Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Finnair - vierekkäiset paikat lisäpalvelu

Vierailija
08.11.2023 |

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009969766.html

MADRIDIIN Helsinki-Vantaan lentokentältä matkustanut Hilkka Tuomi pettyi karvaasti Finnairilta ostamaansa maksulliseen lisäpalveluun. Hän kokee, että kolmelle aikuiselle ostettu 19 euron lisäpalvelu vierekkäisten paikkojen varmistamiseksi on huijausta.

 

Kyllä Hilkalla on peiliin katsomisen paikka. Mistä Finnair voi tietää, että kahdella eri varauksella olevat henkilöt ovat samaa porukkaa? On helppo ymmärtää palvelun koskevan vain kyseistä varausta. Jos on tyhmä niin pitääkö alkamaan syyttämään muita.

 

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka pöljä myy yksittäiselle varaukselle viereisen paikan palvelun? Ei sellaisen palvelun pitäisi edes olla tarjolla ennen kuin samalla varauksella on vähintään kaksi henkilöä.

Vierailija
2/24 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin yleisemmin: mitä järkeä on maksaa palvelusta jos se ei oikeasti takaa että saa toivotun paikan? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö tuo voisi toimia niin että kun ostat tuon viekkupaikkajutun saat siitä palvelusta koodin ja sitten kun se toinen varaa niitä se laittaa sinne sen koodin että nämä yhteen. Vai miksi tuollaista edes myydään jossei sitä voida käytännössä järjestää?

Vierailija
4/24 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Hilkka oli kuitenkin soitellut Finskille ja saanut varatuksi paikat paluulennolle. Onhan se tietysti yllätys kun tuosta varaus maksusta ja maksulliseen numeroon soitosta huolimatta paikat on mitä sattuu. Näihin setvimisiin menee sitten aikaa kentällä. 

Vierailija
5/24 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin yleisemmin: mitä järkeä on maksaa palvelusta jos se ei oikeasti takaa että saa toivotun paikan? 

Ja miten se voi olla edes laillisesti mahdollista?

 

Vierailija
6/24 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka pöljä myy yksittäiselle varaukselle viereisen paikan palvelun? Ei sellaisen palvelun pitäisi edes olla tarjolla ennen kuin samalla varauksella on vähintään kaksi henkilöä.

Finnair ei tietääkseni myy mitään vierekkäisten paikkojen palvelua, vaan se myy palvelua että saa itse valita paikkansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/24 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo nyt vähän omituista muutenkin, ettei aikuiset ihmiset selviä lentokoneessa muutamaa tuntia olematta kylki kyljessä. Kyllä ne vanhemmatkin varmaan sinne Madridiin päätyi. 

Vierailija
8/24 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuten nettisivuillamme kerrotaan, varattua paikkaa ei kaikissa tilanteissa voi taata. Emme myy tarkkaa istuinpaikkaa (riviä ja kirjainta), vaan paikan voi valita käytävän tai ikkunan vierestä tai rivin keskeltä.

En nyt ole lähiaikoina Finskilla lentänyt mutta kyllä minäkin kuvittelisin että jos maksan lisämaksun niin saan tietyt paikat, en siis vain vaikkapa ikkunapaikkaa. Heillä oli kuitenkin paluumatkalle varattuna vierekkäiset paikat, joten tuntuu erikoiselta että löysivät itsensä eri puolilta konetta.

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/24 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo nyt vähän omituista muutenkin, ettei aikuiset ihmiset selviä lentokoneessa muutamaa tuntia olematta kylki kyljessä. Kyllä ne vanhemmatkin varmaan sinne Madridiin päätyi. 

Ajatus oli varmaan se että vanhemmat olisivat auttaneet Hilkkaa vauvan kanssa. 

Vierailija
10/24 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meillekin noin käynyt, ei tosin oltu maksettu mistään palvelusta. Oltiin varattu vierekkäiset paikat ja kentällä todettiin että istutaankin kaikki eri puolilla konetta. Ja kaikki henkilöt samalla varauksella. En tiedä miten näitä järjestellään vai heittääkö systeemi ihmiset jotenkin uusille paikoille, ainakin meidän reissulla ei oltu ainoat jotka joutuivat paikkoja sumplimaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/24 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo nyt vähän omituista muutenkin, ettei aikuiset ihmiset selviä lentokoneessa muutamaa tuntia olematta kylki kyljessä. Kyllä ne vanhemmatkin varmaan sinne Madridiin päätyi. 

 

Vauvan takia varmaan halusi ne vierekkäiset paikat. Helppo jättää vauva vanhemmille, jos itse käy vaikka vessassa. 

Vierailija
12/24 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On meillekin noin käynyt, ei tosin oltu maksettu mistään palvelusta. Oltiin varattu vierekkäiset paikat ja kentällä todettiin että istutaankin kaikki eri puolilla konetta. Ja kaikki henkilöt samalla varauksella. En tiedä miten näitä järjestellään vai heittääkö systeemi ihmiset jotenkin uusille paikoille, ainakin meidän reissulla ei oltu ainoat jotka joutuivat paikkoja sumplimaan. 

