Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko masennuksen seurauksena sairastua psykoosiin minkä ikâisenä vain?

Vierailija
26.01.2011 |

Vai onko vaara ohi, kun vanhenee? Missä iässä noita psykoosiin johtaneita tapauksia on eniten? Mietin vaan, että voinko jatkaa oloani näin, vai onko pakko mennä hoitoon, ettei olo pahene. Uskon, että saatan olla masentunut, mutta lääkitystä en halua ja terapeuttia en tunne, haluaisin jonkun hyvän, en ketä vaan.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairastua ns. psykoottistasoiseen masennukseen. Enempää en tiedä.



Mutta masennushan on sairaus, joka paranee itsestään, ilman hoitoa. Mutta hoidetaan siksi, että se voi joissain tapauksissa olla hengenvaarallinen ja siksi, että se kroonistuu helposti.



Masennuslääkkeet ovat teholtaan hyvin kiistanalaisia, joten niitä et mitenkään välttämättä tarvitse.



Nämä jutut olen oppinut yliopiston psykiatrian luentokurssilla, jonne sain opinto-oikeuden, joten faktaa ovat.



Voimia toipumiseen.

Vierailija
2/2 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan on huomattava ihan vanhuksillakin (huomattavampi kuin työikäisillä, joilla sosiaaliset suhteet kuitenkin pitää jotain yllä). Lisäksi masennus voi pitkään jatkuessaan aiheuttaa fyysisiä sairauksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla