoimistoon?
Aivan saatanan käsittämätöntä. Näen punaista.
Samalla olen tosi pahoillani näiden Klarnalla aspaa tekevien puolesta jotka joutuu ottamaan näitä erittäin turhautuneitten asiakkaiden puheluita vastaan, ja paikkailla bottien mokia. Meilejä heille ei kuulemma kannata lähettää, sillä meili on aivan tukossa, sanoi tämä suomalainen aspatyyppi tänään. Siis itse varmaan saisin sydärin stressistä jos joutuisin näitä puheluita työkseni käsittelemään.
OMG jos perintätoimistoon asti menisi. Nyt sanoivat puhelimessa että asiakkaille ei aiheudu kuluja tai haittaa tästä hyvä kun olen ollut yhteydessä ja seuraan asiaa. Olen rauhallinen sitten kun maksut ovat kirjautuneet....
Erehdyin maksamaan Klarnan kautta tilisiirrolla. Maksu ei koskaan rekisteröitynyt kyseiseen verkkokauppaan, joten jouduin maksamaan tilaukseni luottokortilla. Nytkään reilu kuukausi reklamaatiota myöhemminkään en ole saanut Klarnalta palautusta vaan edelleenkin ihmettelevät asiaa vaikka maksu makaa edelleenkin heidän tilillään. Älkää siis ikinä maksako mitään tilisiirrolla varsinkaan Klarnan kautta. Taitaa olla yhtä huijausta koko lafka.
Älkää käyttäkö tuollaisia p4ska firmoja.
Kumma juttu.
Chatti on ainakin tähän asti toiminut hyvin ja puhelimessakin mulle kerran vastasi oikein mukava savolaisrouva, kun tavara ei tullut, mutta maksun otti.
Kaikki selvisi puhelimessa, vaikka joutui aika monta tiedostoa katsomaan läpi.
Vierailija kirjoitti:
Ei huijannut mua, tilasin, sain tuotteen ja laskua ei tullut ikinä.
Mullakin kävi niin kerran.
Ei huijannut mua, tilasin, sain tuotteen ja laskua ei tullut ikinä.