Pahin vaihtoehto toteutuu: Kulosaaren silta joudutaan purkamaan Helsingissä
Sillan uusiminen tulee kestämään 2,53 vuotta, jonka aikana autoilulle on käytössä vain yksi kaista suuntaansa ja jalankululle ja pyöräilylle yksi väylä.
Kommentit (97)
Toivottavasti uusi silta tehdään ympäristöystävällisistä, maatuvista materiaaleista.
Aika tarkkaan laskettu: 2,53 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Aika tarkkaan laskettu: 2,53 vuotta.
Väliviivat puuttuu valitettavasti, jos lähettää viestin Applen koneilla. 2,5 vuodesta 3 vuoteen varmaan pitäisi olla.
No eihän tuolle mitään voi, joskus on purettava vanhat ja rakennettava uusia.
Kulosaaren silta 1957
Kirjalansalmen silta 1963
Kumpikin on päästetty hoidon puutteessa niin järkyttävään kuntoon että 100v silta kestää 60v tai alle.
Autoilijoilta ja muulta kumipyöräliikenteeltä kerätään vuosittain 30 miljardia josta tienpitoon menee 5-6 miljardia.
Kehä III ulkopuolella 1970-luvulla asfaltoituja teitä muutetaan takaisin sorateiksi ja samalla Helsinkiin riittää rahaa miljardin euron pyöräilysiltaan koska se palvelee ideologiaa.
No korjaukset hutaistu
Onnea itä-Helsinki
Noilla kulmilla ei taida ollakaan mitään paikkaa, joka ei ole remontissa. Hermanni, Kalasatama, Kruunusillat, Sompasaari, nyt Kulosaaren siltakin. No, ehkä se on paras tehdä nyt samaan aikaan niin ehkä joskus saavat sieltä rakennusaidat ja montut poiskin.
Vierailija kirjoitti:
Lol hesalaiset salee #triggered
Pöndet luulee että koko kaupunki menee sekaisin yhdestä sillasta koska näinhän se pikkukylissä menee. Eivät tiedä että Helsinki on valtava ja harmi kohdistuu niihin jotka kyseistä siltaa joutuvat käyttämään.
Ihmisethän voi sen aikaa reissata sillä 800 miljoonan kävelysillalla.
Mut hei, elävöitetään keskusta! Eiku, eihän sinne enää pääse, eikä sieltä pois. Lännestä ei pääse ajamaan keskustaan eikä sen läpi, koska Kaivokatu suljetaan autoliikenteeltä, Espa on sumppu ja Kulosaaren siltarempan takia autojonot seisoo jo varmasti kauppatorilla asti. Sama tosin päin myös idästä tuleville ja lisäksi se ainoa läpiajokatu länteen on kielletty ajamasta nastarenkailla. Laitetaan vielä nastarengaskielto talveksi koko keskustaan, niin ei tarvi pelätä että kukaan tulis kaupoille. Saavat stockallakin myyjät seisoskella keskenään
Voihan tuö itään menevä kaista olla remontin ajan hiukan sumpussa kun on ollut jo ainakin viimeiset 30vuotta
Vierailija kirjoitti:
Missä on Kulosaaren silta??
Et osannut lukea otsikosta?
Vierailija kirjoitti:
Missä on Kulosaaren silta??
Se johtaa - yllättäen - Kulosaareen. Tai sieltä pois.
Olisitko voinut arvata?
Vierailija kirjoitti:
Missä on Kulosaaren silta??
Et osaa googlata?
Koko sillan voisi purkaa ja muuttaa Sörnäisten rantatie kävelykaduksi. Mitään järkeä ei ole rakentaa kallista siltaa vain, jotta ihmiset pääsisivät autoilemaan.
Kuulostaa siltä, että juuri pyöräkaistan lisääminen on syynä operaatioon.
Vierailija kirjoitti:
Kulosaaren silta 1957
Kirjalansalmen silta 1963Kumpikin on päästetty hoidon puutteessa niin järkyttävään kuntoon että 100v silta kestää 60v tai alle.
Autoilijoilta ja muulta kumipyöräliikenteeltä kerätään vuosittain 30 miljardia josta tienpitoon menee 5-6 miljardia.
Kehä III ulkopuolella 1970-luvulla asfaltoituja teitä muutetaan takaisin sorateiksi ja samalla Helsinkiin riittää rahaa miljardin euron pyöräilysiltaan koska se palvelee ideologiaa.
Missä se sellainen pyöräilysilta on?
Ei kovin pitkää aikaa siitä, kun siltaa viimeksi korjailtiin, vai johtuivatko rajoitukset Kalasataman rakentamisesta ja metrosiltatöistä?
Kävelin töistä Herttoniemestä Hakaniemeen monia kertoja ja työmaa tuli tutuksi.