Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinted kokemuksia

Vierailija
02.04.2024 |

Oletteko myyneet ja saaneet tavaraa kaupaksi Vintedissä? Myös ostokokemukset kiinnostaa. Tori vaikuttaa menetetyltä, joten voisi kokeilla muita vaihtoehtoja.

Kommentit (578)

Vierailija
561/578 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman muutaman kymmenen myynnin kokemuksella:

- suomalaiset ostavat kaikkea halpaa (alle 15€ euron vaatteita)

- Puolaan ja Tanskaan menee kalliimmat merkkivaatteet, kalleimmat yli 200€

Kauppa käy kyllä kaiken kaikkiaan aika hyvin, ja pitäisi taas jaksaa kuvailla myytävää.

Ei vielä mitään isompaa säätöä missään kaupassa ja vaikka kovasti peloteltu, että paketteja jää noutamatta, ei vielä itselläni onneksi yhtään.

Vierailija
562/578 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Vinted:ssä näkyy useilla nännit vaatteiden läpi tai näkyy jopa "läpi"? Onko jokin myyntikikka vai mitä toi on?

En tiedä. Olen joskus raportoinut noita itsensä paljastelijoita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/578 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kukaan puhu siitä, että vinted on tehty erittäin koukuttavaksi? Esim äitini on jäännyt koukkuun ostamiseen ja että pitää koko ajan tilailla "halpaa".

Toisaalta siellä saa todella nopeasti myyntikiellon. En ymmärrä näitä, jotka kertovat myyvänsä tuhansilla euroilla, kun itselle tulee myyntikielto jo 200 euron jälkeen ja tekoäly väittää myyntejäni kaupalliseksi toiminnaksi. Juu, vauvanvaatetta kokoa 62 ja 68 oli kaupan vähän yli 30 kpl ja sitä pidettiin ansaintatoimintana.

Vierailija
564/578 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu, että 10 euroo uudesta mekosta, takista tai bleiseristä on monille Vintedissä liikaa ja sit valitetaan ku 3 euron vaatteessa on käytönjälkiä. Joku perus h&m takki uutena maksaa helposti 40 euroo nykysin. Suosittelen ostamaan Vintedistä suosiolla sen muutaman euroo kalliimman vaihtoehdon, vaikka ei sekään takaa laatua, koska suurempi todennäkösyys onnistua. Mä en jaksa enää myydä mitään alle kympillä! Sitä halvemmat suoraan kaatikselle. Tuntuu niin turhalta kiikuttaa 1 euron kamaa postiin ja pakata ennen sitä.

Minua turhauttaa myös euron tavaroita pakata ja lähettää mutta kun ei luonne salli heittää mitään roskiin eikä kierrätyskeskus ota mitään vastaan tällä hetkellä. Ei edes lahjoittamalla löydy ottajaa torissa.

Siis saatko niitä euron tavaroita oikeasti myytyä, jos kukaan ei niitä ota edes ilmaiseksi?

Välillä jotain meneekin. Vintedissä erityisesti kun on alet käytössä useammalle tavaralle.

Vierailija
565/578 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on Vintedissä ja Torissa myynnissä vain ne tuotteet mitä en enää ite tartte eli periaatteessa, vaikka ostaja huijais mua niin ei tunnu pahalta, koska haluan pääasiassa päästä tavarasta eroon. Toinen vaihtoehto on lahjoittaa, mutta Vinted ja Tori on siitä helpompia, ettei mun tartte kurvailla autolla lahjotuskirppiksille. Kävelen vaan lähimmälle Postille ja toimitan tavarat sinne. Tuolla taktiikalla olen tienannut jo useita tuhansia euroja vuosien saatossa. Keräilyharvinaisuudet kannattaa myydä kasvotusten niin saa ainakin rahat niistä.

Itse myyn vain tori.fissä ja nouto mahdollisuudella. Ei tarvitse postittaa ja ostaja saa tarkistaa tuotteen ennen ostoa. Ei tarvitse tapella jälkikäteen, oliko tuote kunnossa.

Postitus on helpompaa, kun ei tarvitse sopia noutoaikoja.  
Riskinä on myös, että noutaja on joku hullu tms.

Vierailija
566/578 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö kukaan puhu siitä, että vinted on tehty erittäin koukuttavaksi? Esim äitini on jäännyt koukkuun ostamiseen ja että pitää koko ajan tilailla "halpaa".

