Huoh:Lentokone on herättänyt täällä olevissa suomalaisissa huolta, sillä sitä ei ole ilmeisesti tarkoitettu mannerten väliseen liikenteeseen
Siis turisteja Mexikosta hakevasta lentokoneesta kyse. On taas kunnon asiantuntijat asialla. Konetyyppi on Boeing 767-300ER, jossa ER tarkoittaa EXTENDER RANGE eli se on tarkoitettu jopa erityisen pitkiä lentoja varten. Jo "perus" 767 on tarkoitettu mannertenvälisiin lentoihin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/055bcd11-f9dd-400c-bf50-8e71f8661244
Kommentit (30)
Mannisilta ei voi odottaa korkeaa kognitiivista kyvykkyyttä.
"on tarkoitus palata 21 vuotta vanhalla koneella"
Lentokoneen iällä ei ole mitään merkitystä, jos kone on huollettu asianmukaisesti, sillä kaikki osat, joissa olisi jotain iän aiheuttamia turvallisuusongelmia, vaihdetaan huoltojen yhteydessä.
Ei kannata lähteä lentomatkalle, jos ei tiedä edes perusasioita.
Yksikään (länsimainen) lentoyhtiö ei lennä lentokoneella, joka ei ole sopiva kyseiselle reitille ja jota ei ole huollettu valmistajan ohjeiden mukaisesti.
Onhan se nyt traumaattista, kun ei pääse businessluokkaan siemailemaan kuohuvaa vaan pitää matkustaa muun rahvaan seassa economyssa.
Vierailija kirjoitti:
"on tarkoitus palata 21 vuotta vanhalla koneella"
Lentokoneen iällä ei ole mitään merkitystä, jos kone on huollettu asianmukaisesti, sillä kaikki osat, joissa olisi jotain iän aiheuttamia turvallisuusongelmia, vaihdetaan huoltojen yhteydessä.
Jep. Yli 20 vuotiaita koneita löytyy ihan Finnairiltakin.
Miten pitkälle Viertola haluaisi lentää?
Tuon konetyypin kantama on 11070 km.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se nyt traumaattista, kun ei pääse businessluokkaan siemailemaan kuohuvaa vaan pitää matkustaa muun rahvaan seassa economyssa.
Onko TUI:n omissa koneissa muka bisnesluokka? Eikö se ole rahvaiden charteryhtiö, joka tunkee niin monta silliä purkkiin kuin ikinä mahtuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se nyt traumaattista, kun ei pääse businessluokkaan siemailemaan kuohuvaa vaan pitää matkustaa muun rahvaan seassa economyssa.
Onko TUI:n omissa koneissa muka bisnesluokka? Eikö se ole rahvaiden charteryhtiö, joka tunkee niin monta silliä purkkiin kuin ikinä mahtuu?
Eikös TUI välillä leasaa myös koneita eli lentää muilla lentoyhtiöillä? Näissä koneissa sitten omat systeeminsä ja luokkajakonsa kussakin.
Tämä TUI/Cancun-case on kyllä siinä mielessä hupaisaa seurattavaa, että lähtökohtaisesti etuoikeutetut länsimaalaiset lähtevät lomalle toiselle puolelle maailmaa ja traumatisoituvat siitä, jos loma venyy muutamalla päivällä ja paluumatkan lentokone ei ole ihan samanlainen kuin menomatkalla.
Voisi pysähtyä hetkeksi miettimään esim. mitä mieltä ukrainalaiset olisivat tästä ongelmasta.
Hyvää mainosta paskafirma TUI:lle. Ei jumalauta eikö ihmiset koskaan opi.
Onko muuten paluulento vielä koneenvaihdolla tai pysähdyksellä? Ei kai tuo paska suoraan lennä Helsinkiin Cancunista?
Vierailija kirjoitti:
Onko muuten paluulento vielä koneenvaihdolla tai pysähdyksellä? Ei kai tuo paska suoraan lennä Helsinkiin Cancunista?
