Miten lasten todistuksissa arvostellaan työskentely? esim matikka, enkku
En osaa vastata lapselle kun hän kysyy miksi sai työskentelystä ruksin vaan "hyvin " ruutuun. Ja tiedot oli kiitettävässä ruudussa. Kokeista saa ysiä ja kymppiä ja läksyt on aina tehty.
Eli oletanko että lapsi haaveilee tunnilla, vai käsiala on huonoa matikan vihossa, vai mikä vikana?
Kommentit (4)
meillä oli wilmassa arvosteluperusteet, mutta en nyt ulkoa muista ihan täsmälleen.
Siinä oli mukana olennaiseen keskittyminen, ohjeiden kuunteleminen yms. juttuja. Oletettavasti lapsi siis haaveilee, hälisee tai muuten vaan ei keskity ihan niin hyvin kuin ope toivoisi.
Kiitettävään on jo oltava paremmin kuin hyvin. eli hyvä tarkoittaa sitä, että perusasiat on kunnossa, ei huomauttamista.
Mikä on tilanne tänään asian suhteen? Olisi hyvä päästä kärryille käytännöistä. Ennen oli läheisempää työskentelyä huoltajien sekä opettajien välillä. Toivoisin enemmän rehellisyyttä sekä avoimuutta koululta. Kaikki jää hyvin etäisiksi eikä se tunnu kovinkaan hyvältä, lapsi on oudossa paikassa johon ei saa oikein kontaktia mutta samasta paikasta kyllä syytellään helposti milloin mistäkin asiasta kotia.
ei toi nyt niin iso juttu ole.
Mutta tietääkö joku miten yleensä noi tyoskentelyt arvostellaan?