Toisaalta siellä saa todella nopeasti myyntikiellon. En ymmärrä näitä, jotka kertovat myyvänsä tuhansilla euroilla, kun itselle tulee myyntikielto jo 200 euron jälkeen ja tekoäly väittää myyntejäni kaupalliseksi toiminnaksi. Juu, vauvanvaatetta kokoa 62 ja 68 oli kaupan vähän yli 30 kpl ja sitä pidettiin ansaintatoimintana.

Ei kannata samanlaisia tuotteita ilmoittaa montaa ilmoitusta peräkkäin. Itsekin sain viikon bännit heti alussa kun laitoin monta ilmoitusta täysiä lankakeriä myyntiin. Kannattaa aina laittaa sekaisin eri tavaroita niin näyttää kodin irtaimistolta tai tekstiileiltä. Olen myynyt jo liki 700€:lla eikä vielä ole suljettu tiliä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
567/578 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vintedissä saa tuotteen ilmaiseksi näin: Jos pakkauksessa, vaikka kyseessä olisi moneen kertaan käytetty pahvilaatikko, on ruttu nurkassa tai pieni reikä, riitauttamalla tuotteen Vinted päättää kaupan aina ostajan hyväksi, vaikka itse tuote on ehjä. Ostaja saa pitää tuotteen eikä sitä tarvi maksaa.

 

https://www.is.fi/digitoday/art-2000011994234.html

Tuon jos joku tekee kerrankin, minä lopetan myymisen ja teen kiukkuisen reklamaation ylläpidolle. Vaikka eipä niitä taida kiinnostaa pennin vertaa. Myyn sitten torissa tai huutonetissä vaikka niissä kauppa käykin tosi huonosti. 

Vierailija
568/578 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/83213a84-5168-405b-a96a-ed212d66fc81

itse en kyllä tilaa Vintedisstä mitään. Suosin tori.fi ja vain noutoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
569/578 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö kukaan puhu siitä, että vinted on tehty erittäin koukuttavaksi? Esim äitini on jäännyt koukkuun ostamiseen ja että pitää koko ajan tilailla "halpaa".

Toisaalta siellä saa todella nopeasti myyntikiellon. En ymmärrä näitä, jotka kertovat myyvänsä tuhansilla euroilla, kun itselle tulee myyntikielto jo 200 euron jälkeen ja tekoäly väittää myyntejäni kaupalliseksi toiminnaksi. Juu, vauvanvaatetta kokoa 62 ja 68 oli kaupan vähän yli 30 kpl ja sitä pidettiin ansaintatoimintana.

Kannattaa myydä Torissa. Turhaan ihmiset sitä haukkuu. Toridiiliä ei kannata käyttää vaan suosia noutoja.

Vierailija
570/578 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö kukaan puhu siitä, että vinted on tehty erittäin koukuttavaksi? Esim äitini on jäännyt koukkuun ostamiseen ja että pitää koko ajan tilailla "halpaa".

Toisaalta siellä saa todella nopeasti myyntikiellon. En ymmärrä näitä, jotka kertovat myyvänsä tuhansilla euroilla, kun itselle tulee myyntikielto jo 200 euron jälkeen ja tekoäly väittää myyntejäni kaupalliseksi toiminnaksi. Juu, vauvanvaatetta kokoa 62 ja 68 oli kaupan vähän yli 30 kpl ja sitä pidettiin ansaintatoimintana.

Ollaan nyt pari 3 viikkoa laitettu joka pv 20 ilmoitusta.

Samaa odottelen itsekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
571/578 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kohteliasta ostajan puolelta tilauksen vastaanottamisen jälkeen, jos tuote ok hyväksyä tilaus ja siirtää rahat myyjälle. Miksi roikottaa rahaa Vinted sovelluksessa 2 päivää? Ei voi olla suuri homma etenkään, jos myyjä postittanut tuotteen itse heti tilauksen saatuaan.

Ei oo mikään juttu odottaa sitä 2 pv, kun automaattisesti vinted hyväksyy.

Vinted tarjoaa mulle helpon tavan laittaa minulle tarpeetonta kiertoon, mutta ei sillä rikastua voi.

Vanhimmat ilmoitukset ovat varmaan yli vuoden vanhoja. Jos joku ostaa, se on ihan yks hailee tuleeko se 4 euroa tänään tai viikon päästä

Sinulle se voikin olla yks hailee milloin rahasi saat, mutta moni myy ihan sen takia, että saa lisätienestiä. Sitä tuotteen hyväksymistä kun vetkuttaa, niin ehtii tulla jopa viikonloppu väliin, jolloin myyjä saa rahat pankkiin vasta maanantaina. Se muutama eurokin voi auttaa paljon, mutta eihän tätä kaikki ymmärrä.