No kuten edellä todettiin, se on vieläpä erityisen pitkille matkoille suunniteltu extended range -versio, joka lentää yli 10000 km yhdellä tankkauksella. Eli kyllä, tulee yhdellä pysähdyksellä, ellei se sitten vie matkustajia myös johonkin muuhun kohteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko muuten paluulento vielä koneenvaihdolla tai pysähdyksellä? Ei kai tuo paska suoraan lennä Helsinkiin Cancunista?
No kuten edellä todettiin, se on vieläpä erityisen pitkille matkoille suunniteltu extended range -versio, joka lentää yli 10000 km yhdellä tankkauksella. Eli kyllä, tulee yhdellä pysähdyksellä, ellei se sitten vie matkustajia myös johonkin muuhun kohteeseen.
Siis tarkoitin, että ilman pysähdyksiä, yhdellä kertaa perille asti.
Vierailija kirjoitti:
Tämä TUI/Cancun-case on kyllä siinä mielessä hupaisaa seurattavaa, että lähtökohtaisesti etuoikeutetut länsimaalaiset lähtevät lomalle toiselle puolelle maailmaa ja traumatisoituvat siitä, jos loma venyy muutamalla päivällä ja paluumatkan lentokone ei ole ihan samanlainen kuin menomatkalla.
Voisi pysähtyä hetkeksi miettimään esim. mitä mieltä ukrainalaiset olisivat tästä ongelmasta.
Tuskin traumatisoituvat mutta kyl niitä varmaan vituttaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko muuten paluulento vielä koneenvaihdolla tai pysähdyksellä? Ei kai tuo paska suoraan lennä Helsinkiin Cancunista?
No kuten edellä todettiin, se on vieläpä erityisen pitkille matkoille suunniteltu extended range -versio, joka lentää yli 10000 km yhdellä tankkauksella. Eli kyllä, tulee yhdellä pysähdyksellä, ellei se sitten vie matkustajia myös johonkin muuhun kohteeseen.
Itseasiassa iltalehden uutisessa luki että kone tekee välilaskun Lissabonissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko muuten paluulento vielä koneenvaihdolla tai pysähdyksellä? Ei kai tuo paska suoraan lennä Helsinkiin Cancunista?
No kuten edellä todettiin, se on vieläpä erityisen pitkille matkoille suunniteltu extended range -versio, joka lentää yli 10000 km yhdellä tankkauksella. Eli kyllä, tulee yhdellä pysähdyksellä, ellei se sitten vie matkustajia myös johonkin muuhun kohteeseen.
Itseasiassa iltalehden uutisessa luki että kone tekee välilaskun Lissabonissa.
Eikö tuo välilasku ollut silloin, kun se oli menossa Vancuniin? Ja jostain muualta kuin Suomesta, koska Lissabon ei satu lähellekään Helsingin ja Cancunin välistä reittiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko muuten paluulento vielä koneenvaihdolla tai pysähdyksellä? Ei kai tuo paska suoraan lennä Helsinkiin Cancunista?
No kuten edellä todettiin, se on vieläpä erityisen pitkille matkoille suunniteltu extended range -versio, joka lentää yli 10000 km yhdellä tankkauksella. Eli kyllä, tulee yhdellä pysähdyksellä, ellei se sitten vie matkustajia myös johonkin muuhun kohteeseen.
Itseasiassa iltalehden uutisessa luki että kone tekee välilaskun Lissabonissa.
Eikö tuo välilasku ollut silloin, kun se oli menossa Vancuniin? Ja jostain muualta kuin Suomesta, koska Lissabon ei satu lähellekään Helsingin ja Cancunin välistä reittiä.
Ei kyllä se tekee välilaskun Lissaboniin. Näkyy jo flightradarin saapuvissa Cancun-Lissabon. Sitä ei tiedä millä matka jatkuu Suomeen jos jatkuu.
Olkaa varovaisia käsimatkatavaroidenne kanssa jos Netta on lentoemäntänä.
"Ei kyllä se tekee välilaskun Lissaboniin. Näkyy jo flightradarin saapuvissa Cancun-Lissabon. Sitä ei tiedä millä matka jatkuu Suomeen jos jatkuu."
Niinpä näyttää tekevän. Mutta minkä takia 1000 km:n mutka, kun looginen reitin varrella oleva välilaskupaikka olisi Islanti?
typon korjaus: EXTENDED RANGE