Nyt niitä saa! Ensi vuonna tulee myyntiin noin kymmenen liikennekelpoista dieselveturia.
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Paljonko kpl? Paljonko syö dieseliä satasella? Onko mitään rajoitteita rataverkon käytössä? Olen kiinnostunut, tuo olisi kiva kauppakassi täällä rantaradalla.
Saneeratut Dv12 veturit kuluttaa täydellä teholla 260 l/ tunti ja tyhjäkäynnillä 15 litraa tunnissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko kpl? Paljonko syö dieseliä satasella? Onko mitään rajoitteita rataverkon käytössä? Olen kiinnostunut, tuo olisi kiva kauppakassi täällä rantaradalla.
Saneeratut Dv12 veturit kuluttaa täydellä teholla 260 l/ tunti ja tyhjäkäynnillä 15 litraa tunnissa.
Ei tullut ammattidieseliä, niin melko kallista lystiä.
Pieni kylä voi ostaa tuollaisen sähkölaitokseksi. Vaikkapa saaristossa kätevä. Jäätä pitkin talvella ajetaan saareen ja siinäpä on heille sähkölaitos (ei tarvitse pitkiä ja kalliita sähköjohtoja rakentaa merien ali!)
Myös isompaan laivaan kelpaa hyvin moottoriksi!
Vierailija kirjoitti:
Pieni kylä voi ostaa tuollaisen sähkölaitokseksi. Vaikkapa saaristossa kätevä. Jäätä pitkin talvella ajetaan saareen ja siinäpä on heille sähkölaitos (ei tarvitse pitkiä ja kalliita sähköjohtoja rakentaa merien ali!)
Myös isompaan laivaan kelpaa hyvin moottoriksi!
Ainakin Napier Deltic moottoria käytettiin tosiaan sekä vetureissa että laivoissa/veneissä. Varsin uniikki peli rakenteensa takia, 18 sylinterinen ja 36 mäntäinen turboahdettu venttiilitön vastamäntämoottori, 1650 hevosvoimaa. Näissä 55 sarjan vetureissa noita oli kaksi:
Paljonko kpl? Paljonko syö dieseliä satasella? Onko mitään rajoitteita rataverkon käytössä? Olen kiinnostunut, tuo olisi kiva kauppakassi täällä rantaradalla.