Dieselautojen pakollisen lisäaineen jäätyminen voi aiheuttaa tuhansien eurojen korjauslaskun, jota vakuutus ei korvaa
Dieselautojen päästöjä vähentävään urealiuokseen ei voi lisätä mitään jäätymisen estämiseksi, sanovat Suomessa ainetta valmistavat yhtiöt.
Autoja suositellaan säilyttämään sisätiloissa.
https://yle.fi/a/74-20070650?origin=rss
Kommentit (12)
Olen aina sanonut että polttomoottoriautot eivät oikein sovellu Suomen talveen. Onneksi nykyään on sentään sähköautot.
Myös oktomursketta kehiin ja suomi nousuun!
Oktomurske rikkoo autoja vielä pitkään, korvauksia jouduttaneen hakemaan käräjien kautta
Korvaushakemuksia keskitetysti käsittelevä Lapin Ely-keskus on tehnyt kielteisen päätöksen kaikissa tähän mennessä käsitellyissä oktomurskevaurioita koskevissa vahingonkorvaushakemuksissa.
Näin dieselautoilijana sanon että ei mitään ongelmaa ole ollut. Adblue järjestelmässä on lämmitin joka pitää sulana.
Kyse on vain siitä että pidetäänkö auto kunnossa. Sähköautoissa ei tosin range pitene vaikka miten autoa vaalisi. Pakkasella 100km välein lataukseen, ja tunti kahvia ja pullaa kuskille
Autoja ei suunnitella suomalaisille ja suomen talveen
Ei kannat hommata uudehkoa diesel autoa vaan vanhempi missä ei vielä ole adblue mahdollisuutta
Autoja suositellaan säilyttämään sisätiloissa.
Kaikilla tulisi olla lämmin autotalli niin kotona kuin muuallakin missä autoa joutuu säilyttämään
Itse säilytän dieselautoani olohuoneessa koska makkariin ei mahu
Joopa joo. Niinpä niin.
Ja oliko se kaksi vuotta sitten keväällä, kun ad bluen piti loppua maailmasta kokonaan
Jollain on autotalli täynnä kusikannuja
Ei minulla ole mitään lisäaineita dieselissäni,pelaa kuin unelma kelissä kuin kelissä,vasta 280tkm ajettu.Syksyisin pa-suodattimen uusinta 16e maksaa,ite vaihdan.
"Sähköautoissa ei tosin range pitene vaikka miten autoa vaalisi. Pakkasella 100km välein lataukseen, ja tunti kahvia ja pullaa kuskille"
Kiva kun kerrot noin selvästi että et tiedä sähköautoista mitään.
Sellaista se on nykydieselöinti, ei vaikuta jos omistat jonkun vanhemman ja mitä vanhemmaksi mennään, niin saastelaitteita ja oikeastaan antureita tai sähköjäkään ei moottoreissa oikeastaan ole ollenkaan. W123 / W124 toimii aivan ongelmitta, eikä tarvitse kysiruiskuista tms. diipadaapasta murehtia
Sellaista se on autoilu.