Miksi ihmiset tekevät huonoja sopimuksia ja itkevät jälkikäteen?
On tehty kallis sähkösopimus, jolloin saa hetken edun kalliisiin hintoihin, mutta maksaa myöhemmin liikaa.
On tehty kuntosalisopimus, kun saa 2 ekaa kuukautta ilmaiseksi, mutta sitten loppu ajan joutuukin maksamaan, vaikka ei huvita käydä.
Otetaan pikavippiä ja osamaksua, mutta sitten joutuukin maksamaan lainan moninkertaisesti takaisin ja pitkän aikaa.
Miten urpoja tässä maailmassa on ja eikö ymmärretä ollenkaan omaa vastuuta, kun nimeen paperiin raapaisee.
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Varmaan siksi, että harva ihminen tekee elämässään vain täydellisiä päätöksiä. Oliko tämä sulle uusi asia?
Saahan sitä tehdä huonoja päätöksiä, mutta vastuu on itse niistä kannettava.
Jos on tarjolla vain huonoja vaihtoehtoja? Vai pitäisikö olla sähköttä ja ruoatta ja asunnotta?
Vierailija kirjoitti:
Jos on tarjolla vain huonoja vaihtoehtoja? Vai pitäisikö olla sähköttä ja ruoatta ja asunnotta?
Juuri tämä, useinhan se menee juuri näin, esimerkiksi tuon sähkösopimuksen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Jos on tarjolla vain huonoja vaihtoehtoja? Vai pitäisikö olla sähköttä ja ruoatta ja asunnotta?
Niistä on valittava se vähiten huono.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan siksi, että harva ihminen tekee elämässään vain täydellisiä päätöksiä. Oliko tämä sulle uusi asia?
Saahan sitä tehdä huonoja päätöksiä, mutta vastuu on itse niistä kannettava.
Niinhän se kannetaankin, mutta saa se silti vituttaa ja normaaliin ihmisten väliseen kommunikaatioon kuuluu se, että vituttavista asioista voi myös puhua ääneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on tarjolla vain huonoja vaihtoehtoja? Vai pitäisikö olla sähköttä ja ruoatta ja asunnotta?
Niistä on valittava se vähiten huono.
Ja siihen tarvittaisiin usein kristallipalloa.
Se nyt vaan on niin, että harva asia ottaa yhtä paljon aivoon kuin omat typerät päätökset. Paljon helpompi on hyväksyä ne vastoinkäymiset, joihin ei ole itse voinut vaikuttaa.
Halutaan jotain heti halvalla, ja kun sitä saa ilman sen kummempaa mietintäaikaa, tarjoukseen tartutaan heti. Oli se muka lopulta halvempi sähkö tai jokin osamaksulla ostettava turhake, jota ilmankin olisi pärjätty. Hetken ollaan tyytyväisiä siihen, että säästettiin, mutta ei kestä kun toisen hetken, että alkaa poru, kun samaa asiaa saisi muualta halvemmalla tai samaan hintaan parempaa. Perusmenoa nykyään, hetken kuluttua itketään Iltalehden laatuotsikoissa.
Luottotiedottomistakin iso osa on ihan itse tehnyt huonot päätöksensä ja sitten pitäisi muiden maksaa viulut, kun ei enää itse kannatakaan mitään tehdä. Tässähän on ihan selvä leikkauksen paikka sosiaaliturvaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan siksi, että harva ihminen tekee elämässään vain täydellisiä päätöksiä. Oliko tämä sulle uusi asia?
Saahan sitä tehdä huonoja päätöksiä, mutta vastuu on itse niistä kannettava.
Juu, toki. Sen takia ei kannatakaan pahastua siitä, että joku toinen jossain itkee jotain sulle merkityksetöntä asiaa.
En tee tuollaisia sopimuksia. Sama soppari ollut sähkössä ja vedessä vuosia, hinnat nousivat silti kattoon. Ja lisäksi puhelinoperaattorit vetävät sopimuksista rahaa, koska niissä oletuksena jatkuva netin käyttö, vaikka olisi erikseen taloyhtiönetti joka sekin maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan siksi, että harva ihminen tekee elämässään vain täydellisiä päätöksiä. Oliko tämä sulle uusi asia?
Saahan sitä tehdä huonoja päätöksiä, mutta vastuu on itse niistä kannettava.
Juu, toki. Sen takia ei kannatakaan pahastua siitä, että joku toinen jossain itkee jotain sulle merkityksetöntä asiaa.
Veronmaksajana ja Fortumin osakkeenomistajana se ei ole merkityksetöntä, jos jonkun mielestä yhteiskunnan tai sähköyhtiön pitää maksaa omat huonot päätökset.
Varmaan siksi, että harva ihminen tekee elämässään vain täydellisiä päätöksiä. Oliko tämä sulle uusi asia?