Pitäisikö tämä kolmion korvaava ratkaisu nähdä ja ymmärtää? Näin vastaa liikennesuunnittelu
Liikennesäännöt itsessään määrittävät väistämissäännön, sanoo liikennesuunnittelusta vastaava päällikkö.
https://iltalehti.fi/autouutiset/a/eda69597-2209-4e0c-98e4-b0bdf9bfeafb
Kommentit (15)
Säätäkää ny prkl mieluummin ihmishenkiä kuin niitä liikennemerkkejä, vttu!
On itsestään selvää, että etenkin talvella nuo minimaaliset korotukset eivät näy mihinkään eikä noissa risteyksissä ole siis ulkopaikkakuntalaisen edes teoriassa mahdollista ajaa lainmukaisesti. Hämäännystä ja kolareita epäselvine vastuineen on siis odotettavissa. Aivan ihmeellistä, että maahan tehdään liikennejärjestleyjä jotka eivät voi mitenkään toimia talvella.
Hah. Rotvallin betonireunakivet toimii merkkinä väistämisvelvollisuudesta niin jalankulkijoita, pyöräilijöitä kuin myös autoliikennettä kohtaan.
Voisko tuota soveltaa myös siten että jatkossa säästetään liikennemerkeissä jos on korotettu suojatie joka ylittää kadun. Voitaisiin jättää ihan tuon korotuksen varaan täysin tuollaisesta ilmoittaminen koska nopeudethan on alhaiset tuollaisilla kaduilla.
Tai oikestaan voitaisiin tuollaisilla kaduilla antaa etuoikeus jalankulkijoille ylittää katu mistä haluaa.
Alan kyllä olla huolissani näiden päättäjien terveydentilasta. Käsittääkseni henkilö on psykoosissa, jos kuvittelee kaikkien olevan jotain meedioita, jotka mystisesti vain tietävät asioita, joista ei mitenkään kerrota. Pitäisi vain jotenkin mystisesti tietää, että tuntemattomilla alueilla lumen alla näkymättömissä on jotain mitä pitäisi ottaa huomioon. Mihin voi tehdä huoli-ilmoituksen?
Vierailija kirjoitti:
Hah. Rotvallin betonireunakivet toimii merkkinä väistämisvelvollisuudesta niin jalankulkijoita, pyöräilijöitä kuin myös autoliikennettä kohtaan.
Voisko tuota soveltaa myös siten että jatkossa säästetään liikennemerkeissä jos on korotettu suojatie joka ylittää kadun. Voitaisiin jättää ihan tuon korotuksen varaan täysin tuollaisesta ilmoittaminen koska nopeudethan on alhaiset tuollaisilla kaduilla.
Tai oikestaan voitaisiin tuollaisilla kaduilla antaa etuoikeus jalankulkijoille ylittää katu mistä haluaa.
Aluesuojatie-merkki keskustaan tuleville niin riittäs vähempi määrä liikennemerkkejä.
Vähän niinkuin aluepysäköintikieltomerkki esim jyväskylän kaupungin sisääntuloväylillä tai aluenopeusrajoitus.
Suojateillä maksiminopeideksi 20km/h!
Joo, tuo ylijatkettu jalkakäytävä on ihan perkeleen keksintö. Ulkopaikkakuntalainen ei noita tiedä eikä varsinkaan talvella näe.
Samaan aikaan selitetään, että liikennemerkkejä caihdettiin sukupuolineutraaliksi siksi että itseohjautuvat autot ymmärtää niitä, toisaalta sitten tehdään tällaisia ratkaisuja joita kukaan ei ymmärrä.
Tuo liikennevirasto, mikä lie tragikom nimeltään on pelkkää todellisuudesta irtautunutta pellesakkia.
Vierailija kirjoitti:
Suojateillä maksiminopeideksi 20km/h!
Voitas määritellä säännössä että autonkuljettajien tulisi käydä taluttamassa jalankulkijat yli ja näin varmistaa turvallinen ylitys.
Vierailija kirjoitti:
Alan kyllä olla huolissani näiden päättäjien terveydentilasta. Käsittääkseni henkilö on psykoosissa, jos kuvittelee kaikkien olevan jotain meedioita, jotka mystisesti vain tietävät asioita, joista ei mitenkään kerrota. Pitäisi vain jotenkin mystisesti tietää, että tuntemattomilla alueilla lumen alla näkymättömissä on jotain mitä pitäisi ottaa huomioon. Mihin voi tehdä huoli-ilmoituksen?
Kyllä.
Liikennesääntöjä on pakko noudattaa, mutta sitten kuvitellaan, ettei niitä kuitenkaan tarvitsisi selvästi osoittaa.
Mutta kai se on niin kuin Venäjällä, että tietoa pidetään niin arvokkaana asiana, ettei sitä kannata jaella kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah. Rotvallin betonireunakivet toimii merkkinä väistämisvelvollisuudesta niin jalankulkijoita, pyöräilijöitä kuin myös autoliikennettä kohtaan.
Voisko tuota soveltaa myös siten että jatkossa säästetään liikennemerkeissä jos on korotettu suojatie joka ylittää kadun. Voitaisiin jättää ihan tuon korotuksen varaan täysin tuollaisesta ilmoittaminen koska nopeudethan on alhaiset tuollaisilla kaduilla.
Tai oikestaan voitaisiin tuollaisilla kaduilla antaa etuoikeus jalankulkijoille ylittää katu mistä haluaa.
Aluesuojatie-merkki keskustaan tuleville niin riittäs vähempi määrä liikennemerkkejä.
Vähän niinkuin aluepysäköintikieltomerkki esim jyväskylän kaupungin sisääntuloväylillä tai aluenopeusrajoitus.
Onko tuommoiset aluepysäköintikieltomerkit oikeasti olemassa? Kuvittelisin asiaa vitsiksi, mutta nykyään ei oikeasti voi luottaa enää mihinkään.
Toinen on tosiaan nuo aluenopeusrajoitukset. Ennen taajamissa oli 50 km:n tuntinopeusrajoitus, nyt se voi olla 20, 30, 40, 50 tai joskus jopa 60 km/h. Koeta siinä pysyä perässä millä alueella liikut, kun olet vieraalla paikkakunnalla ja tie itsessään ei todellakaan vihjaa, että nyt onkin 30:n rajoitus.
Vierailija kirjoitti:
Alan kyllä olla huolissani näiden päättäjien terveydentilasta. Käsittääkseni henkilö on psykoosissa, jos kuvittelee kaikkien olevan jotain meedioita, jotka mystisesti vain tietävät asioita, joista ei mitenkään kerrota. Pitäisi vain jotenkin mystisesti tietää, että tuntemattomilla alueilla lumen alla näkymättömissä on jotain mitä pitäisi ottaa huomioon. Mihin voi tehdä huoli-ilmoituksen?
Ehkä on viisainta liikkua vain kävellen. Silloinkin kypärä päässä ja huomiovalot käsissä. Säästetään siinäkin kun luovutaan autoista. Töihin ei tarvitse mennä kun suomalaiset ovat liian kalliita työntekijöitä työnantajien mielestä.
Mutta kun useimmat naiset tulee aina kolmion takaa. Vai oliko tässä puhe liikenteestä?