Vintedissä ei kuitenkaan kaikki mene kaupaksi.

Ei siellä voikaan myydä ns urgent rahapulaan, kun välttämättä tuote ei mene ikinä kaupaksi.

Itselläni meni viimeksi Liettuasn 2 viikkoa paketti, myyjä nouti ihan viimeisinä päivinä.


Kaikki myyminen on plussaa. Aina on näitä, jotka myy rahapulassa, mutta myyjän pitää ottaa nämä huomioon

Vierailija
572/578 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilasin vaimolleni takin,myyjän Vinted tunnus on idapii,paketissa oli homeelta haiseva takki jonka haju oli kahden pesun jälkeen vieläkin aivan kuvottava,myyjä ei suostunut palautukseen joten vien asiaa vaudilla eteenpäin.

En suosittele kyseiseltä Kotkan naiselta mitään ostamaan.

 

Sellaista se on kun käytettyä vaatetta ostaa. Aina on riskinsä ja Vinted ei asialle mitään tee jos et ole reklamoinut heti tuotteen saatuasi. Vertaiskaupassa ei ole palautusoikeutta jos ei myyjä niin suo. Sinänsä huono tuuri ja inhottava juttu mutta ei sille mitään voi. Itsekin olen pari kertaa joutunut heittämään suoraan paketista roskiin homeelta haisevat "uudenveroisina" myydyt täysin ryönäiset lastenvaatteet mutta minkäs teet. Palaute kannattaa aina antaa muillekin tiedoksi, niin osaavat välttää kyseistä myyjää.

Ostin tuotteen, joka oli huonossa kunnossa. Myyjän kommentti oli ei tähän hintaan mitään voi kuvitellakaan.

Annoin 1 tähden ja parin pv päästä oli saanut misää ykkösiä. Kk päästä tunnus oli postettu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
573/578 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootteko antaneet kuinka alhaisia arviointeja noille viime minuuteilla pakettinsa hakeville? Täältä pesee ainakin jatkossa joka ainoalle oli sit mummonkaiman sisko kuinka kipeänä hyvänsä 

Sääntöjä noudattaa, hakee paketin. En ikinä anna tämän vuoksi huonompia pisteitä

Vierailija
574/578 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kertynyt kaappi täyteen t-paitoja. Myin niitä viikon ajan ja joskus loppuviikosta tuli viesti että tili on estetty viikon ajaksi. 

Kyllä sain myytyä sen mitä halusinkin enkä ole ammattimyyjä. Silti viestissä väitetään että olen ammattimainen myyjä.

 Ilmeisesti liian nopea massamyynti triggeröi tällä alustalla tuon jäähyn.

 

Vein vaatteet tälle alustalle, koska tiesin että se on hyvä vaatemyyntialusta.

Paidat kun olivat roikkuneet tori.fi kaupassa koko kevään ja se on kokemukseni mukaan vähän huono vaatteiden myyntiin. Tai no ainakin tori on se alusta jota räplätään huvikseen eikä aktiivisesti haeta ostettavaa kampetta

 Tori viestin jättäjät katoavat myös välillä kuin pieru saharaan. Johonkin muuhun tavaraan tori on kyllä hyvä kuten tavaran kuten esim huonekalujen tai kirjojen myyntiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
575/578 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö kukaan puhu siitä, että vinted on tehty erittäin koukuttavaksi? Esim äitini on jäännyt koukkuun ostamiseen ja että pitää koko ajan tilailla "halpaa".

Toisaalta siellä saa todella nopeasti myyntikiellon. En ymmärrä näitä, jotka kertovat myyvänsä tuhansilla euroilla, kun itselle tulee myyntikielto jo 200 euron jälkeen ja tekoäly väittää myyntejäni kaupalliseksi toiminnaksi. Juu, vauvanvaatetta kokoa 62 ja 68 oli kaupan vähän yli 30 kpl ja sitä pidettiin ansaintatoimintana.

Ollaan nyt pari 3 viikkoa laitettu joka pv 20 ilmoitusta.

Samaa odottelen itsekin.

Joo nettimyynnillä ei saa ansaita. Pitää varmaan laittaa 5 tuotetta per viikko.  Tuo 20 ilmoitusta päivässä on ihan kunnioitettava määrä.

