Vain 7 ensimmäisen sukupolven Ford Ka:ta jäljellä nettiautossa
Jos haluaa söpöä kirppuautoa, nyt kannattaa olla nopea ennen kuin loppuvat kokonaan!
Kommentit (19)
Kävin kerran koeajamassa, ihan kuin olisi ajanut pahvilaatikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Kävin kerran koeajamassa, ihan kuin olisi ajanut pahvilaatikkoa.
Oletko ajanut pahvilaatikkoa? miten se tapahtuu.
Noista ruostuu jopa katto. Ihme, että on vielä noinkin monta jäljellä.
Ilmeisesti AP: lla on myynnissä yksi niistä.
Vähiin on käyneet kultaisen 80-luvun autotkin nettiautossa.
Vierailija kirjoitti:
Näyttää ihan pölynimurilta ilman letkua.
Tehoakin on suunnilleen saman verran.
Ensimmäisellä moottorilla varustetut (2002 asti) olivat mukavan äkäisiä, sitten tuli laiskemmin vääntävä ja taloudellisempi moottori. Hämäävää tuossa uudessa moottorissa on se, että vaihteistovälitykset ovat erilaiset ilmastoinnin kanssa ja ilman. Ilmastoitu + uusi moottori on se laiskimmin kiihtyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näyttää ihan pölynimurilta ilman letkua.
Tehoakin on suunnilleen saman verran.
Aivan totta. Varsin vaarallisia liikenteessä kun niiden kuljettajilla useimmiten tuppaa olemaan jo toinen jalka haudassa.
Mulla oli tuollainen opiskelijana ysärillä. Söpö autohan se oli, ja sinkulle opiskelijalle oikein mukava. Talvella liukkailla sai olla kyllä varovainen, koska jos meni jäällä painamaan kaasua vähän turhan lujaa, auto helposti pyörähti perä menosuuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli tuollainen opiskelijana ysärillä. Söpö autohan se oli, ja sinkulle opiskelijalle oikein mukava. Talvella liukkailla sai olla kyllä varovainen, koska jos meni jäällä painamaan kaasua vähän turhan lujaa, auto helposti pyörähti perä menosuuntaan.
Miten etuvetoinen pyörähtää kaasun painamisesta?
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli tuollainen opiskelijana ysärillä. Söpö autohan se oli, ja sinkulle opiskelijalle oikein mukava. Talvella liukkailla sai olla kyllä varovainen, koska jos meni jäällä painamaan kaasua vähän turhan lujaa, auto helposti pyörähti perä menosuuntaan.
Se on jo suoritus jos saa etuvetoisen auton pyörähtämään kaasua painamalla!
Tuo auto painaa alle 900 kiloa. Liikkuu varmasti riittävän ripeästi 75 hevosvoimalla ja onhan tuota saanut myös 94 hevosvoiman mallina, joka onkin jo teho-paino suhteeltaan varsinainen tykki.
Vierailija kirjoitti:
Tuo auto painaa alle 900 kiloa. Liikkuu varmasti riittävän ripeästi 75 hevosvoimalla ja onhan tuota saanut myös 94 hevosvoiman mallina, joka onkin jo teho-paino suhteeltaan varsinainen tykki.
Kuka tuollaisella edes uskaltaisi ajaa sataa talvella motarilla? Minä en ainakaan.
Matalana autona se on yllättävän vakaa isommillakin nopeuksilla suoraan ajettuna. Korkeampi 2. sukupolven Ka (rakennettu Fiat 500 pohjalta) herättää kuolemanpelkoa vauhdissa paljon enemmän.
Kuka tuollaisella haluaa ajaa. Hinta on varmasti yksi syy minkä takia noita ostetaan. Nämä on niitä autoja jotka voi hukata parkkihalliin ja ostaa uuden auton.
Sehän on Ritari Ässän auto, 90-luvun Team Knight Rider sarjan Knight Alpha ;)
https://www.imcdb.org/v862275.html
Ylivoimaisesti rumin auto mitä oon ikinä nähnyt. En oo ikinä ajanut semmoisella kotterolla, ja onneksi ne alkaa olla paalissa jo jokainen. Jotkut vanhat autot muuttuu iän myötä tyylikkäämmäksi kun aika kultaa muistot, mutta ne Tupperware kotelot ei muutu ikinä.
Näyttää ihan pölynimurilta ilman letkua.