Onko nopeusrajoitukset liian alhaisia?
Jos olisivat korkeammat turha ohittelu loppuisi. Ihan kaupunkialueen kokoojakatu, nopeusrajoitus 50, ihmiset ohittelee etenkin pienellä autolla ajavaa joka ajaa sen 50 km/h.
Kommentit (72)
Aluerajoitusten idea taajamissa rikottu laittamalla liikaa muita kylttejä, tässä 40, tässä 30.
Motarien muuttuvien kylttien ideaa rapautettu pitämällä 100aa vaikka kuiva, jäätön, lumeton asfaltti kevättalvella.
Nämä nakertavat lainkuuliaisuutta kun koetaan typeriksi.
Yllättävän pitkälle ehtii viidessä minuutissa jos ajaa kahdeksaa kymppiä, jos vaikka heräisi sen verran aiemmin niin ehtisi rajoitusten mukaan.
Nopeusrajoituskyltit ovat huonoin tapa saada ihmiset ajamaan turvallisesti. Tarvitaan kovempia keinoja:
https://www.smartcitiesdive.com/ex/sustainablecitiescollective/12-ways-…
Paljon vaan lisää kameroita niin saadaan tuloja valtion kassaan. Meillä on hei miljarditolkulla velkaa, että maksamaan vaan! :D
Ylinopeussakko on vapaaehtoinen typeryysvero.
Ei pidä liioitella munanjatkeen kanssa, vaikka oma onkin todella pieni.
Ei ole. Laskutaidottamat ja lapselliset vain luulevat pääsevänsä oleellisesti aikaisemmin perille vetämällä kymmenen yli rajoituksen.
Lakeja voi pöljä rikkoa mutta ei fysiikan lakeja. Rajoituksille on syyt, joita pensapersut eivät tajua.
Vika on silloin pensapersun korvien välissä, ei rajoituksissa. Auttaisi myös, jos rillit olisivat silmien edessä eikä otsalla.
Aikaa ei voittanut tutkimuksissa juurikaan ylinopeudella tai rajoitustenmukaan ajamalla.
liian suuret nopeudet. Ihmisillä on aikaa ajaa moottoritiellä vaikka 60km/h
Jos ei kiinnosta niin menkööt junalla
Bemari "miehille" mikään rajoitus ei ole riittävä. Etenkin jos joku on ohittanut hänen bmw:n
Eivät ole, suurin osa ihmisistä jotka luulevat osaavansa ajaa ja luottavat oman autonsa kaikkiin mahdollisiin ajonapulaitteisiin eivät kuitenkaan hallitse autoaan riittävän hyvin erikoistilanteissa. Lisäksi taajamissa tarvitaan riittävää hahmotuskykyä sivusta tuleville pyöräilijöille, kävelijöille jne ja ihmisen reaktiokyky nyt vaan on rajallinen.
On se outoa, jos kuljettaja on käynyt autokoulun, ei kuitenkaan uskalla ajaa 80 rajoitusalueella 80.
Kortti pois ja uusiksi autokoulu.
Tossa joskus oli puhetta, alinopeutta ajajalle voitaisiin antaa sakko liikenteen tuottamisesta.
On se autoilian kiusaamista, kun usean kilometrin suora tie, josta molemmat puolet on raivattu puut 20m.leveydeltä.
Yhtään liittymää ei ole.
Kyseisellä tieosuudella voisi nopeuden olla 120km.h.
Tielaitos. HUOM. Järjen käyttö ei ole kielletty.
Helsingissä valtaosa alkaa olemaan 30 ja 40km/h rajoituksella ja silti pitää ostaa autoja, joilla pääsisi 300km/h, että ei tunnu olevan ihan balanssissa tuo homma?
Mä haluan nähdän sen kokoomuslaisen audikuskin 30km/h alueella, joka noudattaa tuota rajoitusta, samalla kun teinit ajavat siitä moposkootterilla ohi.
En usko, että tapahtuu, ellen omin silmin näe.
Mun terska ajaa aina alinopeutta. Muuten olen nopeuden kannalla, mutta halusin sanoa ettei jää epäselvyyksiä.
Helsingin ympäristöstä voisi poistaa kaikki rajoitukset ja kieltää turvavyön käyttö.
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä valtaosa alkaa olemaan 30 ja 40km/h rajoituksella ja silti pitää ostaa autoja, joilla pääsisi 300km/h, että ei tunnu olevan ihan balanssissa tuo homma?
Ei kai kukaan lähde heseihin autolla??
Nopeusrajoitukset on tehty aikana kun autot olivat huonompia ja turvattomampia. Nykyisillä autoilla on turvallisempaa ajaa kovempaa mutta rajoitukset ovat jämähtäneet paikoilleen.
Talvirajoitukset ovat ok. Mutta kesällä voisi kautta linjan nostaa. Esim. 120 alueella voisi hyvin ajaa 140 kmh tai kovempaa. Saksassahan saa tietyillä osuuksilla paahtaa vaikka 200 kmh eivätkä ne ole tilastollisesti vaarallisia.
Nopeustolpat on väärä tapa lähestyä turvallisuutta. Ne vain lisäävät stressiä ja aiheuttavat äkkijarrutuksia ja kolareita.
Rajoitukset ovat liian alhaisia -siksi olen rikkonut niitä koko ajan siitä asti kun kortin sain.
Ylinopeusmaksu silloin tällöin on hinta jonka maksan oikein mielelläni jos vaihtoehto olisi nysvätä kuolettavan hitaasti.
Kyllä joissain paikoissa on.