 

Olen yrittäjätaustainen kyllä ja minusta 200€ viikossa on ihan hyvä Vintedissä vaikkakin vain sivutuloa.

Vierailija
576/578 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö kukaan puhu siitä, että vinted on tehty erittäin koukuttavaksi? Esim äitini on jäännyt koukkuun ostamiseen ja että pitää koko ajan tilailla "halpaa".

Toisaalta siellä saa todella nopeasti myyntikiellon. En ymmärrä näitä, jotka kertovat myyvänsä tuhansilla euroilla, kun itselle tulee myyntikielto jo 200 euron jälkeen ja tekoäly väittää myyntejäni kaupalliseksi toiminnaksi. Juu, vauvanvaatetta kokoa 62 ja 68 oli kaupan vähän yli 30 kpl ja sitä pidettiin ansaintatoimintana.

Ei kannata samanlaisia tuotteita ilmoittaa montaa ilmoitusta peräkkäin. Itsekin sain viikon bännit heti alussa kun laitoin monta ilmoitusta täysiä lankakeriä myyntiin. Kannattaa aina laittaa sekaisin eri tavaroita niin näyttää kodin irtaimistolta tai tekstiileiltä. Olen myynyt jo liki 700€:lla eikä vielä ole suljettu tiliä. 

Tein ihan saman mutta olen tyytyväinen, koska oli vain tavoite myydä kertyneet bändipaidat pois ullakolta. Ilmeisesti tässä on joku tekoäly kun se tuli noin 200€ myynnin kohdalla. 

 

Olen opiskelija joten kesällä tuokaan tulo ei ole liikaa.

Vierailija
577/578 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman muutaman kymmenen myynnin kokemuksella:

- suomalaiset ostavat kaikkea halpaa (alle 15€ euron vaatteita)

- Puolaan ja Tanskaan menee kalliimmat merkkivaatteet, kalleimmat yli 200€

Kauppa käy kyllä kaiken kaikkiaan aika hyvin, ja pitäisi taas jaksaa kuvailla myytävää.

Ei vielä mitään isompaa säätöä missään kaupassa ja vaikka kovasti peloteltu, että paketteja jää noutamatta, ei vielä itselläni onneksi yhtään.

"Puolaan ja Tanskaan menee kalliimmat merkkivaatteet, kalleimmat yli 200€"

Tuossa on kyllä isot riskit. En myisi Vintedissä mitään noin kallista.

Ei tarvitse edes ostajan olla mikään huijari. Minulla on mennyt Puolaan lähetetty paketti aiemminkin hukkaan matkalla, ja väittivät, että yleensä korvataan vain 20 euroon asti, mutta tekevät nyt poikkeuksen ja korvasivat minulle täyden summan (eli jotain 25 euroa se oli). En tiedä miten kävisi, jos 200 euron paketti menisi hukkaan matkalla. Korvaisikohan kukaan.

Vierailija
578/578 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli kertynyt kaappi täyteen t-paitoja. Myin niitä viikon ajan ja joskus loppuviikosta tuli viesti että tili on estetty viikon ajaksi. 

Kyllä sain myytyä sen mitä halusinkin enkä ole ammattimyyjä. Silti viestissä väitetään että olen ammattimainen myyjä.

 Ilmeisesti liian nopea massamyynti triggeröi tällä alustalla tuon jäähyn.

 

Vein vaatteet tälle alustalle, koska tiesin että se on hyvä vaatemyyntialusta.

Paidat kun olivat roikkuneet tori.fi kaupassa koko kevään ja se on kokemukseni mukaan vähän huono vaatteiden myyntiin. Tai no ainakin tori on se alusta jota räplätään huvikseen eikä aktiivisesti haeta ostettavaa kampetta

 Tori viestin jättäjät katoavat myös välillä kuin pieru saharaan. Johonkin muuhun tavaraan tori on kyllä hyvä kuten tavaran kuten esim huonekalujen tai kirjojen myyntiin.

Ennen torissa sai hyvin myytyä myös vaatteita. Aikuisten sekä lasten. En tiedä mitä on tapahtunut, miksi ei haluta sieltä enää ostaa.

Itse tykkään noutaa ja on ollut helppo etsiä oman ja viereisen kaupunginosan ilmoitukset. Olen ostanut paljon sieltä nuorisolle sekä itselle vaatteita ja kenkiä. Ja ollut näihin todella tyytyväinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi