Oletteko käyttäneet perusvoidetta hiustenhoitoaineena? Mitä merkkiä ja toimiko hyvin?
Itsellä hoitoaine loppu ja hiukset pitäisi pestä. Kauppaan ei viittis lähteä mutta pitkiä hiuksia ei saa selvitettyä ilman hoitsikkaa.
Kommentit (11)
Ainakin noita kevyitä perusvoiteita (aqualan L, humektan, miksei joku marketin LV tai erisan toimisi myös) voi käyttää myös vartalon ja hiusten pesemiseen, joten niitä voinee käyttää ongelmitta myös hoitoaineena. Minä varmaan sekoittaisin mukaan tipan öljyä, koska epäilen että olisivat omalle tukalle liian kevyitä.
En ole itse käyttänyt huuhdeltavana hoitoaineena, mutta joskus laitan hieman vartalo- tai käsivoidetta hiusten latvoihin pesun jälkeen, siloittaa siinä missä voidemainen jätettävä hoitoaine.
Aqualan L-voiteella olen pessyt ihan kokonaan hiukset toisinaan. Hyvin huuhtoutuu, se on niin kevyttä tavaraa.
Käytetään vaimon kanssa perusvoidetta liukkarina, jos harjoitetaan sodomiaa.
Vierailija kirjoitti:
Käytetään vaimon kanssa perusvoidetta liukkarina, jos harjoitetaan sodomiaa.
Sama. Ajaa asiansa
Vierailija kirjoitti:
Becel ihan hyvä.
Ei toimi liukkarina ja haisee pahalta
Olen laittanut mitään sattunut olemaan. Ensin käsiin niin ettei niissä ole kuin vähän. Ja sitten latvoihin. Mihin asti tarvii. Ihan päällä ja päänahkaa laittaessa se näyttää rasvaiselta. Eli hyvin lievästi latvoihin. Moni ihmettelee kuinka se toimii hyvin minun hiuksissa. Minulla on kuivat kiharat. Ei niissä pienet rasvat näy.
Jatkan vielä. Öljyäkin voi laittaa. Kookorasva on paljon käytetty. Itselläni jostain syystä ihorasvat toimii paremmin.
On ollut pari kertaa pakko laittaa Coop Änglamark 26% kosteusvoidetta päänahkaan, mutta kun sitä ei saa joka paikkaan. En löydä kosteuttavaa hoitoainetta, joka hoitaisi päänahkaa tarpeeksi, aina kuivuu. Edes oliiviöljytehohoitoaine ei tunnu jäävän päänahkaan ja pakko huuhdella tarpeeksi. Edelleen kuivuu ja kutittaa. Ei auta hiivashampoo eikä hilseshampoo, kun nekin kuivattaa, kutittaa. En tiedä mitä kokeilla.
Netistä löytyy ohjeita miten perusvoidetta voi käyttää hoitoaineena, mutta itsekin mietin jättääkö hiukset likaisen näköiseksi eli miten huuhtoutuu pois ja auttaako hiusten selvittelyssä.