Ymmärrätkö eron siinä tilanteessa, kun on erikseen maksanut siitä palvelusta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/24 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On meillekin noin käynyt, ei tosin oltu maksettu mistään palvelusta. Oltiin varattu vierekkäiset paikat ja kentällä todettiin että istutaankin kaikki eri puolilla konetta. Ja kaikki henkilöt samalla varauksella. En tiedä miten näitä järjestellään vai heittääkö systeemi ihmiset jotenkin uusille paikoille, ainakin meidän reissulla ei oltu ainoat jotka joutuivat paikkoja sumplimaan. 

Tuossa mainittu, että mahdolliset muutokset koneen business- ja economi- luokkien koossa voi aiheuttaa tällaisen tilanteen. Sitä en kyllä ymmärrä, että jos olen maksanut tietystä paikasta etten saisi sitä? Eli taas yksi syy tehdä se lähtöselvitys netissä heti kun se aukeaa, jolloin istumapaikka kirjoitetaan boarding passiin. Sitä ei varmaan kukaan ala enää muuttelemaan...

Vierailija
14/24 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On meillekin noin käynyt, ei tosin oltu maksettu mistään palvelusta. Oltiin varattu vierekkäiset paikat ja kentällä todettiin että istutaankin kaikki eri puolilla konetta. Ja kaikki henkilöt samalla varauksella. En tiedä miten näitä järjestellään vai heittääkö systeemi ihmiset jotenkin uusille paikoille, ainakin meidän reissulla ei oltu ainoat jotka joutuivat paikkoja sumplimaan. 

Ymmärrätkö eron siinä tilanteessa, kun on erikseen maksanut siitä palvelusta?

Ymmärrän. Enhän kirjoittanut edes mitään sen suuntaista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/24 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On meillekin noin käynyt, ei tosin oltu maksettu mistään palvelusta. Oltiin varattu vierekkäiset paikat ja kentällä todettiin että istutaankin kaikki eri puolilla konetta. Ja kaikki henkilöt samalla varauksella. En tiedä miten näitä järjestellään vai heittääkö systeemi ihmiset jotenkin uusille paikoille, ainakin meidän reissulla ei oltu ainoat jotka joutuivat paikkoja sumplimaan. 

Tuossa mainittu, että mahdolliset muutokset koneen business- ja economi- luokkien koossa voi aiheuttaa tällaisen tilanteen. Sitä en kyllä ymmärrä, että jos olen maksanut tietystä paikasta etten saisi sitä? Eli taas yksi syy tehdä se lähtöselvitys netissä heti kun se aukeaa, jolloin istumapaikka kirjoitetaan boarding passiin. Sitä ei varmaan kukaan ala enää muuttelemaan...

Ei niitä paikkoja enää nykyään saa siinä vaiheessa valita.

Vierailija
16/24 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene aina kaikki niinkuin suunniteltu. Koneita muutetaan ja seurauksia on. On niillä kiireisempiäkin tehtäviä lennon järjestelyssä sillä hetkellä. Vauva sai omat turvalaitteet niinkuin piti. Turha uutinen.

Itse olen aina onnistunut joka yhtiössä maksullisten jalkatilapaikkojen kanssa, koska perhe  samalla varauksella.

Vierailija
17/24 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta ne lukitaan silloin. Jos sulla on ne kirjoitettuna boardariin niin kukaan ei niitä pystyne muuttamaan enää.

Vierailija
18/24 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, mutta ne lukitaan silloin. Jos sulla on ne kirjoitettuna boardariin niin kukaan ei niitä pystyne muuttamaan enää.

On mut parikin kertaa heitetty vielä lähtöportilla eri paikalle kuin boarding passissa luki.

Vierailija
19/24 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mene aina kaikki niinkuin suunniteltu. Koneita muutetaan ja seurauksia on. On niillä kiireisempiäkin tehtäviä lennon järjestelyssä sillä hetkellä. Vauva sai omat turvalaitteet niinkuin piti. Turha uutinen.

Itse olen aina onnistunut joka yhtiössä maksullisten jalkatilapaikkojen kanssa, koska perhe  samalla varauksella.

En sanoisi noinkaan. On ihan hyvä keskustella näistä asioista, kuinkas palvelun laatu muuten paranisi jos ongelmia ei nosteta esiin. Jos on maksanut palvelusta, on kohtuullista olettaa että saa rahalleen vastinetta. 

Vierailija
20/24 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnairillahan oli sinänsä ihan pätevä selitys asiaan (konetyypin muutokset, vauvan happinaamareita on vain tietyillä riveillä). Mutta ottaen huomioon kaikki viime aikojen downgreidaukset etuihin ja niistä uutisoinnin, niin ihan kiva kilpailuvaltti olisi, jos varauksen yhteydessä voisi maksutta toivoa vierekkäisiä paikkoja. Sitten jos ei onnistu, niin ketään ei harmita kauheasti. Ja olisi mukava plussa noin muuten. Tämä kyseinen palvelu kun ei varmaan Finnairille hirveästi lisää kuluja aiheuta.

Omituista on, että myydään rahalla "mahdollisesti ei-oota", eikä edes ihan hiluilla (19 e).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan